Αυτή την εβδομάδα, το έργο Head of a Bearded Man (Κεφάλι γενειοφόρου άνδρα), θα εκτεθεί δίπλα στα έργα της έκθεσης “Young Rembrandt“, στο Ashmolean που παρακολουθεί την πρώιμη καριέρα του καλλιτέχνη και την καλλιτεχνική του ανάπτυξη.

Μπορεί το έργο να παίρνει τη θέση του στην έκθεση λίγο καθυστερημένα αλλά ο λόγος ήταν μάλλον σοβαρός και αφορούσε τη γνησιότητά του.

Για να πάρουμε την ιστορία από την αρχή, ο πίνακας, που δωρίστηκε από έναν ανώνυμο Βρετανό συλλέκτη τέχνης και έμπορο τέχνης το 1951, είχε αρχικά γίνει δεκτός ως αυθεντικός Rembrandt, έως ότου ερευνητές που το εξέτασαν το 1981, οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ένα αντίγραφο και μάλιστα πιθανώς ζωγραφισμένο μετά τον θάνατο του Ολλανδού καλλιτέχνη. Έτσι ο πίνακας «εξορίστηκε» στο υπόγειο του μουσείου και παρέμεινε εκεί περίπου 40 χρόνια.

Όμως την περασμένη εβδομάδα το μουσείο Μουσείο Ashmolean στην Οξφόρδη, ανακοίνωσε πως σύμφωνα με μια νέα επιστημονική έρευνα διαπιστώθηκε  ότι το έργο Head of a Bearded Man όχι μόνο προέρχεται από το στούντιο του μεγάλου καλλιτέχνη, αλλά είναι προφανώς ζωγραφισμένο από το ίδιο του το χέρι.

Έτσι «ο γενειοφόρος άνδρας» που έμεινε παραγνωρισμένος στο υπόγειο θα επιστρέψει θριαμβευτικά στις αίθουσες που φιλοξενούν την έκθεση, την οποία το κοινό μπορεί να δει και online, μέχρι τις 10 Νοεμβρίου.