Κείμενο: Κωνσταντίνος Δημόπουλος

Όλες οι συνεντεύξεις μέσω mail τείνουν να έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα. Είναι άνευρες, συχνά ανούσιες, και πολλές φορές ψεύτικες. Ένας λόγος παραπάνω να ζητήσω από την Kovacs κάποιου είδους διαπίστευση ότι θα απαντήσει εκείνη στις έξι πολύ συγκεκριμένες απορίες μου, λίγες μέρες πριν την παρθενική της εμφάνιση στη χώρα μας, στις 24 Απριλίου στην Αθήνα. «Μακάρι να είχα κάποιον να απαντά για μένα σε όλες αυτές τις συνεντεύξεις μέσω mail, θα έκανε τη ζωή μου ευκολότερη…». Μόνο ένας καλλιτέχνης θα ξεκινούσε έτσι την αλληλογραφία του με έναν δημοσιογράφο!

ελculture: Από τα μικρά cafe του Eindhoven μέχρι την υποτροφία στο Rock City Institute της πόλης, το ταλέντο σου φαίνεται να μη σε εγκατέλειψε ποτέ, ακόμα κι όταν οι ίδιοι οι καθηγητές σου παραδέχτηκαν ότι δυσκολεύτηκαν να βρουν τρόπο να δουλέψουν με τη φωνή σου. Τελικά τι έχει περισσότερη σημασία, το διαμάντι, ή η κατεργασία που αυτό επιδέχεται;
Kovacs:
Χωρίς το ταλέντο φυσικά και δεν υπάρχει τίποτα, αλλά χωρίς σκληρή δουλειά επίσης δεν μπορείς να κάνεις τίποτα με το ταλέντο αυτό. Πρέπει να δουλέψεις σωστά τα τραγούδια σου, να φτιάξεις τη μπάντα σου, να προσέξεις τις ζωντανές σου εμφανίσεις, τις ηχογραφήσεις σου, το artwork του δίσκου σου κ.λ.π. Χρειάζεται πολύ δουλειά και αφοσίωση για να το κάνεις σωστά. Χρειάζεται πολύ δουλειά και αφοσίωση επίσης για να το κάνω όπως θέλω εγώ!

ελc: Η Shirley Bassey και οι Portishead είναι τα δύο ονόματα που ακούω μόνιμα να συνοδεύουν το δικό σου, σε κάθε κουβέντα γύρω από εσένα. Πως θα περιέγραφες όμως εσύ τη μουσική σου και ποιες είναι οι μεγαλύτερές σου επιρροές;
Κ:
Η μουσική μου είναι προσωπική, σκοτεινή, αληθινή και έρχεται κατευθείαν από την ψυχή. Οι επιρροές μου ποικίλες. Από τραγουδίστριες όπως η Nina Simone και η Etta James, μέχρι καλλιτέχνες όπως ο Paolo Nutini και ο Frank Sinatra.

ελc: Η μεγαλύτερή σου επιτυχία, το «My Love», κρύβει μια ενδιαφέρουσα ιστορία μέσα στη σκοτεινιά της. Θα ήθελες να τη μοιραστείς μαζί μας;
Κ:
Έχει να κάνει πολύ με την πρώτη σου ερώτηση. Μιλάει για το ταλέντο, το ακατέργαστο ταλέντο, αυτό που πρέπει να εξελίξεις με σκληρή δουλειά, ενώ παράλληλα θα πρέπει να εγκαταλείψεις φίλους και άλλα πράγματα. Να τα αφήσεις όλα πίσω σου. Την ίδια στιγμή βέβαια έχει να κάνει και με την αγάπη, και με τη μουσική μου…

ελc: Ο Oscar Holleman έκανε θαυμάσια δουλειά στην παραγωγή του πρώτου σου EP, έκτοτε ταξίδεψες ανά τον κόσμο, ψάχνοντας για ντόπιους μουσικούς για να δουλέψεις μαζί τους. Πες μας μερικά πράγματα γι’ αυτή σου την εμπειρία.
Κ:
Ξεκινήσαμε τα ταξίδια με κάποιες εβδομάδες στην Κούβα, που ήταν μια εκπληκτική εμπειρία καθώς η μουσική βρίσκεται παντού σε αυτό το πανέμορφο νησί. Μετά από αυτό έκανα μερικά ακόμα sessions με καλλιτέχνες σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη. Η ηχογράφηση του άλμπουμ παρ’ όλα αυτά έγινε κατά 95% στο στούντιο του Oscar, το RS29 στην Ολλανδία. Εδώ περάσαμε παρέα περισσότερο από δύο ολόκληρα χρόνια, γράφοντας τραγούδια και βάζοντας όλα τα κομμάτια στη θέση τους.

ελc: Έχεις σκεφτεί ποτέ την Ελλάδα για κάποιο από τα επόμενα, αντίστοιχα ταξίδια σου; Έχεις καθόλου αναφορές από την εδώ μουσική σκηνή;
Κ:
Η αλήθεια είναι ότι δεν την είχαμε σκεφτεί καθόλου μέχρι σήμερα. Ελπίζω όμως να έχω λίγο ελεύθερο χρόνο ανάμεσα στις συναυλίες που έρχονται για να δω κάποια πράγματα. Πάντα απολαμβάνω να ανακαλύπτω το εγχώριο ταλέντο!

ελc: Τελευταία ερώτηση. Τι να περιμένουμε τελικά από την επικείμενη αυτή πρώτη σου εμφάνιση στα μέρη μας; Θέλω να είσαι ειλικρινής, όποιος διαβάζει αυτές τις γραμμές θα βρίσκεται εκεί!
Κ:
Ελπίζω να έχετε πολλούς αναγνώστες τότε! Να περιμένουν εμένα και τη μπάντα μου, τους Strangers, να παίζουμε για εσάς σχεδόν ολόκληρο το «Shades of Black» μαζί με κάποιες διασκευές που έχουμε ετοιμάσει. Θα είναι όμορφα, «ζεστά» και αρκετά…σκοτεινά.

Όπως προείπα, όλες οι συνεντεύξεις μέσω mail τείνουν να έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό γνώρισμα. Είναι άνευρες, συχνά ανούσιες και πολλές φορές ψεύτικες. Η Sharon Kovacs όμως δε δείχνει να είναι τίποτα απ’ όλα αυτά…

Info: Την Παρασκευή 24 Απριλίου η Kovacs εμφανίζεται στο Βοτανικός Live Stage και το Σάββατο 25 Απριλίου στο Principal Club Theatre στη Θεσσαλονίκη.