Το φθινόπωρο του 2018, η αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει οριστικά την παραγωγή των θρυλικών «σκαραβαίων» το 2019, αφού ρίξει στην αγορά δύο τελευταία μοντέλα για «να τιμήσει την πλούσια κληρονομιά» ενός οχήματος που συνδέθηκε άρρηκτα με την ιστορία του αυτοκινήτου. «Η απώλεια του σκαραβαίου μετά από τρεις γενιές και σχεδόν επτά δεκαετίες θα προκαλέσει πολλά συναισθήματα στους πολυάριθμους αφοσιωμένους οπαδούς του», παραδέχτηκε ο Χίνριχ Βέκμπεν, ο πρόεδρος-γενικός διευθυντής της Volkswagen Βόρειας Αμερικής.

Η μέρα έφτασε και η παραγωγή του θρυλικού αυτοκινήτου του 20ου αιώνα, που έκλεισε αισίως 85 χρόνια ζωής, σύμβολο της ποπ κουλτούρας, συνώνυμο της μποέμ ζωής και αναγνωρίσιμο όσο τα μεγαλύτερα brands διεθνώς, σταμάτησε στην Πουέμπλα του Μεξικού.

Η ιστορία ξεκινά το 1934, όταν ο Αδόλφος Χίτλερ και ο Φέρντιναντ Πόρσε συναντήθηκαν για να προχωρήσουν το σχέδιο του Γερμανού καγκελαρίου περί «εκμηχάνισης του λαού». Ο μεγαλοφυής κατασκευαστής χρειαζόταν έναν πολιτικό εντολέα που να του δίνει τη δυνατότητα να κατασκευάσει χωρίς την πίεση του κόστους, υπό ιδανικές συνθήκες ένα νέο αυτοκίνητο. Το καλοκαίρι του 1934 δόθηκε η εντολή στον Πόρσε να σχεδιάσει ένα όχημα και τέσσερα χρόνια αργότερα μπήκαν πανηγυρικά τα θεμέλια για το εργοστάσιο της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ. Ο πρώτος σκαραβαίος κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά στη Στουτγάρδη και είχε ακριβώς την ίδια μορφή με την οποία τον γνωρίζουμε μέχρι και σήμερα. Παρότι παρουσιάστηκε ως «αυτοκίνητο του λαού» όμως, το νέο όχημα τέθηκε αρχικά στις υπηρεσίες της Βέρμαχτ και χρησιμοποιήθηκε ως στρατιωτικό όχημα παντός εδάφους στο πολεμικό μέτωπο.

Η ιστορία του σκαραβαίου άρχισε να γράφεται μεταπολεμικά. Ήταν τότε που για να ξεχαστεί το «ναζιστικό του παρελθόν» μετονομάστηκε σε σκαραβαίο, ενώ το 1945 ξεκίνησε η εργοστασιακή παραγωγή του. Δέκα χρόνια μετά γιορτάστηκε ήδη η κατασκευή ενός εκατομμυρίου οχημάτων. Το «κατσαριδάκι» εξελίχθηκε σε σύμβολο του γερμανικού οικονομικού θαύματος και έκανε ρεκόρ πωλήσεων παγκοσμίως. Το φθηνό αυτοκίνητο που μπορούσε να αποκτήσει ο καθένας είχε γίνει γεγονός.

Το θρυλικό κατσαριδάκι (που έχει γίνει ακόμα και ταινία) κατέκτησε τις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων και μάλιστα έγινε το αγαπημένο όχημα των χίπις μετά τη δεκαετία του ΄60. Μέχρι το 2003, είχαν πωληθεί περισσότερα από 21,5 εκατομμύρια μοντέλα. Στις 21 Ιουλίου του 2003, ο τελευταίος κλασσικός Σκαραβαίος βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Μεξικό και τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρείας στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας. Οι φίλοι του δημοφιλούς μοντέλου της Volkswagen, “Beetle”, παραμένουν εκατομμύρια, πολλοί από αυτούς έσπευσαν να αγοράσουν ένα από τα πέντε χιλιάδες αυτοκίνητα της Final Edition, που ίσως τα επόμενα χρόνια δούμε σε μουσεία.