Ο Dior επέλεξε την Αθήνα, για να παρουσιάσει τη συλλογή του Cruise 2022. Στην καρδιά της πόλης που είναι αφιερωμένη στην θεά Αθηνά, η Maria Grazia Chiuri επανεφευρίσκει τη γενεαλογία της και παίζει με τους κώδικες του Οίκου, όπως ο αρχαιοελληνικός πέπλος.

Σε αυτό το πνεύμα, η Maria Grazia Chiuri δημιούργησε τον δικό της χάρτη της Ελλάδας, αντλώντας την έμπνευσή της από προσωπικότητες και εικόνες που τροφοδότησαν τις αναφορές και την ποίησή της, όπως τα έργα του Giorgio De Chirico μέχρι τα διακοσμημένα με σκηνές πάλης αγγεία του Αλέξανδρου Ιόλα.

©George Messaritakis

©George Messaritakis

Κοντινά πλάνα από αυτές τις σιλουέτες ξεχωρίζουν σε σκίτσα από τον καλλιτέχνη Pietro Ruffo ή καμουφλάρονται σε ορισμένα αθλητικά ενδύματα. Μια σειρά από λευκά κοστούμια που θυμίζουν αυτά που φορούσε η Marlene Dietrich δημιουργούν ένα λεξικό που ισορροπεί μεταξύ κλασικισμού και ελευθερίας: το υπερμέγεθες πιε ντε πουλ γίνεται ελληνικό, ο κάνναβος παίρνει νέες αφηρημένες μορφές και ένα αστέρι εμφανίζεται.

Μια συμμαχία κληρονομιάς και μοντερνισμού  – στο εμβληματικό Παναθηναϊκό Στάδιο που πραγματοποιήθηκε η επίδειξη – αποκαλύπτει ένα μανιφέστο για το σώμα που απολαμβάνει περισσότερο από ποτέ την ελευθερία των κινήσεων, χωρίς περιορισμούς.

Δείτε την επίδειξη εδώ

Λίγα λόγια για τη συλλογή CRUISE 2022

Μια σειρά φωτογραφιών για μία από τις συλλογές υψηλής ραπτικής του Dior, με φόντο τον εμβληματικό Παρθενώνα το 1951, αποτέλεσε την έμπνευση για τη συλλογή Cruise 2022 του οίκου Dior.

Στην καρδιά της πόλης που είναι αφιερωμένη στη θεά Αθηνά, η Maria Grazia Chiuri αναβιώνει τη γενεαλογία της και παίζει με τους κώδικες – η τέχνη δεν ενυπάρχει μόνο στο έργο τέχνης αλλά στην ικανότητα του καλλιτέχνη να δημιουργεί – όπως με τον χιτώνα.

Το ένδυμα της θεάς, που φέρνει στο νου αρχαία μαρμάρινα αγάλματα, είναι τολμηρά αιθέριο χάρη στην υφή των υφασμάτων και τις χειροποίητες πιέτες που δημιουργούν έναν κιαροσκούρο κυματισμό.

Οι ρίζες του πολιτισμού μας αναβιώνουν – όχι μέσα από ένα πρίσμα νοσταλγίας, αλλά μέσα από την επιθυμία μας να ανασυνθέσουμε, στο παρόν, όσα κατ’ ανάγκη κατακερματίσαμε προκειμένου να κατανοήσουμε τον κόσμο.

Η Maria Grazia Chiuri εμπνεύστηκε από τον Giorgio De Chirico, πρωτοπόρο του σουρεαλισμού, ο οποίος ανέτρεξε σε έντονες μνήμες από την Ελλάδα για να ζωγραφίσει μεταφυσικά τοπία που στέκονται παγωμένα μέσα στις σιωπηλές αντιθέσεις του φωτός και της σκιάς.

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του οίκου, στη συνέχεια εξερεύνησε το σύμπαν του Αλέξανδρου Ιόλα, του κοσμοπολίτη γκαλερίστα που διατηρούσε στενούς δεσμούς με την Ελλάδα και το σπίτι του στην Αθήνα. Εκεί, συγκέντρωσε μια εκπληκτική συλλογή από αγγεία διακοσμημένα με σώματα παλαιστών που αλληλεπιδρούν.

Κοντινά πλάνα από αυτές τις σιλουέτες ξεχωρίζουν σε σκίτσα από τον καλλιτέχνη Pietro Ruffo ή καμουφλάρονται σε ορισμένα αθλητικά ενδύματα. Μια σύνθεση που προέκυψε μετά από καλά εμπεριστατωμένη έρευνα και αποτελεί τον σκελετό και ταυτόχρονα το μανιφέστο ενός σώματος που κινείται ξεπερνώντας τα φυλετικά όρια, με φόντο το Παναθηναϊκό Στάδιο, όπου παρουσιάζεται η συλλογή Cruise.

Αυτό το σώμα φορά μια σειρά από λευκά κοστούμια – σακάκια και παντελόνια – σαν αυτά που φορούσε η Marlene Dietrich, τα οποία συνθέτουν ένα λεξικό ενδυματολογίας που ισορροπεί μεταξύ κλασικισμού και ελευθερίας: το υπερμεγέθες μοτίβο πιε ντε πουλ γίνεται ελληνικό, ο κάνναβος αποκαλύπτει νέα αφηρημένα σχέδια.

Το χρυσό συνδιαλέγεται με το λευκό και το στοιχείο της κουκούλας εμφανίζεται σε διαφορετικά look σαν σημείο στίξης, σαν μια χαραγμένη επιγραφή. Το γαλάζιο της Ελλάδας γίνεται ταυτόχρονα σήμα κατατεθέν και φόρος τιμής. Κάθε συλλογή είναι μια συνεχής αντανάκλαση των προτύπων που διακρίνουν τη μόδα και τον οίκο Dior, μια αφορμή για την περαιτέρω διεύρυνση της συλλογικής εργασίας. Η Maria Grazia Chiuri υπογραμμίζει πόσο πολύ οι ποικίλες απεικονίσεις της θηλυκότητας στις δημιουργίες του Dior, αναδύονται από ένα παρελθόν που υμνεί μία ομορφιά με πολύπλευρες μορφές.

©George Messaritakis