Φθινόπωρο μπονόρα και τα κεφάλια μέσα στον Βορρά. Η πιο όμορφη εποχή στη ζωή της πόλης είναι και η πιο προβλέψιμή της. Περίοδος μεταγραφών, σχολική ανασύνταξη, και αστική επιφυλακή όσο «το παιχνίδι συνεχίζεται», και η Θεσσαλονίκη ξαναμπαίνει σε σειρά πριν προλάβει να τινάξει τους τελευταίους κόκκους άμμου από τα καλοκαιρινά παπούτσια της.

Πολιτισμικά, το φθινόπωρο διαχρονικά μονοπωλείται από μια σειρά μεσήλικων δημόσιων θεσμών που πρόσφατα άρχισαν να τραβούν όλο και περισσότερο την προσοχή μας, σπάνια καταφέρνοντας όμως να μας εκπλήξουν: Τα «Δημήτρια» του Δήμου Θεσσαλονίκης, το «Παρά θινΑλός» του Δήμου Καλαμαριάς και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης λίγο βαθύτερα μέσα στο Φθινόπωρο, επαναλαμβάνουν μονότονα το μοτίβο τους στο φθινοπωρινό πολιτισμικό σάουντρακ της πόλης.

Ανάμεσα σ’ αυτές τις αναμενόμενες καταχωρήσεις στο φθινοπωρινό ημερολόγιο, ένας νεότευκτος θεσμός, και την ίδια στιγμή μία από τις πιο πετυχημένες ιδιωτικές πρωτοβουλίες στην πολιτισμική ζωή της πόλης, έχει αρχίσει τα τελευταία χρόνια να επαναενορχηστρώνει αυτό το πολυκαιρισμένο πολιτισμικό σάουντρακ. Το Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Reworks δημιουργήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2005 από την ομάδα NON με στόχο τη διάδοση της ηλεκτρονικής κουλτούρας στην Ελλάδα και την ανάδειξη της σύγχρονης ελληνικής μουσικής, φιλοδοξώντας παράλληλα να καθιερώσει στην Ελλάδα ένα φεστιβάλ όπως εκείνα που ζηλεύουμε στο εξωτερικό.

Στη φετινή, δέκατη έκδοσή της, η διοργάνωση επεκτείνει για πρώτη φορά τη διάρκειά της στις 4 ημέρες και φιλοξενεί περισσότερους από 40 καλλιτέχνες σε 4 διαφορετικά σημεία της πόλης με σκοπό να προσφέρει στο κοινό μια πολυσυλλεκτική μουσική εμπειρία. Από τις 17 έως τις 21 Σεπτεμβρίου, από τα Σφαγεία στη Βίλκα, και από ταράτσες ξενοδοχείων στο Μέγαρο Μουσικής, το φθινοπωρινό αστικό muzak γεμίζει με ένα ευρύ φάσμα ήχων, από neoclassical μέχρι techno και από pop μέχρι μουσικές από τη Μέση Ανατολή.

Στη σημαντικότερη στιγμή της φετινής διοργάνωσης, και στο πιο εύγλωττο παράδειγμα της προσπάθειας του Reworks να προσφέρει μουσική για όλους -αποδεικνύοντας ότι τελικά η μουσική δεν μπορεί παρά να είναι μία και αδιαίρετη-, ο κόσμος της ηλεκτρονικής μουσικής συναντάει τον κόσμο του Μεγάρου. Στη συναυλία που ανοίγει το Φεστιβάλ και που, λόγω πρόωρου sold-out, διπλασιάζει τις επαναλήψεις της, ο Max Richter, των πολλαπλών βραβεύσεων και των πολυσχιδών neoclassical project για κινηματογράφο, τηλεόραση, θέατρο και χορό, έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει για πρώτη φορά, με τη σύμπραξη της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης, την πρόσφατη κυκλοφορία του από την Deutsche Grammophon με τίτλο «Recomposed By Max Richter: Vivaldi, The Four Seasons».

Ο Richter «πειράζει» συνθετικά και ενορχηστρωτικά τις «Τέσσερις Εποχές» του Βιβάλντι, ένα έργο που μπορεί να μην αποτελεί την πιο λαμπρή στιγμή στην ιστορία της παγκόσμιας μουσικής παραγωγής, αλλά περιέχει σίγουρα μερικά από τα πιο βαθιά χαραγμένα στη βιβλιοθήκη του συλλογικού ασυνείδητου βιολονιστικά ριφάκια. Υπό τη μουσική διεύθυνση του Χάρη Ηλιάδη και με σολίστ τον Γεώργιο Κανδυλίδη, άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο και χειμώνας παρουσιάζονται αλλιώς σε 12 κινήσεις που θα μας αποδείξουν ότι οι εποχές έχουν αλλάξει, αλλά όχι και τόσο, και ότι η απόσταση από την καρέκλα του auditorium μέχρι την ασταμάτητη χορευτική ορθοστασία είναι μικρότερη από όση μπορεί να φανταζόμασταν.

Στις λοιπές ατραξιόν της διοργάνωσης, θα συμπεριλάβουμε ασφαλώς την πολυαναμενόμενη εμφάνιση στη Θεσσαλονίκη του πιο πρόσφατου hype στη γυναικεία ποπ τραγουδοποιία της Γηραιάς Αλβιόνας. Η Jessie Ware, έρχεται στο Reworks λίγες εβδομάδες πριν την επίσημη κυκλοφορία του νέου της δίσκου για να παρασύρει και τους τελευταίους δύσπιστους στο dancefloor.

Μετά τον Paul, o Fritz. Οι επισκέψεις της οικογένειας Kalkbrenner στην Ελλάδα συνεχίζονται, με τον μικρό αδερφό να έρχεται αυτή τη φορά στην πόλη για να αντικρύσει τον ήλιο της.

Και στο τέλος ενός ασταμάτητου μουσικού τετραήμερου, ο εκλεκτικός Agoria, παρών στο πρώτο Reworks του 2005, κλείνει το Φεστιβάλ από την ταράτσα του the Met Hotel, στο καθιερωμένο event του Resident Advisor και μας θυμίζει ότι η ζωή είναι πιο ρευστή απ’ ό,τι επιτάσσουν οι φθινοπωρινές νόρμες. Γιατί είπαμε, ποιος ξέρει, ίσως να είναι dj αυτός που θα μας σώσει τη ζωή ένα βράδυ

Διαβάστε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τα εισιτήρια του Reworks 2014