Η Έλλη Παπακωνσταντίνου μετά την τελευταία της δημιουργία “Oedipus: Sex with Mum Was Blinding” που παρουσιάστηκε στο BAM (Brooklyn Academy of Music) της Νέας Υόρκης αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές (Η Observer και το OperaWIRE τη συγκατέλεξαν στη λίστα των νεοϋορκέζικων must-see παραστάσεων), βαδίζει για ακόμα μία φορά σε αχαρτογράφητα μονοπάτια. Αυτή τη φορά, δημιουργεί μια ψηφιακή παράσταση, σχεδιασμένη για την πλατφόρμα του Zoom σε συνεργασία με την εικαστικό Μαίρη Ζυγούρη (visual poems) και τις υπέροχες καλλιτέχνιδες Nalyssa Green, Kat Papachristou, Σεραφίτα Γρηγοριάδου, Βάλια Παπαχρήστου, Σοφία Μανώλη και Gemma Carbone. Οι “Miss Presence and the Absent Girls Band” συνυφαίνουν καταιγιστικά visuals, θεατρικό λόγο και ζωντανή ποπ μουσική σε μια μοναδική ψηφιακή εμπειρία!

«Εγώ δεν κάνω αναμετάδοση θεατρικής παράστασης. Το Antigone Test είναι μια ζωντανή παράσταση που συμβαίνει σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα του zoom. Η όλη εμπειρία είναι πρωτόγνωρη. Μιλάω για την εμπειρία της δημιουργίας αλλά και της θέασης. Η πλατφόρμα του zoom έγινε μια ψηφιακή παιδική χαρά, ένας τόπος και χρόνος για να εκφραστούμε. Είναι τόσα αυτά που μπορείς και που δεν μπορείς να κάνεις. Σα να μαθαίνεις μια νέα ξένη γλώσσα, με πολλές ανατροπές και εκπλήξεις. Σκέφτηκα ότι θα έχει ενδιαφέρον να εξαντλήσω τις δυνατότητες του μέσου. Έτσι, μετακινώ το κοινό ψηφιακά από την κεντρική σκηνή σε ιδιωτικά δωμάτια. Εκεί γίνονται «ιδιαίτερες συναντήσεις». Και έπειτα ξανά από το “prive” στον «δημόσιο» χώρο.

Συγκαταλέγω στα θετικά της εμπειρίας ότι το έργο μου μπορεί να συνομιλήσει ταυτόχρονα με ένα πολυεθνικό πολυπολιτισμικό κοινό, να ταξιδέψει χωρίς κόστος. Μπορώ επίσης «να μπω» στα σπίτια των θεατών μιας και δεν είναι ένα έργο βιντεοσκοπημένο, αλλά ένας τόπος, όπου συναντιούνται ζωντανά κοινό και ηθοποιοί. Μπαίνω λοιπόν κι εγώ στα σπίτια του κοινού μου.

Σε καμιά περίπτωση η ψηφιακή παράσταση ως φορμάτ δεν αντικαθιστά ή ανταγωνίζεται τις φυσικές παραστάσεις. Η επιβίωση του θεάτρου απειλήθηκε από τον κινηματογράφο; Όχι. Κι όμως υπήρξαν πολλοί που το είπαν αυτό. Απειλήθηκε από τις νέες τεχνολογίες; Όχι. Η τέχνη του θεάτρου όπως και κάθε άλλη τέχνη απειλείται μόνο από την «αστυνομία θεάτρου» που λέει τι είναι θέατρο και τι όχι.

Στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε τι είναι αυτό που γεννιέται αυτή τη στιγμή. Ίσως είναι ένα άλλο είδος τέχνης. Και στην τελική, αυτό δεν πρέπει να απασχολεί τους καλλιτέχνες, εννοώ το πώς θα το ονοματίσουν αυτό το νέο. Ας δείξει το μέλλον πώς το λένε, όπως κι αν θα έχει μέλλον αυτή η νέα γλώσσα τέχνης του εγκλεισμού», λέει στο ελc η Έλλη Παπακωνσταντίνου.

 Το κείμενο στηρίζεται στα «Ίχνη της Αντιγόνης», ένα από τα γνωστότερα έργα της σπουδαίας σύγχρονης Σουηδής Χριστίνας Ουζουνίδη, που αντλεί από τον αρχαιοελληνικό μύθο της Αντιγόνης και μιλά για την έμφυλη διαχρονική βία και την κατασκευή της έμφυλης ταυτότητας.

Τι είναι το θέατρο του εγκλεισμού και ποιοι είναι οι κανόνες του

Δεν πρόκειται για ένα ακόμα θέατρο κονσέρβας, αλλά μια περφόρμανς ζωντανή κι ΟΧΙ βιντεοσκοπημένη. Υπάρχουν κάποιοι κανόνες που περιγράφουν αυτό που συμβαίνει.

  1. Κάνουμε τις πρόβες μας και παρουσιάζουμε το έργο αποκλειστικά μέσα από την απομόνωσή μας.
  2. Χρησιμοποιούμε μόνο αντικείμενα, μουσικά όργανα, ρουχισμό ή τεχνικό εξοπλισμό που είχαμε στα σπίτια μας, όταν μπήκαμε σε καραντίνα. Το σκηνικό είναι το σπίτι μας.
  3. Δημιουργούμε μέσα από το σπίτι μας, όπως και τόσες άλλες γενιές γυναικών πριν από εμάς. Ιδιωτικός και δημόσιος λόγος και χώρος σμιλεύονται.

Ταυτότητα της παράστασης

Σύλληψη/Art direction: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Συγγραφέας: Christina Ouzounidis
Μετάφραση από τα Σουηδικά στα Ελληνικά: Margarita Mellberg
Visual art advisor & visual poem: Μαίρη Ζυγούρη
Μουσική Σύνθεση: Nalyssa Green, Κατερίνα Παπαχρήστου
Μετάφραση από τα Σουηδικά στα Ελληνικά: Ειρήνη Δερμιτζάκη, Gemma H. Carbone, Έλλη Παπακωνσταντίνου
Κινησιολογία: Βάλια Παπαχρήστου
Επιστημονικός Σύμβουλος: Λίνα Ρόζη

Ερμηνεύουν: Nalyssa Green Σεραφίτα Γρηγοριάδου Gemma H. Carbone Βάλια Παπαχρήστου Κατερίνα Παπαχρήστου Σοφία Μανώλη

Special Guest: Χλόη Κολύρη

Η παράσταση υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Arts Council της Σουηδίας (Kulturrådet) και τη Σουηδική Πρεσβεία στην Ελλάδα και τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Ισότητας και της UNESCO.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα 25 Μαΐου, 6:15 μμ & 8:15 μμ

 Τρίτη 26 Μαΐου, 6:15 μμ & 8:15 μμ

Τετάρτη 27 Μαΐου, 6:15 μμ & 8:15 μμ

Δευτέρα, 1 & 8 Ιουνίου στις 7.15μμ

Τετάρτη, 3 & 10 Ιουνίου στις 7.15μμ

Για να κλείσετε εισιτήρια πλοηγηθείτε εδώ