Τον Ζούμπιν Μέτα, από τους μεγαλύτερους μαέστρους του καιρού μας, υποδέχεται στην ψηφιακή σκηνή του το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την Τετάρτη 27 Μαΐου, στις 21:00. Η συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Ισραήλ, υπό τον Ζούμπιν Μέτα, έχει διάρκεια 98 λεπτά και θα αναμεταδοθεί από εδώ.

Πρόκειται για αναμετάδοση της συναυλίας που είχε πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο την 1η Φεβρουαρίου 2016, με σολίστ της βραδιάς τη διεθνώς αναγνωρισμένη Ελληνίδα υψίφωνο Χριστίνα Πουλίτση, η οποία τραγούδησε με εντυπωσιακό τρόπο εμβληματικές άριες από γνωστές όπερες. Ο σπουδαίος αρχιμουσικός, επικεφαλής της διάσημης Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Ισραήλ, ενθουσίασε τους θεατές με τη ζωντάνια και τον δυναμισμό των ερμηνειών του σε έργα Βέμπερ, Μότσαρτ, Ροσίνι, Βέρντι και Τσαϊκόφσκι.

Η συναυλία ανοίγει με την Εισαγωγή από την όπερα Όμπερον (ή Ο όρκος του βασιλιά των ξωτικών) του ρομαντικού Γερμανού συνθέτη Καρλ Μαρία φον Βέμπερ, ένα λυρικό έργο που σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοανέβηκε στα 1826 στο Λονδίνο. Το πρόγραμμα του πρώτου μέρους ολοκληρώνεται με τρία από τα πιο λαμπερά διαμάντια του ρεπερτορίου για σοπράνο κολορατούρα, ερμηνευμένα από τη Χριστίνα Πουλίτση, όπως η πυροτεχνική «Άρια της εκδίκησης» («Der Ηölle Rache») της Βασίλισσας της Νύχτας (Μαγικός Αυλός του Μότσαρτ), έναν πολύ απαιτητικό ρόλο από φωνητικής άποψης, για τον οποίο η Χριστίνα Πουλίτση έχει λάβει επαινετικές κριτικές στο εξωτερικό.

Στη συνέχεια, θα ακουστεί η μεγάλη άρια της Τζίλντας («Caro nome»/«Όνομα αγαπημένο») από τον Ριγκολέτο του Τζουζέππε Βέρντι, μία ηρωίδα που έχει αποδώσει εξαιρετικά η νεαρή Ελληνίδα υψίφωνος σε πολλές ευρωπαϊκές σκηνές αλλά και σε παραστάσεις στο Μέγαρο, τον Δεκέμβριο του 2013.

Ο επίλογος του πρώτου μέρους ανήκει σε ένα από τα πιο απολαυστικά και δεξιοτεχνικά αποσπάσματα της ιταλικής λυρικής εργογραφίας, την άρια της Ροζίνας «Una voce poco fa» («Λίγο πριν, μια φωνή») από τον κοσμαγάπητο Κουρέα της Σεβίλλης του Τζοακίνο Ροσίνι. Ακολουθεί στο δεύτερο μέρος η Συμφωνία αρ. 6 σε σι ελάσσονα, έργο 74 («Παθητική»), η τελευταία του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, ο οποίος είχε δηλώσει ότι τον ικανοποιούσε περισσότερο από κάθε άλλη σύνθεσή του. Το προσωνύμιο «Παθητική» οφείλεται στον αδελφό του λαμπρού Ρώσου μουσουργού και δεν είναι άστοχο, αφού η παρτιτούρα, παρά τις λιγοστές φωτεινές σελίδες της, είναι βαθύτατα μελαγχολική. Η Έκτη παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση στην Αγία Πετρούπολη το 1893 με τον ίδιο τον Τσαϊκόφσκι στο πόντιουμ.

Οι αναμεταδόσεις της σειράς συνεχίζονται την Κυριακή 31/5 (21:00) με τον «Ορφέα» του Κλάουντιο Μοντεβέρντι, μία θεαματική παραγωγή που ανέβηκε τον Οκτώβριο του 1997 στο Μέγαρο σε σκηνοθεσία Πιερ Λουίτζι Πίτσι.

Δείτε το πρόγραμμα του Megaron Online με την περιγραφή και τους συντελεστές όλων των προβολών