Έμβλημα του αμερικανικού ονείρου, καρδιά της αμερικανικής βιομηχανίας, το Ντιτρόιτ μετά από μια παρατεταμένη περίοδο παρακμής κηρύχθηκε σε πτώχευση το 2014. Μεταμορφώθηκε σε πόλη-φάντασμα με τους μυθικούς ουρανοξύστες της General Motors να υψώνονται στο κέντρο της πόλης και κτίρια υπό κατάρρευση. Εμπορικά, εκκλησίες, σχολεία και κυρίως σπίτια, πάνω από 70.000 κτίρια και ένα στα δέκα σπίτια κατασχέθηκε από τις τράπεζες ενώ τα υπόλοιπα τα εγκατέλειψαν οι ιδιοκτήτες τους, κυρίως από τη μεσαία τάξη, που δεν μπορούσαν να ξεπληρώσουν τα στεγαστικά δάνεια, πιεζόμενοι από τη βαρύτατη φορολογία των ΗΠΑ.

Το Ντιτρόιτ πτώχευσε μετά από μια 20ετία παρακμής της βιομηχανίας του αυτοκινήτου, αλλά και γιατί έσπασε η φούσκα των ακινήτων το 2007, η οποία αποτελείωσε την πόλη. Ο πληθυσμός του Ντιτρόιτ έχει μειωθεί πια σε 688.000 κατοίκους.

Σε ένα παράδοξο σήμερα τοπίο με επιχειρήσεις και επενδυτές να αγωνίζονται να δώσουν ξανά ζωή στην πόλη το Cranbrook Art Museum παρουσιάζει την έκθεση Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality θέλοντας να επανεξετάσει περιόδους οικονομικής και κοινωνικής κατάρρευσης μέσα από το φακό των καλλιτεχνικών αφηγήσεων.

Πέντε σκηνές της τέχνης που έχουν δημιουργηθεί εν μέσω περιόδων αναταραχής και κρίσης υπάρχουν στην έκθεση: στο Ντιτρόιτ από την εξέγερση του 1967, μια από τις πιο αιματηρές της Αμερικής, που είχε βαθιές κοινωνικές και φυλετικές ρίζες, μέχρι σήμερα, στην Ιταλία και μέσα στο πολιτισμικό κλίμα της ιταλικής πρωτοπορίας κατά τη δεκαετία του 1960 και του 1980, στη Νότια Κορέα της δεκαετίας του ’70, στην Κούβα μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης κατά τη δεκαετία του 1990 μέχρι σήμερα και τέλος στην Ελλάδα από τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2009.

Περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες συμμετέχουν στην έκθεση, με συγκεκριμένες γλώσσες και μικροϊστορίες που συνδέονται σε ένα μεγάλο καμβά για να δημιουργήσουν έναν ισχυρό παγκόσμιο διάλογο στη δίνη της ιστορίας και της σύγχρονης ζωής.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι καλλιτέχνες από την Ιταλία: Giovanni Anselmo, Pier Paolo Calzolari, Riccardo Dalisi, Lucio Fontana, Jannis Kounellis, Maria Lai, Mario Merz, Marisa Merz, Giulio Paolini, Michelangelo Pistoletto, από την Κορέα: Ha Chong-Hyun, Kwon Young-Woo, Lee Ufan, Park Hyun-Ki, Park Seo-Bo, Yun Hyong-Keun, από την Κούβα: Belkis Ayón, Tania Bruguera, Yoan Capote, Elizabet Cerviño, Julio Llópiz-Casal, Reynier Leyva Novo, Eduardo Ponjuán, Wilfredo Prieto, Diana Fonseca Quiñones, Ezequiel O. Suárez, από την Ελλάδα: Andreas Angelidakis, Dora Economou, Andreas Lolis, Panos Papadopoulos, Zoë Paul, Socratis Socratous, Kostis Velonis και από το Ντιτρόιτ: Cay Bahnmiller, Kevin Beasley, James Lee Byars, Olayami Dabls, Brenda Goodman, Tyree Guyton, Carole Harris, Matthew Angelo Harrison, Patrick Hill, Scott Hocking, Addie Langford, Kylie Lockwood, Alvin Loving, Michael Luchs, Tiff Massey, Charles McGee, Allie McGhee, Jason Murphy, Gordon Newton, Chris Schanck, and Gilda Snowden.

Info έκθεσης:

Landlord Colors: On Art, Economy, and Materiality | έως 6 Οκτωβρίου 2019 | Cranbrook Art Museum