Το Super Bowl είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις μεγάλες εταιρείες να αναδείξουν τις δυνάμεις τους, με ένα διαφημιστικό σποτ διάρκειας 30 δευτερολέπτων να κοστίζει εν έτει 2019 5,25 εκατομμύρια δολάρια. Φέτος, οι διαφημίσεις του Super Bowl έκρυβαν μία μοναδική έκπληξη: Ο Andy Warhol, τριάντα δύο χρόνια μετά τον θάνατό του, εμφανίστηκε σε διαφήμιση της αλυσίδας fast food Burger King, τρώγοντας το χαρακτηριστικό της χάμπουργκερ, “Whopper”.

Το τηλεοπτικό σποτ ήταν διάρκειας 45 δευτερολέπτων και συνοδευόταν από το hashtag #EatLikeAndy. Προέρχεται από την ταινία του Jørgen Leth με τίτλο “66 Scenes From America” (1982), στην οποία συμπεριλαμβάνεται ένα αμοντάριστο κομμάτι 4 λεπτών και 30 δευτερολέπτων, με τον Warhol να τρώει το “Whopper” του Burger King. Το κομμάτι αυτό είναι πια γνωστό ως “Andy Warhol Eating a Hamburger” και προβάλλεται στο Μουσείο Whitney της Νέας Υόρκης.

«Το σποτ σπάει το στερεότυπο των διαφημίσεων κατά τη διάρκεια του Super Bowl, που είναι γεμάτες εκρήξεις, αστεία και αστέρες, με ένα σχεδόν σιωπηλό, αλλά ταυτόχρονα δυναμικό, έργο τέχνης» ανακοίνωσε το Burger King.

Η διάσημη αλυσίδα fast food πήρε την άδεια για τη χρήση του κλιπ από το Ίδρυμα Warhol, αλλά και από τους εξουσιοδοτημένους εκπρόσωπους του Jørgen Leth.

Το τετράλεπτο κλιπ είναι «ανεβασμένο» στο κανάλι του Burger King στο Youtube:

Πριν από τη διαφήμιση, το Burger King είχε ήδη ξεκινήσει να προωθεί την καμπάνια #EatLikeAndy, μέσω ενός άλλου διαφημιστικού σποτ, με τη μασκότ της αλυσίδας, με τον τίτλο “Art Takes Time”. Το σποτ αυτό ωθούσε τους πελάτες να παραγγείλουν ένα “Mystery Box”, το οποίο όπως αποκαλύφθηκε αργότερα περιείχε ένα μπουκάλι κέτσαπ, ένα vintage περιτύλιγμα του “Whopper” και μια ασημένια περούκα που παρέπεμπε στον Andy Warhol.