Σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού, η δημοφιλία της Έλεν ΝτιΤζένερις δεν είναι πολύ υψηλή ή μάλλον είναι λιγότερο από όσο είναι η Όπρα Γουίνφρεϊ που έχει υπάρξει όσο διαρκούσε η εκπομπή της ένα πρόσωπο, στον καναπέ του οποίου πολλά και αποκαλυπτικά είχαν λεχθεί. Το The Ellen DeGeneres Show είναι πολύ διαφορετικό. Απευθύνεται κατευθείαν στο γυναικείο κοινό, έχει ελαφρές πρόμο συνεντεύξεις, συγκινητικές ιστορίες αγνώστων που γίνονται οι ήρωες της εκπομπής και αποδέκτες ενός αυτοκινήτου ενός πακέτου μετρητών ή ακόμα και μιας κατοικίας, έχει διαγωνισμούς, τραγούδια και μερικά αστεία που δεν τα λες και πολύ επιτυχημένα. Το βασικό ατού του σόου είναι η παρουσιάστριά του και τα μετρητά. Πολλά μετρητά. Που δίνουν οι χορηγοί της εκπομπής μέσω των χεριών και των επιταγών της Έλεν. Το καλά χτισμένο οικοδόμημα που ακτινοβολούσε καλοσύνη και αγάπη, φιλανθρωπία και ακτιβισμό για τους γκέι, ή τους φιλόζωους άρχισε να γκρεμίζεται μέσα στην οδυνηρή καραντίνα και της αναγκαστικής παύσης της εκπομπής της.

Η Έλεν έγινε «ηρωίδα» της γκέι κοινότητας σε μια ημέρα, όταν μόνη της αποκάλυψε ότι είναι ομοφυλόφιλη σε μια εποχή που κανένας δεν το τολμούσε, ρίσκαρε και κέρδισε. Το 2016, όταν παρασημοφορήθηκε από τον Μπαράκ Ομπάμα στον Λευκό Οίκο, ο τέως Πρόεδρος της Αμερικής εξήρε τη σταθερή, όπως είπε ικανότητά της να σε κάνει να γελάς για κάτι και όχι εις βάρος κάποιου. Και υπενθύμισε σε όλους τη δύναμη που είχε κάποιος και στη συγκεκριμένη περίπτωση η Έλεν να αποκαλυφθεί με τον πιο δημόσιο τρόπο, στη διάρκεια ενός επεισοδίου στη σειρά που έπαιρνε μέρος. «Πόσο απίστευτο ήταν το βάρος που κουβάλησες, ρισκάροντας με αυτόν τον τρόπο την καριέρα σου. Οι άνθρωποι δεν το κάνουν συχνά αυτό», είπε ο Ομπάμα.

Η Έλεν όλα αυτά τα χρόνια σταθερά θυμίζει την ιστορία της. Ακόμα και σε μια τελευταία της συνέντευξη στον Ντέιβιντ Λέτερμαν μιλά ξανά για αυτή την ιστορία. Και όντως η ιστορία της είναι ενθαρρυντική, αλλά η περαιτέρω ανάμειξή της με τα γκέι κινήματα είναι μάλλον χαλαρή, αφού κάθε φορά μοιάζει να λέει «έκανα το καθήκον μου». Και προτιμά να ασχολείται με τη διάσωση των ορεσίβιων γοριλών στη Ρουάντα ακολουθώντας το παράδειγμα της ηρωίδας της ανθρωπολόγου Νταϊάν Φόσεϊ που το 1985 βρέθηκε δολοφονημένη στην καμπίνα της στο Καρισόκι. Οι δωρεές για την οργάνωση με την οποία συνεχίζει το έργο της Φόσεϊ ήταν απίστευτες, από εταιρείες και σταρς όπως ο Άστον Κούτσερ που της έδωσε στη διάρκεια της εκπομπής της μια επιταγή με εξαψήφιο αριθμό για να συνεχίσει το έργο της.

Η Έλεν όπως και όλοι οι σταρς στη διάρκεια της καραντίνας δοκιμάστηκαν πραγματικά. Μερικές φορές περισσότερο από τους κοινούς θνητούς που είχαν να παλέψουν με άλλα πιο επείγοντα ζητήματα. Έμειναν χωρίς κοινό, κάποιοι χωρίς υπηρετικό προσωπικό και χωρίς τον θαυμασμό, τους επαίνους, την κολακεία του περίγυρου, ακόμα και χωρίς τις ελαφρές προσβολές που μπορούσαν να εκσφενδονίζουν εν είδει αστείου ακόμα και on camera στους γύρω τους με το κοινό να χασκογελά. Η Έλεν είχε αυτό τον τρόπο. Να προσβάλλει λίγο τους παραγωγούς, τους βοηθούς να έχει έναν παντέρημο βοηθό ως θύμα της κάθε φάρσας της, αλλά όλα διασκέδαζαν το κοινό και το σόου έπρεπε να προχωρήσει.

