Οι Hana είναι ο Θανάσης Παπαδόπουλος και ο Θάνος Μπαντής, μέλη και οι δύο των Good Luck Mr. Gorsky. Σχηματίστηκαν στη Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι του 2010 και το πρώτο τους LP κυκλοφορεί σε λίγες μέρες από την Granny Records. Πριν το Wire γράψει διθυράμβους για το γκρουπ, μίλησαν στον Φώτη Αναστασιάδη.


Πότε νιώθετε ότι θέλετε να συνθέσετε ως Good Luck Mr. Gorsky και πότε ως Hana; Είναι δύο διαφορετικές διαδικασίες ή είναι θέμα συγκυριών της παρέας;

Θανάσης: Είναι θέμα επιλογής και τον τελευταίο καιρό ασχολούμαι αποκλειστικά με τους Hana. Για να παίξω μουσική με τους gorsky θα πρέπει να με παρασύρει κάποιος από τους υπόλοιπους τέσσερις. Αν δεν γίνει αυτό είμαι βέβαιος ότι θα νιώσω την ανάγκη των gorsky κάποια στιγμή και θα προσπαθήσω να συγκεντρώσω τους υπόλοιπους… μουσικά… γιατί γενικότερα είμαστε πολύ συγκεντρωμένοι.
Θάνος: Για μένα νομίζω ότι είναι δυο διαφορετικές διαδικασίες. Με τους Hana θέλω να παίζω ηλεκτρονική ρυθμική μουσική χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει χώρος για πειραματισμό. Με τους gorsky από την άλλη τα πράγματα είναι πιο απρόβλεπτα και πιό «οργανικά».

Tα “ξερά” beats και οι λιτές dance συνθέσεις σας είναι ό,τι πραγματικά ήθελα να ακούσω αυτό τον καιρό από ένα ηλεκτρονικό δίσκο. Νομίζω ότι χόρευα στο σαλόνι μου κιόλας, με τα ακουστικά στο τέρμα. Είναι techno ή είναι απλά μουσική;

Όταν ξεκινήσαμε είπαμε : «πάμε να παίξουμε techno!», οπότε δε μπορoύμε να πούμε τώρα ότι δεν είναι, ή ότι δεν είναι σωστό να κατατάσσουμε τη μουσική σε είδη και άλλα τέτοια. Ο δίσκος είναι η άποψη μας για την techno και χαιρόμαστε πάρα πολύ που τα κομμάτια μας έβγαλαν αυτό ακριβώς που είχαμε στο μυαλό μας όταν τα γράφαμε.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ήχοι αυτόν τον καιρό. Από πού εμπνέεστε; Είναι μόνο από μουσική ή έχετε και άλλες πηγές έμπνευσης;

Θανάσης: Τελευταία έχω κολλήσει πραγματικά με τη Β πλευρα του 12” Deepchord presents echospace – Vibrational Studies/Symbolism in transition, με το Restructure2 των Moritz von Oswald Trio, όλο το Chicago του Efdemin, τον Nicolas Jaar, το Mount Kimbie όλο, το old dirty vinyl και it’s 2 late 4 you and me του Moodyman και το Range των Rhythm & Sound. Εκτός από τη μουσική υπάρχει το σινεμά. Οι ταινίες και γενικότερα οι κινούμενες εικόνες με επηρεάζουν έντονα και άμεσα και αυτό σίγουρα βγαίνει στη μουσική μου.
Θάνος: Ακούω συνέχεια τον καινούριο δίσκο του Nicolas Jaar, καθώς και τις τελευταίες δουλειές του Inverz. Η έμπνευση έρχεται από τα διάφορα ενδιαφέροντα ακούσματα που σκάνε από το πουθενά, τις συζητήσεις που ακολουθούν τις καλές (ή κακές) ταινίες.

