Οι συντηρητές θα αποκαταστήσουν την περίφημη Πιετά του Μικελάντζελο που βρίσκεται στη Φλωρεντία σε πλήρη θέα των επισκεπτών.

Το μοντέλο που δοκιμάστηκε ήδη στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ με τη Νυχτερινή περίπολο του Ρέμπραντ που συντηρείται μπροστά στα μάτια του κοινού κερδίζει διαρκώς έδαφος.

Έτσι η αποκατάσταση που θα αφαιρέσει βρωμιά αιώνων και θα σταθεροποιήσει το γλυπτό που βρίσκεται στο Museo dell’ Opera del Duomo έχει γεμίσει χαρά τους επισκέπτες της πόλης. Η Πιετά της Φλωρεντίας από μάρμαρο είναι ένα γλυπτό υπό την προστασία των Friends of Florence και της μη κερδοσκοπικής Opera di Santa Maria del Fiore.

Το γλυπτό φιλοτεχνήθηκε από τον Μικελάντζελο όταν ήταν σχεδόν 80 ετών από το 1547 έως το 1555 και απεικονίζει τον Ιησού Χριστό μετά από την αποκαθήλωσή του από τον σταυρό, υποστηριζόμενο από την Παναγία, τη Μαίρη Μαγδαληνή και έναν ηλικιωμένο που μοιάζει με την καλλιτέχνη. Ο ίδιος ο Μικελάντζελο κατέστρεψε μέρη του γλυπτού απογοητευμένος από την ποιότητα του έργου του αλλά και του μαρμάρου.

Κατά τη διάρκεια των αιώνων, το άγαλμα έχει συσσωρεύσει βρωμιά και κερί, ενώ είχε υποστεί παρεμβάσεις με σιδερένιες ράβδους για την αποκατάσταση θραυσμάτων. Η αποκατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού του επόμενου έτους.

Οι συντηρητές θα εργάζονται σε μια σκηνή που έχει εγκατασταθεί γύρω από τη βάση του γλυπτού. «Κάνουμε την αποκατάσταση μέρος της εμπειρίας του επισκέπτη», είπε ο διευθυντής του μουσείου προσθέτοντας ότι το κοινό θα μαθαίνει και τη λεπτομερή ιστορία του γλυπτού.

Το έργο δεν έχει καθαριστεί ποτέ σε βάθος, ενώ ορισμένοι αποχρωματισμοί μπορεί να σχετίζονται με την ποιότητα του μαρμάρου. Οι ράβδοι σιδήρου στο γλυπτό από τη δεκαετία του ’90 είναι «σε καλή κατάσταση και σε καλή θέση», πρόσθεσαν οι συντηρητές. Ο ζωγράφος και ιστορικός του 16ου αιώνα Giorgio Vasari γράφει για την επίσκεψή του στο στούντιο του Michelangelo στη Ρώμη, αργά τη νύχτα να τον παρακολουθεί να εργάζεται πυρετικά για το γλυπτό. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο καλλιτέχνης δεν πρόσθεσε ποτέ ένα αριστερό πόδι στην εικόνα του Χριστού, πιθανότατα επειδή θα κατέστρεφε την αρμονία της σύνθεσης.

Ο Μιχαήλ Άγγελος έδωσε το εν μέρει κατεστραμμένο από εκείνον έργο σε έναν υπάλληλο ο οποίος στη συνέχεια τον πούλησε. Στη συνέχεια, άλλαξε χέρια αρκετές φορές και τελικά έφτασε στη Φλωρεντία το 1674. Υπήρχε σε μια σειρά εκκλησιών πριν μεταφερθεί στο Museo dell’ Opera del Duomo το 1981. Σήμερα βρίσκεται στο κέντρο ενός δωματίου που ονομάζεται Tribuna di Michelangelo σε μια βάση που υποδηλώνει το βωμό για τον οποίο πιθανότατα προοριζόταν αρχικά. Παρόλο που η γλυπτική σύνθεση είναι ημιτελής, οι ιστορικοί τέχνης την περιγράφουν ως αριστούργημα.