starΗ μορφή της έγινε διάσημη, όταν το πρόσωπό της άρχισε να κοσμεί τα περίφημα πιάτα και αντικείμενα του οίκου Fornasetti σε ατέλειωτες παραλλαγές. Να κλείνει πονηρά το μάτι, να έχει μουστάκι, να φορά γυαλιά. Η γυναίκα της οποίας το πρόσωπο υπάρχει σε 350 παραλλαγές, με τα  στρογγυλά εκφραστικά μάτια και τα λεπτεπίλεπτα χαρακτηριστικά είναι η θρυλική Lina Cavalieri, μια γυναίκα σύμβολο της Belle Époque.

Η ιστορία της Cavalieri δε θα μπορούσε παρά να είναι μυθιστορηματική. Παιδί που μεγάλωνε σε ορφανοτροφείο, το έσκασε στα 15 της ακολουθώντας έναν περιοδεύοντα θίασο. Βρέθηκε να τραγουδά στο Παρίσι και γρήγορα από το κακόφημο καφέ πέρασε την πόρτα των Folies Bergère. Το άστρο της έλαμψε, περιόδευσε σε όλη την Ευρώπη και παντρεύτηκε ένα Ρώσο πρίγκιπα, ο οποίος έγινε μέντοράς της και η ίδια εξίσου γρήγορα άφησε το ταπεινό της παρελθόν και άρχισε να τραγουδά όπερα. Η επιτυχία ήταν ραγδαία και η ίδια έγινε ένα από τα πιο φωτογραφημένα πρόσωπα, καθώς την θεωρούσαν την πιο όμορφη γυναίκα στον πλανήτη, «η προσωποποίηση της Αφροδίτης στη Γη».

Η Cavalieri θριάμβευσε και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού κατακτώντας την Metropolitan Opera και την καρδιά του ζωγράφου Robert Winthrop Chanler, γόνο των οικογενειών Astor και Dudley–Winthrop. Ο γάμος τους δεν ευδοκίμησε, η οικογένεια δεν μπορούσε να τη δεχθεί και ένα μήνα μετά τον μήνα του μέλιτος χώρισε αφού διασύρθηκε ως «ελαφρών ηθών», εκδιώχθηκε από την υψηλή κοινωνία της Νέας Υόρκης και απολύθηκε από την Met Opera. Ως αποζημίωση πήρε 80.000 δολάρια και με αυτά επέστρεψε στο Παρίσι, άνοιξε ένα κατάστημα κοσμετολογίας και έγινε το πρόσωπο της εταιρίας Palmolive. Είχε τη δική της στήλη με συμβουλές μακιγιάζ σε ένα περιοδικό, έγινε συγγραφέας του βιβλίου “My Secrets of Beauty” και λάνσαρε ακόμα και το δικό της άρωμα με την επωνυμία Mona Lina. Παντρεύτηκε για τρίτη φορά τον Lucien Muratore και θεωρήθηκαν το χρυσό ζευγάρι της εποχής τους.

Έκανε ταινίες για τον κινηματογράφο αλλά δε σώθηκε καμία. Στα 60 της παντρεύτηκε έναν Ιταλό έμπορο κρασιού, αποσύρθηκε και εγκαταστάθηκε στη Φλωρεντία. Σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ενός συμμαχικού βομβαρδισμού, ενώ προσπαθούσαν να μαζέψουν τα πολύτιμα κοσμήματά της από το σπίτι τους πριν το εγκαταλείψουν.

Ο Piero Fornasetti την ανακάλυψε ξεφυλλίζοντας περιοδικά του 19ου αιώνα. Το 1952 ξεκίνησε να ζωγραφίζει το πρόσωπό της και έκτοτε δεν σταμάτησε ποτέ. Ο γιος του Barnaba Fornasetti που συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση με την ευκαιρία της 58ης Μπιενάλε Βενετίαςπαρουσιάζει σε μια ειδική εγκατάσταση μεγάλης κλίμακας που σχεδιάστηκε για το πολυκατάστημα Fondaco dei Tedeschi, ένα ιστορικό  κτίριο του 16ου αιώνα στο κέντρο της Βενετίας, τις εμβληματικές φιγούρες της Fornasetti που δεσπόζουν σε όλο το κτίριο.

Οι εικόνες προέρχονται από το αρχείο Fornasetti και αλληλεπιδρούν με το χώρο. Η εγκατάσταση θα διαρκέσει έως τις 24 Νοεμβρίου 2019 και λέγεται La regola del sogno (Ο κανόνας των ονείρων). Επιχειρείται ένας διάλογος της ιστορίας και της μνήμης του κτιρίου και των κανόνων του όπως τους είχαν βάλει οι Βενετσιάνοι στους ταξιδιώτες εμπόρους που έφταναν στο Fondaco dei Tedeschi: «Χωρίς σκάνδαλα ή προσβολές, χωρίς τυχερά παιχνίδια, συκοφαντίες ή καυγάδες θα δουλέψετε όσο θέλετε». Σήμερα μέσα στην εγκατάσταση οι παιγνιώδεις κανόνες επιβάλλονται από τις αιωρούμενες φιγούρες.

Δείτε περισσότερα για την 58η Μπιενάλε Βενετίας 2019, μέσα από το αφιέρωμα του ελc για Tα ωραία της Βενετίας