Υπάρχει όμως ο όρος «έμπνευση» στην ηλεκτρονική μουσική; ‘Η η σύνθεση είναι μια ευχάριστη παραγωγική διαδικασία που απλά παίζεις και χαίρεσαι με ήχους που τελικά καταλήγουν σε κάποιο κομμάτι;

Θάνος: Για μένα έμπνευση είναι αυτό το στιγμιαίο, αυθόρμητο πράγμα που έρχεται από το πουθενά και κάνει την σύνθεση μια ευχάριστη παραγωγική διαδικασία.
Θανάσης: Μπορεί να με επηρεάσει κάτι ή κάποιος, οπότε μάλλον και με εμπνέει για να αρχίσω να παίζω και να χαίρομαι με ήχους. Έμπνευση μου δίνει ότι μου παρέχει κίνητρο για να είμαι δημιουργικός.

Στα live σας θέλετε να έχετε οπτική υποστήριξη; Ποια η σχέση των Hana με την εικόνα και το video;

Πλέον είναι κάτι που το επιδιώκουμε. Είναι ωραίο να προσπαθείς να συνδέσεις εικόνες με μουσική και ειδικότερα όταν εμπλέκονται άλλα άτομα. Μας δίνει μεγαλύτερη χαρά όταν καποιος άλλος φτιάξει video για τη μουσική μας. Η Ελένη Τσιμίδου και ο Νίκος Κωστόπουλος είναι φίλοι που ασχολούνται με τις εικόνες και κάνουν καταπληκτική δουλειά.

Θα κάνατε ποτέ το soundtrack μιας ταινίας όπως παλιοτερα με τους gorsky; Ποια αγαπημένη ταινία θα ήταν η πρώτη σας επιλογή (βουβή ή μη);

Είναι πάρα πολλές. Αν έπρεπε να επιλέξουμε μόνο μία, θα ήταν το Βlow up του Antonioni για τη σκηνή της ξανθιάς με την καστανή.

Γιατί επιλέξατε της έκδοση της δουλειάς σας αποκλειστικά σε βινύλιο;

Θάνος: Πέρα από την -κατά την άποψη μου- ανωτερότητα του βινυλίου και αισθητικά και σε επίπεδο ποιότητας ήχου, πάντα θέλαμε να βλέπουμε τις κυκλοφορίες μας σε βινύλιο.
Θανάσης: Τα τελευταία χρόνια τα περισσότερα που ακούω είναι από βινύλιο. Στην Granny όλες οι κυκλοφορίες θα είναι σε βινύλιο από εδώ και πέρα, αλλά πάντα θα δίνεται και η δυνατότητα του mp3.

Κρίνοντας από το layout του δίσκου σας, του blog σας αλλά και τις φωτογραφίες που κυκλοφορούν δείχνετε μια πιο pop διάθεση. Τέρμα η digital σοβαροφάνεια στην ηλεκτρονική μουσική; Γιατί κάνατε αυτή την επιλογή στην αισθητική;

Θάνος: Η αισθητική αυτή ήταν ένα σημείο επαφής μεταξύ μας κατά τη διαδικασία της σύνθεσης και ταιριάζει στο ύφος της μουσικής μας. Όταν γράφαμε τα κομμάτια, θέλαμε να κρατήσουμε το live συναίσθημα, την αίσθηση του αυτοσχεδιασμού.
Θανάσης: Έχουμε ποπ διάθεση και ήρθε αυθόρμητα μάλλον. Επίσης, δε νομίζω ότι το digital έχει σοβαροφάνεια. Ίσως ασχοληθούμε με digital θέματα αργότερα.

Πώς βλέπετε τα μουσικά πράγματα να κινούνται στη Θεσσαλονίκη ή και στην Ελλάδα γενικά αυτό τον καιρό; Πιστεύετε ότι τώρα με το διαδίκτυο ως μέσο προώθησης της μουσικής μπορούμε να μιλάμε για «μουσική σκηνή» μιας οποιαδήποτε πόλης;

Θάνος: Νομίζω ότι κινούνται αρκετά θετικά. Υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται και στηρίζουν τις προσπάθειες που γίνονται από άποψη live και κυκλοφοριών.
Θανάσης: Φυσικά και μπορούμε να μιλάμε για μουσική σκηνή. Υπάρχει η granny, η thesorg, ο πρωτος όροφος, η facta, που είναι κομμάτια αυτής της σκηνής.
Θάνος: Υπάρχει επίσης διάθεση συνεργασίας από την πλευρά των μουσικών είτε αυτοί βρίσκονται Αθήνα, είτε Θεσσαλονίκη είτε αλλού. Σίγουρα το διαδίκτυο επιτάχυνε πολύ αυτή την επικοινωνία.