«Και τι ζωή χωρίς αυτά θα κάμεις», γράφει ο Καβάφης στη Σατραπεία. Μόνο που η Έλεν δεν είναι τόσο μορφωμένη, ούτε έχει διαβάσει ποίηση, και αφού δεν τα κατάφερε με τα παζλ, τα επιτραπέζια, την οικογενειακή ζωή στην οποία υποχρεώθηκε βίαια να συντονιστεί άρχισε να γκρινιάζει για τον καιρό και για την πλήξη που της δημιουργούσε η ζωή στην έπαυλή της «που έμοιαζε με φυλακή». Οι ακόλουθοί της δεν αντέδρασαν πολύ καλά και την επόμενη κιόλας μέρα η Film Daily αναρωτήθηκε: πόσα σπίτια που μοιάζουν με φυλακές έχει η Έλεν; Για να συνεχίσει πιο σκληρά γράφοντας ειρωνικά «Πόσο κρίμα να είσαι η Έλεν ντε Τζενέρις! Παγιδευμένη σε ένα σπίτι πολλών εκατομμυρίων δολαρίων που αν αρρωστήσεις μπορεί να πας σε ένα από τα άλλα πανάκριβα σπίτια σου και να μείνεις εκεί», καρφώνοντας την παρουσιάστρια που εκτός από περιουσία 350 εκατομμυρίων δολαρίων κατέχει και ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας δεκάδων εκατομμυρίων το καθένα.

Η συνέχεια είναι λίγο ως πολύ γνωστή. Επακόλουθο της εκστρατείας που είχε αρχίσει στο Twitter ο κωμικός Kevin T. Porter, όταν έγραψε καλώντας ανθρώπους που είχαν συνεργαστεί μαζί της, να μοιραστούν δημοσίως την εμπειρία τους. «Αυτή τη στιγμή όλοι χρειαζόμαστε λίγη καλοσύνη. Ξέρετε, όπως αυτή για την οποία μιλάει η Έλεν ΝτιΤζένερις. Είναι επίσης ένας από τους πιο κακούς εν ζωή ανθρώπους», έγραψε. Η ανταπόκριση ήταν κατακλυσμιαία, με δυσάρεστες ιστορίες να βλέπουν επί μήνες το φως της δημοσιότητας και αν κάποιοι σταρς την υποστήριξαν, κάποιοι άλλοι, διακριτικά, σε μια εποχή κινημάτων και δικαιωμάτων κράτησαν μια απόσταση.

Οι φήμες έφτασαν να μιλούν για την παραίτησή της από την εκπομπή, πράγμα που διαψεύστηκε αφού η ίδια γύρισε στα πλατό, και έκανε την πρεμιέρα της εκπομπής της σε ένα άδειο μεν στούντιο, αλλά με διάθεση να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην εκπομπή και τη σχέση της με το κοινό. Εν τω μεταξύ η Warner Bros Television και η παραγωγός εταιρεία Telepictures, έστειλαν ένα σημείωμα στους εργαζόμενους που μιλούσε για εξέταση των καταγγελιών και συνεντεύξεις σε πρώην και νυν εργαζόμενους. Το «τοξικό», «σεξιστικό» και «ρατσιστικό» εργασιακό περιβάλλον στο The Ellen DeGeneres Show, μπορεί να θεωρήθηκε υπερβολικό, αλλά ανησύχησε πολύ τους παραγωγούς που είδαν τις μετοχές τους να κατρακυλάνε στην πιο δύσκολη περίοδο για το θέαμα. Σύμφωνα με πηγές της Post η Έλεν ήταν αποφασισμένη να διορθώσει τα προβλήματα και να αναλάβει πλήρως την ευθύνη.

