Το καθιερωμένο ραντεβού της με το φιλότεχνο και μη κοινό έδωσε για μια ακόμη χρονιά στο Γήπεδο Tae Kwon Do (Κλειστό Π. Φαλήρου) η σπουδαιότερη εικαστική διοργάνωση της χώρας μας, η Art-Athina που φέτος έκλεισε 20 χρόνια ζωής. Με τη συμμετοχή των ελληνικών αιθουσών τέχνης και ακόμα μεγαλύτερη στήριξη από τις γκαλερί του εξωτερικού, το κοινό είχε και φέτος την ευκαιρία να περιηγηθεί ανάμεσα σε μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά έργα της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας και να γνωρίσει το νέο παγκόσμιο εικαστικό ρεύμα.

imageΝίκος Ναυρίδης, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ

Με το εντυπωσιακό και ζαλιστικό έργο ”Breath” του Νίκου Ναυρίδη, στην είσοδο του Κλειστού Γηπέδου, εμπνευσμένο από το ομότιτλο έργο του Ιρλανδού συγγραφέα Samuel Beckett από τη συλλογή του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, το κοινό της 20ης Art Athina άφηνε πίσω του το συμβατικό κόσμο της καθημερινότητας για να εισέλθει στον κόσμο της Τέχνης. Η εγκατάσταση του Ναυρίδη, με προβολές στο πάτωμα και ήχους έντονης αναπνοής, έδιναν κίνηση στο δωμάτιο, ενώ μας προϊδέαζαν για το ταξίδι που πρόκειται να ακολουθήσει. Εξάλλου, τιμώμενος συλλέκτης της φετινής διοργάνωσης ήταν ο Δάκης Ιωάννου και το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ.

Τα περισσότερα έργα που συμμετείχαν φέτος έθεταν στο επίκεντρο την κρίση, ανθρωπιστική και οικονομική. Η εισβολή της τεχνολογίας στη διαμόρφωση νέας μορφής διαπροσωπικών σχέσεων, ο έρωτας στα χρόνια της αποξένωσης, η σπατάλη ενεργειακών και διατροφικών αποθεμάτων, όλα βρέθηκαν στο θεματικό προσκήνιο των περισσότερων έργων που είδαμε στη φετινή Art-Athina. Στο ίδιο πνεύμα και οι ανοιχτές συζητήσεις που διοργανώθηκαν στο πλαίσιο της έκθεσης, όπως «Η Τέχνη στην Ελλάδα της Κρίσης» με την συμμετοχή και του αν. Υπουργού Πολιτισμού κ. Νίκου Ξυδάκη, το πάνελ για την Χρηματοδότηση Πολιτιστικών Projects, αλλά και παρουσιάσεις από τις καλλιτεχνικές πλατφόρμες της Ολλανδίας και της Φινλανδίας.

image_1

Η Art-Athina προσέλκυσε φέτος 39.000 επισκέπτες, ενώ συμμετείχαν συνολικά περισσότερες ξένες γκαλερί και κατά τι λιγότερες ελληνικές σε σχέση με το 2014 . Εξάλλου, φέτος για πρώτη φορά συμμετείχαν γκαλερί από την Κίνα και τη Νότια Κορέα. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, η έκθεση φέτος ήταν πιο ξεκάθαρη σε σχέση με τις άλλες χρονιές, έδωσε το στίγμα και το πνεύμα των γκαλερί. Τα παράλληλα τμήματα, όπως το Platforms Project @ Art Athina που επιμελείται η Άρτεμις Ποταμιάνου, παρουσίασε συνολικά 48 πλατφόρμες με δράσεις καλλιτεχνικών ομάδων από συνολικά 14 χώρες, πολλές από τις οποίες συμμετείχαν φέτος πρώτη φορά.

image (3)Micha Cattaui, Mirko Mayer Gallery

image_2 (2)STUDIO visits Berlin Platform

image_2 Martin Creed, Kappatos Athens Art Residency

image_1 (3)Ιncart Platform

image_4 (3)Bill Balaskas, Kalfayan Galleries

image_4
Lustspiel Platform

image_5 (2)Ιncart Platform (Ισπανία)

image_5 (3)Michael Gambino, IAGA International Art Gallery Angels

image_6 (2)Gul Yasa, Galerie Binyil

image_6EX-MEKH Platform

image_7 (2)Harold F. Muller, Mirko Mayer Gallery

image_7Τhe M{}esum Platform

IMG_2130Ορίζοντας Γεγονότων Platform

IMG_2030
Nikos Navridis, Zina Athanassiadou Gallery

IMG_2115
En – Flo Platform

IMG_2032

IMG_2124

Για άλλη μια χρονιά, οι σπουδαιότεροι πολιτιστικοί φορείς είχαν παρουσία στους διαδρόμους της έκθεσης παρουσιάζοντας το έργο τους. Μαζί και media, εκδόσεις ή εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τεχνών και δη των εικαστικών. Το ελculture, άλλωστε, συμμετείχε ως χορηγός επικοινωνίας στην Art-Athina. Στο περίπτερό του φιλοξενήθηκαν φέτος φωτογραφίες αναγνωστών, καλλιτεχνών και φορέων που επιλέχθηκαν μετά από τη συμμετοχή τους στο ανοιχτό κάλεσμα «Εσύ πού βλέπεις τέχνη στην Αθήνα;» σε ένα ongoing project που συνεχίζεται με τα hashtags #elculture και #elcartathina.

IMG_1953

IMG_2023

IMG_1970

IMG_1979

IMG_1958

IMG_2091

1 art athina

2 art athina

Φωτογραφίες: Νίκη Ξένου & Δανάη Κωτσάκη