Κείμενο: Πέννυ Ζαμπούκα 

Η αίθουσα τέχνης K-art και το Studio 4, παρουσιάζουν την ομαδική έκθεση Graphic Novels Are True και το ομώνυμο βιβλίο, σε επιμέλεια Ανδρέα Φακή από τις 09.02.2012 έως τις 10.03.2012, με έργα από τους street artists b., Ian Stevenson, Dreyk the Pirate και Cacao Rocks, οι οποίοι χρησιμοποιούν τον δημόσιο χώρο ως κύριο πεδίο δράσης τους. H έκθεση έχει ως στόχο τη διερεύνηση της οπτικής γωνίας από την οποία οι τέσσερις καλλιτέχνες αντιλαμβάνονται και αφομοιώνουν την πραγματικότητα, η οποία συχνά εμπεριέχει αντιφατικά στοιχεία καθημερινότητας. Με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσης ο street artist b. μίλησε στο ελculture.gr  σχετικά με το πως αντιλαμβάνεται τον όρο τεχνη και τις διάφορες εκφάνσεις της.

ελc: Είσαι αρχιτέκτονας και street artist. Στην Ελλάδα, ακόμα και σήμερα, ίσως φαντάζουν αντιφατικές μεταξύ τους αυτές οι δύο ενασχολήσεις. Πως επέλεξες να ασχοληθείς και με τα δύο παράλληλα;
b.:
Δεν καταλαβαίνω γιατί φαντάζουν αντιφατικές μεταξύ τους. Θυμάμαι πως όταν γύρναγα στα στενά ψάχνοντας να βρω ένα ωραίο τοίχο για να βάψω ήταν μια διαδικασία που αργότερα σαν αρχιτέκτονας την εκτίμησα πολύ. Μου άρεσε πολύ η εξερεύνηση στην πόλη, πώς λειτουργεί καθημερινά, σε ποια σημεία της υπάρχει «κάτι». Επέλεξα να ασχοληθώ και με τα δύο παράλληλα αλλά δεν νοιώθω ότι κάνω δυο δουλειές, το αντιλαμβάνομαι ως ένα ευρύ φάσμα δημιουργικότητας που μου αρέσει να κινούμαι.

ελc: Πολύχρωμα ζωάκια σε πλατείες στην Οσάκα, κιτρινωπές κυρίες σε τοίχους στη Νέα Υόρκη, πολύχρωμες μελισσούλες σε παιδικά υπνοδωμάτια, ζωγραφισμένοι κήποι σε εστιατόρια. Πως είναι να χρησιμοποιείς δημόσιους χώρους ως καμβάδες;
b.:
Είναι πολύ διασκεδαστικό, μου αρέσει η αμεσότητα της έκθεσης του έργου στο δημόσιο χώρο, το γεγονός ότι εντάσσεται στην καθημερινότητα του περαστικού έστω και αν ρίξει ένα φευγαλέο βλέμμα. Πιστεύω πως είναι ουσιαστική ανάγκη να μετατρέψουμε την πόλη που ζούμε σε ένα πιο ευχάριστο μέρος για να ζει κανείς και όχι μόνο με χρώμα αλλά και με πολλά άλλα.

ελc: Διαβάσαμε (με χαρά) στο δελτίο τύπου ότι σε αυτή την έκθεση η κοινή συνισταμένη όλων των έργων είναι η επανεστίαση σε σημαντικές και απλές έννοιες, μακρυά από οποιαδήποτε αρνητικό στοιχείο που μεγεθύνεται από τα Μέσα ενημέρωσης. Μίλησε μας για αυτή την οπτική και πως διαφαίνεται μέσα από τα δικά σου έργα στην έκθεση.
b.:
Σίγουρα τα γεγονότα μας έχουν επηρεάσει πολύ όλους, αλλά τα μέσα ενημέρωσης παίξανε ένα σημαντικό ρόλο στο να γίνουν όλα ακόμη χειρότερα. Η έννοια του περιττού και του αναγκαίου με προβληματίζει γενικότερα και διαφαίνεται και μέσα από τα έργα μου για την έκθεση.

ελc: Έχεις συμμετάσχει σε δύο σημαντικά διεθνή projects μέσα στο 2011. θα θέλαμε να μάθουμε περισσότερα.
b.:
Συμμετείχα στο Wynwood Walls στο Μαϊάμι, ένα project που συγκέντρωσε graffiti και street artists από όλο τον κόσμο με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένας λαβύρινθος από τοιχογραφίες. Ένα άλλο project ήταν το b.friends στην Οσάκα, μια τοιχογραφία που έκανα με τη βοήθεια μαθητών του τοπικού σχολείου καθώς και τεράστια φουσκωτά ζωάκια και διάφορα άλλα.

ελc: Στο e-shop της προσωπικής σου ιστοσελίδας οι τιμές των έργων σου είναι αρκετά λογικές. Ποιές είναι οι σκέψεις σου ως καλλιτέχνης απέναντι στο γεγονός ότι η αγορά οποιουδήποτε έργου τέχνης κοστίζει ακριβά; Τάσσεσαι υπέρ της άποψης ότι η τέχνη πρέπει να είναι προσιτή σε όλους;
b.:
Νομίζω πως έψαχνα ένα κίνητρο να φτιάξω καθημερινά αντικείμενα όπως μια κρεμάστρα, ένα μπλουζάκι ή ένα limited edition print, πέρα από τα έργα για κάποια έκθεση. Τώρα για το αν ένα έργο αντιπροσωπεύει την αξία του σε χρήμα πιστεύω πως καλύτερα να αναρωτηθούμε τι έχουμε περισσότερο ανάγκη στη ζωή μας την τέχνη ή το χρήμα;

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση Graphic Novels Are True
Η προσωπική ιστοσελίδα του b.: http://www.thisismybworld.com/#/en/work

photo credits: Έργο του b. από την έκθεση Graphic Novels Are True.
Zeus Hates Us – 2011. Ακρυλικά σε μουσαμά, 56 x 27.5 εκ.