Τώρα που ο Θάνος μετακόμισε στην Αγγλία πώς θα συνεχίσετε; Δουλεύουν οι σχέσεις από απόσταση για εσάς;

Θανάσης: Δε μπορούμε να ξέρουμε πως θα εξελιχθεί. Είμαι αισιόδοξος. Το δύσκολο είναι ότι θα κάνω κάποιες εμφανίσεις μόνος μου.
Θάνος: Όταν αποφασίσουμε να δουλέψουμε πάνω σε καινούρια κομμάτια θα είναι εφικτό ανταλλάσοντας ιδέες μεταξύ μας μέσω ίντερνετ. Στα live οι Ηana θα εμφανίζονται είτε σαν duo είτε σαν one man act. Εγώ θέλω να βλέπω το θέμα αισιόδοξα, το να ζει ο ένας από τους δυο μας στο Λονδίνο θα προσφέρει στους Ηana κάποιες καινούριες ευκαιρίες για live κλπ.

Φυσικά έχει ήδη βουίξει ο τόπος ότι ένα κομμάτι σας ανοίγει το CD του WIRE Απριλίου (wire tapper 25). Πώς βλέπετε αυτή τη διάσταση των πραγμάτων; Νιώθετε κάτι να εξελίσσεται γρήγορα; Αγχώνεστε ή απλά απολαμβάνετε;

Θανάσης: Είναι πάρα πολύ μεγάλη η χαρά που ένα περιοδικό σαν το Wire επέλεξε δικό μας κομμάτι. Δεν νοιώθω ότι γίνεται κάτι γρήγορα.
Θάνος: Η συμμετοχή στο Wire ήταν μια ευχάριστη εξέλιξη. Απλά χαίρομαι που η μουσική μας φαίνεται να αρέσει στον κόσμο.

Στα πηγαδάκια των καφενείων, των bars, των live events, του διαδικτύου και των λαϊκών αγορών ακούω μόνο καλά λόγια για τους Ηana και τη μουσική τους. Πώς βλέπετε αυτή τη μαζική θετική ανταπόκριση του κόσμου; Πάμε για πλατινένιο;

Θανάσης: Πόσες κόπιες θέλει ο πλατινένιος; Εμείς θα έχουμε 350.
Θάνος: Η θετική ανταπόκριση είναι πολύ σημαντική, σε κάνει να θέλεις να συνεχίσεις αυτό που κάνεις με μεγαλύτερη όρεξη.

Πώς προέκυψαν οι Hana; …και γιατί Hana και όχι Thana?

Θανάσης: Οι Hana δημιουργήθηκαν επειδή ήθελα να παίξω live κάποια κομμάτια δικά μου και είπα στο Θάνο να βγει μαζί μου. Ήθελα να βγει κάτι ρυθμικό με το στοιχείο της dance. Όταν ξεκινήσαμε να παίζουμε λόγω της συμμετοχής του Θάνου,τα κομμάτια πήραν άλλη τροπή και έτσι δημιουργήσαμε τους Hana.
Θάνος: Η αλήθεια είναι ότι το Thana δεν το είχαμε σκεφτεί όταν ξεκινήσαμε να παίζουμε! Ακούγεται ωραίο πάντως.
Θανάσης: Αν λεγόμασταν Thana θα είχαμε τόση επιτυχία που δεν θα την αντέχαμε.

Οι Hana θα παίξουν live στο Bios το Σάββατο 26 Μαρτίου, μαζί με τους Keep Shelly in Athens και oOoΟO.