Αποτέλεσμα; Η πρεμιέρα της ήταν μια δημόσια απολογία, μια «εξομολόγηση» στην οποία δε διέψευσε τίποτα, αντιθέτως, μίλησε για πράγματα που δεν έπρεπε να έχουν συμβεί ποτέ στο στούντιο. Τρεις παραγωγοί απολύθηκαν και η ίδια είπε με σαρκασμό ότι πέρασε ένα «υπέροχο καλοκαίρι». «Ξέρω ότι βρίσκομαι σε θέση ισχύος και συνειδητοποιώ ότι έχω την ευθύνη. Αναλαμβάνω την ευθύνη για ό,τι συμβαίνει στην εκπομπή μου», προσθέτοντας ότι «δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε στην εκπομπή της, αλλά και πολλά άλλα πράγματα».

Ωστόσο, η πρεμιέρα με τις «απαραίτητες αλλαγές» δεν έπεισε το κοινό που την είδε με καχυποψία. Ακόμα και οι σχολιαστές του καναλιού “Ε!” δεν πείστηκαν αφού η Έλεν μπορεί να πήρε την ευθύνη, αλλά τίποτα δεν μπορεί να δικαιολογήσει την «άγνοια» που είχε ή την αδιαφορία για όσα έχουν συμβεί επί δεκαεπτά συναπτά έτη στο επαγγελματικό της «σπίτι». Και όχι μόνο αυτό, αλλά δεν διέψευσε τίποτα από αυτά που την αφορούσαν και προσωπικά, από τον απαίσιο και υποτιμητικό τρόπο με τον οποίο έχει φερθεί σε σερβιτόρες, κούριερ, σοφέρ και bodyguards που τους θεωρούσε ένα «τίποτα». Κατά κακή της τύχη, αυτά ακριβώς τα πρόσωπα είναι οι key workers της εποχής μας, οι άνθρωποι που τίμησαν τα βραβεία ΕΜΜΥ, μόλις προχθές,  βάζοντάς τους να απονείμουν τα πιο περίβλεπτα τηλεοπτικά βραβεία σε διάσημους που δε θα τολμούσαν να ζητήσουν ούτε αυτόγραφο.

«Η συγγνώμη της Έλεν ήταν σαν να λέει: Συνειδητοποιώ ότι είμαι προνομιούχα και πλούσια, ενώ ακούγονται στο βάθος ηχογραφημένα γέλια», έγραψε ένας χρήστης στο twitter που πήρε φωτιά από την εμφάνισή της στην πρεμιέρα. Οι περισσότεροι που μπήκαν στον κόπο να γράψουν βρήκαν πως δεν ήταν ειλικρινής η συγγνώμη της ούτε πρόκειται, γιατί η πλούσια και διάσημη Έλεν δεν μπορεί πλέον να γίνει ταπεινή. Και δεν την ενδιαφέρει προφανώς να είναι. Θα συνεχίσει τις φιλανθρωπίες της με τα χρήματα των άλλων, το καλοσυνάτο της οικοδομημένο προφίλ με μια διαφορά: Θα είναι δύσκολο να πάρει ξανά ΕΜΜΥ, να είναι ανέμελη, να φέρεται όπως θέλει, θα ζήσει με την «κατάρα» του καλού παιδιού, του προφίλ που υιοθέτησε, υπηρέτησε και τελικά, από ένα «λάθος», από κάτι αυθόρμητο που της διέφυγε, διέλυσε. Μερικοί καλεσμένοι, ίσως σκεφτούν δυο φορές πριν πατήσουν στο πλατό, μπορεί και όχι. Αλλά όπως στην περίπτωση όλων των αποκαλύψεων, ακόμα και αν είναι πιο καθαρή και από τον ουρανό της Καλιφόρνια, οι σκιές δε θα φύγουν. Και όσο συνεχίζεται η πανδημία, το διασκεδαστικό της προφίλ θα θολώνει όλο και περισσότερο.

Όμως, αυτό που συνέβη στην Έλεν δεν είναι τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από αυτό που συμβαίνει στα περισσότερα στούντιο του κόσμου. Φυσικά, κανένας δεν είδε και κανένας δεν ξέρει τίποτα, οι περισσότεροι έχουν συμβόλαια εμπιστευτικότητας, εχεμύθειας και όπως και στην περίπτωση του Γουαϊνστάιν, οι πλέον διάσημοι και προβεβλημένοι, απλώς «κάνουν τη δουλειά τους», χωρίς να γνωρίζουν καν και χωρίς πρωτίστως να τους αφορά αυτό που συμβαίνει στο διπλανό «δωμάτιο». Είναι πολύ λυπηρό που η Έλεν ΝτιΤζένερις ανήκει σε αυτή την κατηγορία.