Οι Ιταλοί αρνούνται να δανείσουν στο Λούβρο το σχέδιο του περίφημου Ανθρώπου του Βιτρούβιου για τη μεγάλη έκθεση «Λεονάρντο ντα Βίντσι» που συγκεντρώνει, με αφορμή τα 500 χρόνια από τον θάνατό του, έργα του -αριστουργήματα από όλο τον κόσμο.

Έτσι μετά την «εξαφάνιση» από τη δημοσιότητα του έργου του Ντα Βίντσι Salvator Mundi, του πιο ακριβού πίνακα στον κόσμο, που δεν πρόκειται να εκτεθεί στη μεγάλη έκθεση Λεονάρντο ντα Βίντσι που κάνει εγκαίνια στις 24 Οκτωβρίου, η άρνηση της Ιταλίας βάζει ένα ακόμα εμπόδιο. Τον περασμένο Νοέμβριο, η Lucia Borgonzoni, απείλησε να ακυρώσει τον δανεισμό  των έργων του Ντα Βίντσι κατηγορώντας τη Γαλλία ότι προσπαθεί να παίξει κεντρικό ρόλο σε αυτή την επέτειο και λέγοντας ότι «Ο Λεονάρντο είναι Ιταλός. Πέθανε μόνο στη Γαλλία».

Ο «Άνθρωπος του Βιτρούβιου» μπορεί να μην ταξιδέψει γιατί σύμφωνα με το διοικητικό δικαστήριο της Βενετίας, στο οποίο προσέφυγαν τα μέλη της οργάνωσης για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς Italia Nostra, ο πίνακας που βρίσκεται σήμερα στη Βενετία είναι πολύ εύθραυστος για να μεταφερθεί και κινδυνεύει να υποστεί βλάβη από τον φωτισμό στο Λούβρο εάν εμφανιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η Italia Nostra, μια οργάνωση που «προστατεύει» την ιταλική κληρονομιά προειδοποίησε για τους κινδύνους της έκθεσης του πίνακα που μπορεί να εμφανίζεται για σύντομα χρονικά διαστήματα μόνο κάθε έξι χρόνια και κατέθεσε προσφυγή στο δικαστήριο για να μην ταξιδέψει ο πίνακας.

Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ο διευθυντής της Galleria dell ‘Accademia di Venezia, Τζούλιο Μανιέρι Ελία, συμφώνησε με τη δανειοδότηση για οκτώ εβδομάδες του σχεδίου μελέτης. Η δανειοδότηση ήταν η καταληκτική περίοδος διαπραγμάτευσης μεταξύ των Υπουργείων Πολιτισμού των δύο χωρών και του μνημονίου το οποίο υπέγραψαν σύμφωνα με το οποίο, η Γαλλία δεσμευόταν -σε αντάλλαγμα για τη δανειοδότηση του σχεδίου Ντα Βίντσι-, ότι θα παραχωρούσε έργα του Ραφαήλ για την 500ή επέτειο από τον θάνατο του άλλου διάσημου δασκάλου της Αναγέννησης, το 2020.