Εδώ και χρόνια η Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και το Λίνκολν Σέντερ προσπαθούν να βρουν μια λύση για την αίθουσα συναυλιών της πιο αγαπητής ορχήστρας της πόλης τους. Πολλά σχέδια που υπέγραψαν σταρ αρχιτέκτονες έπεσαν στο κενό, η επιστροφή της στο Κάρνεγκι Χολ δεν έγινε ποτέ και ενώ όλο το Λίνκολν Σέντερ ανακαινίστηκε με κόστος 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, η αίθουσα συναυλιών έμεινε όπως είχε. Το 2015 σαν «από μηχανής θεός» εμφανίστηκε ο διάσημος παραγωγός του αμερικανικού θεάματος, δισεκατομμυριούχος Ντέιβιντ Γκέφεν και με μια δωρεά ύψους εκατό εκατομμυρίων δολαρίων, ανέλαβε το έργο της ανακαίνισης το οποίο τελικά θα κοστίσει 550 εκατομμύρια δολάρια και θα ανοίξει στο κοινό τον Μάρτιο του 2024.

Το νέο David Geffen Hall, όπως θα ονομάζεται η ανακαινισμένη αίθουσα θα είναι οικείο, εντυπωσιακό και προσαρμόσιμο στις ανάγκες της κάθε εκδήλωσης, ενώ όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς δείχνουν αυτή τη φορά αισιόδοξοι που η πόλη θα αποκτήσει την αίθουσα συναυλιών που αξίζει. Ακόμα και ο Γκέφεν που μέχρι σήμερα έδειχνε πολύ απογοητευμένος από την πρόοδο των εργασιών αυτή τη φορά αισιοδοξεί ότι τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποστήριξης της αίθουσας θα ξεπεραστούν.

Το σχέδιο που παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Nέα Υόρκη, επαναφέρει ένα παλιό θέμα που έχει απασχολήσει πολλές πόλεις στον κόσμο για το αν μία μετατροπή μιας αίθουσας τέτοιας χωρητικότητας είναι τελικά πιο ακριβή και κοστοβόρα από το να χτιστεί μια καινούργια. Στο έργο που θα ξεκινήσει το 2022, θα αναδιαμορφωθεί σημαντικά το εσωτερικό, θα αφαιρεθούν περίπου 500 από τις 2.700 θέσεις της μεγάλης αίθουσας για να βελτιωθεί κυρίως η ακουστική του χώρου. Από τότε που άνοιξε το 1962, ο χώρος – γνωστός ως Philharmonic Hall, και στη συνέχεια, μετά από μια μεγάλη ανακαίνιση το 1976, ως Avery Fisher Hall – μαστίζεται από ακουστικά προβλήματα και καταγγελίες ότι το εσωτερικό του είναι ψυχρό και σπηλαιώδες.

Με τα νέα σχέδια η σκηνή θα έρθει πιο κοντά στο ακροατήριο και νέες θέσεις θα τοποθετηθούν και στο πίσω μέρος της σκηνής ώστε το κοινό να αγκαλιάζει την ορχήστρα κάτι που τα τελευταία χρόνια είναι πολύ διαδεδομένο στον σχεδιασμό τέτοιας κλάσης αιθουσών, ώστε το κοινό και η ορχήστρα να βρίσκονται πιο κοντά και ο ήχος να κατανέμεται ομοιόμορφα.

Το σχέδιο επιδιώκει να επιτύχει μια ισορροπία μεταξύ του προσδοκώμενου και του εφικτού, ώστε η διάσημη ορχήστρα να επανέλθει και να κάνει το πρόγραμμα συναυλιών της μετά τον κίνδυνο, εξαιτίας της απουσίας της, να χάσει τους φίλους και τους υποστηρικτές της και να οδηγηθεί σε πτώχευση.

Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της αίθουσας η Φιλαρμονική θα εμφανιστεί στο Κάρνεγκι Χολ και θα κάνει περιοδείες. Οι αρχιτέκτονες του έργου Diamond Schmitt και Tod Williams Billie Tsien αυτή τη φορά θα δώσουν ξανά στην πόλη την αίθουσα που λείπει και θα έχει τις καλύτερες υποδομές και συνθήκες ακρόασης που είχε ποτέ.