Ο Άρης Σερβετάλης είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση ηθοποιού που μας θυμίζει ότι ήθος και ταλέντο, όταν συνδυάζονται, μπορεί τελικά να αποτελούν τη μαγική συνταγή της επιτυχίας, που όλοι προσπαθούν μάταια να αποκωδικοποιήσουν.

Συστήθηκε στο θεατρικό κοινό το 1997 με την παράσταση «Σκρατς» του Κοπί (ψευδώνυμο του Αργεντίνου συγγραφέα Raul Damonte Botana), που ανέβηκε στο θέατρο Ελυζέ σε σκηνοθεσία του Βασίλη Αναστασίου, δείχνοντας από την αρχή την προτίμησή του στο δραματολόγιο του σουρεαλισμού και του θεάτρου του παραλόγου. Ακολουθεί το 2001 η συνεργασία του με τον Γιάννη Κακλέα στον Τεχνοχώρο με το «Ουπς! Μια παράσταση κόμικς», όπου ξεχωρίζει με την ιδιαιτερότητα της κίνησής του και την θεαματική ομοιότητά του με ήρωα κόμικ, που φαντάζει δύσκολο να αναπαρασταθεί μέσα στο στενό πλαίσιο της θεατρικής σύμβασης.

Το 2002 συνεργάζεται ξανά με τον Γιάννη Κακλέα στο Ηρώδειο, με την παράσταση «Το καρναβάλι των ζώων» του Camille Saint-Saëns και πρωταγωνιστή τον Jeremy Irons. Ενώ το 2003 τον βρίσκει στο Θέατρο Εμπορικόν, με την εμπορική επιτυχία «Οι Τελευταίες μέρες της Πομπηίας», σε σκηνοθεσία της Κυριακής Σπανού και κείμενο του Θοδωρή Πετρόπουλου, με τηλεοπτικό καστ.

Μετά από ένα διάλειμμα επαναπροσδιορισμού, ο Άρης Σερβετάλης επιστρέφει στον γνώριμό του Τεχνοχώρο, αυτή τη φορά υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Γιάννη Μποσταντζόγλου και το έργο «Ζoo Story», του κυνικού αμερικανού συγγραφέα Έντουαρντ Άλμπι, στον ρόλο του περιθωριακού αμφισβητία Τζέρι.

Η πρώτη αμιγώς εικαστική περφόρμανς στην οποία συμμετέχει, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, ονομάζεται «Άτιτλο» και βασιζόταν στο έργο «Embers» του Σάμιουελ Μπέκετ.

image1
Σκηνή από την παράσταση «Άτιτλο»

Η συνεργασία με τον Γιώργο Λάνθιμο στην κινηματογραφική Κινέττα φέρνει μερικά χρόνια αργότερα τη συνάντησή τους στο θεατρικό σανίδι με τον «Πλατόνοφ» του Άντον Τσέχοφ στο Εθνικό Θέατρο. Ο Άρης Σερβετάλης υποδύεται τον δάσκαλο Πλατόνοφ. Η παράσταση δίχασε κοινό και κριτικούς, ή τέλος πάντων έτσι συνηθίζεται να λέμε όταν μια παράσταση σπάει τον καθιερωμένο θεατρικό κώδικα και χρησιμοποιεί νέο μοντέλο αφήγησης σε έργο της κλασικής ρωσικής λογοτεχνίας.

image2
Στο ρόλο του Πλατόνοφ στην ομώνυμη παράσταση

Το 2011 υποδύεται τον μικρό Ιβάν Μισούκοβ στην παράσταση «Ο Ιβάν και τα Σκυλιά» της Χάτι Νέιλορ, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Οικονόμου και κρατάει μόνος του μια άκρως απαιτητική παράσταση, σέρνοντας ένα βαρύ σιδερένιο κρεβάτι επί σκηνής και χρησιμοποιώντας για άλλη μια φορά το σώμα του, ως σύντροφό του στη σκηνή.

image3
Ως Ιβάν Μισούκοβ στην παράσταση «Ο Ιβάν και τα Σκυλιά»

ό Ιβάν Μισούκοβ στην παράσταση «Ο Ιβάν και τα Σκυλιά» – See more at: http://www.elculture.gr:8080/elcblog/article/aris-servetalis-985186?dt=1416403225016#sthash.4lFT4PYW.dpuf

Κατά πολλούς βέβαια, με τη συμμετοχή του στις παραστάσεις χοροθεάτρου «2», «Μήδεια 2» και «Still Life» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, ο Άρης Σερβετάλης τελειοποίησε το βασικό θεατρικό του εργαλείο. Το σώμα και την κίνησή του.

image4
Στη «Μήδεια 2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου

Το 2014 ήταν μια γεμάτη χρονιά για εκείνον, αφού πρωταγωνίστησε στη μεταφορά στο θεατρικό σανίδι της ταινίας του Στάνλει Κιούμπρικ «Κουρδιστό Πορτοκάλι», σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και έκανε και την πρώτη του εμφάνιση στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, αφού υποδύθηκε τον Πενθέα στις «Βάκχες» του Ευριπίδη, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Άντζελας Μπρούσκου.

image5
Υποδυόμενος τον Πενθέα στις «Βάκχες»

Φέτος, ο Άρης Σερβετάλης πρωταγωνιστεί στο «Σωσία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στο θέατρο Ροές, μια παράσταση, εικαστική εγκατάσταση, που βασίζεται περισσότερο στην κίνηση, τους ήχους και τη σχέση των ηθοποιών με το σκηνικό χώρο, παρά στο λόγο. Ο Σερβετάλης υποδύεται τον Γκολιάτκιν, έναν ήρωα που μάχεται να βρει τη θέση του μέσα στο πλαίσιο της κοινωνικά αποδεκτής φυσιολογικότητας. Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει η εικαστικός Έφη Μπίρμπα, ενώ τους υπόλοιπους ρόλους κρατούν οι Δρόσος Σκώτης, Γιώργος Συμεωνίδης, Συμεών Τσακίρης και Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης.

image6
Στο ρόλο του Γκολιάτκιν στην παράσταση «Ο Σωσίας» που ανεβαίνει φέτος στο Θέατρο Ροές

Σωματικό θέατρο, Ρώσοι συγγραφείς, θέατρο του παραλόγου, εικαστικές εγκαταστάσεις και νέοι κώδικες στην απόδοση των κειμένων φαίνεται να έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον του ηθοποιού,  ο οποίος προτιμά να μιλάει μέσα από αυτά παρά να περιφέρει άνευ ουσίας την παρουσία του στα μίντια. Εξάλλου, έχουν περάσει 13 χρόνια από το τηλεοπτικό του ξεκίνημα και εκείνος φαίνεται ότι το έχει ξεπεράσει προ πολλού. Μήπως ήρθε η ώρα να κάνετε κι εσείς το ίδιο;

Info: Από τις 21 Νοεμβρίου, ο Άρης Σερβετάλης πρωταγωνιστεί στο «Σωσία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι στο Θέατρο Ροές