Κλασικά μυθιστορήματα από συγγραφείς που η ποιότητα και η αριστουργηματική γραφή τους κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών πολλά χρόνια τώρα. Λέξεις, σκέψεις, ιστορίες που δεν μπήκαν ποτέ σε χρονοντούλαπο, αντιθέτως συντροφεύουν τους αναγνώστες δίχως ρυτίδες και φτιασίματα.

Όργουελ, Ντίκενς, Φλομπέρ, Μπουλγκάκοφ, Τζέιν Όστεν, Ελίζαμπεθ Γκάσκελ, Φιτζέραλντ, Κάφκα, Έσσε, Τσβάιχ,  Γουλφ, φάροι στον απύθμενο ωκεανό της λογοτεχνίας που σημάδεψαν την ιστορία και την πορεία της λογοτεχνίας με ιστορίες όπως Η κυρία Νταλογουέι της Βιρτζίνια Γουλφ, Ο λύκος της στέπας του Έρμαν Έσσε, Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι του Όσκαρ Ουάιλντ, η Μαντάμ Μποβαρί του Γκιστάβ Φλομπέρ ή το Και τώρα ανθρωπάκο του Χανς Φάλαντα.

Οι κλασικοί, συγκεντρωμένοι πλέον με μια καλαίσθητη ενιαία σχεδίαση από τις εκδόσεις Μίνωας υπόσχονται μια εξαιρετική πρόταση που δεν σηκώνει αναβολή.

Περισσότεροι από 20 τίτλους σε μια έκδοση που θα ενθουσιάσει ακόμα και τους πιο δύσκολους αναγνώστες μάς περιμένουν και εμείς εδώ ξεφυλλίζουμε μερικούς μόνο από τους τίτλους ενδεικτικά και ανυπομονούμε να βρεθούμε στις σελίδες και τους νέους κόσμους τους.

 

Δυστοπία, κυνισμός και τραγική αλληγορία – Τρία βιβλία του Τζορτζ Όργουελ

Ο Τζορτζ Όργουελ θεωρείται ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς του 20ού αιώνα, μάστορας του λόγου σε μια εποχή που ο δημοσιογραφικός λόγος δύσκολα ξεχώριζε από τον λογοτεχνικό και ένας από τους πιο σημαντικούς χρονικογράφους της αγγλικής κουλτούρας της γενιάς του. Τα έργα του, διαχρονικά και επίκαιρα, με έντονο, συχνά καυστικό λόγο, ασκούν μέχρι σήμερα μεγάλη επιρροή στο αναγνωστικό κοινό.

Φάρμα των ζώων – Τζορτζ Όργουελ (μετ. Αλέξης Καλοφωλιάς)

«Η Φάρμα των Ζώων» είναι μια συναρπαστική, τραγική αλληγορία. Μια καταδίκη του σταλινισμού. «Πρόκειται για την ιστορία μιας επανάστασης που πήρε λάθος δρόμο…», ανέφερε ο Όργουελ για την πρώτη έκδοση του βιβλίου το 1945, που έμελλε να γίνει ένα κλασικό ανάγνωσμα παγκοσμίως.

1984- Τζορτζ Όργουελ (μετ. Αλέξης Καλοφωλιάς)

Το «1984» είναι το τρομακτικό όραμα ενός ολοκληρωτικού μέλλοντος, όπου οι πάντες και τα πάντα είναι δέσμιοι ενός τυραννικού καθεστώτος. Μία ζοφερή προειδοποίηση για το τι μπορεί να συμβεί στον απλό άνθρωπο, όταν η εξουσία ασκείται ως αυτοσκοπός Αυτό το δυστοπικό αριστούργημα είναι ίσως το πιο σημαντικό βιβλίο του εικοστού αιώνα.

Δύο έργα, που δεν χάνουν και σήμερα την επικαιρότητα και την ευθυβολία τους, σε μια εποχή που ο «Μεγάλος Αδελφός», όρος που έρχεται κατευθείαν από το «1984», απειλεί την ιδιωτική ζωή του ατόμου με το πλέον σκοτεινό τρόπο.

Φόρος τιμής στην Καταλονία – Τζορτζ Όργουελ (μετ. Αλέξης Καλοφωλιάς)

Το βιβλίο «Φόρος τιμής στην Καταλονία» αποτελεί μαρτυρία του συγγραφέα  για τα γεγονότα κατά τη διάρκεια της Ισπανικής Επανάστασης και Εμφυλίου στην Ισπανία. Ο Όργουελ με σχεδόν οδυνηρή ένταση αποτυπώνει τις λαμπρές ελπίδες και τις κυνικές προδοσίες του ισπανικού εμφύλιου πολέμου μέσα από την προσωπική του εμπειρία στην ισπανική πολιτοφυλακή.

Γραμμένο λίγους μόνο μήνες μετά τα γεγονότα, μας δίνει ένα πορτρέτο του εμφύλιου που ενώ ξεκίνησε ως μια γνήσια εργατική επανάσταση, έλαβε τέλος ως μια τραγική απώλεια ζωής και ιδανικών, σφραγίζοντας τη ζωή πολλών. Με ψύχραιμο και αποστασιοποιημένο βλέμμα, ο Όργουελ μας περιγράφει τις εικόνες της νυχτερινής σύγχυσης και του τρόμου στο μέτωπο, παρουσιάζοντας με εξαιρετικό τρόπο τη ματαιότητα του πολέμου:

«Ανάμεσα στη σκιά και το φάντασμα,
στο κόκκινο ανάμεσα στο λευκό,
ανάμεσα στη σφαίρα και το ψέμα,
πού θα μπορούσα, πες μου να κρυφτώ

Ρομαντισμός και κοινωνική επανάσταση

Βορράς και Νότος – Ελίζαμπεθ Γκάσκελ (μετ. Βασιλική Κοκκίνου)

Για πρώτη φορά μεταφρασμένο στα ελληνικά, το πάντα επίκαιρο, όπως την εποχή που πρωτοδημοσιεύτηκε το 1854, μυθιστόρημα της Ελίζαμπεθ Γκάσκελ, Βορράς και Νότος, αποτυπώνει με μεγάλη ευκρίνεια μια ολόκληρη εποχή και αναλύει αριστοτεχνικά τη μεγάλη αντίθεση στην ιδεολογία και τον τρόπο ζωής της βόρειας και νότιας Αγγλίας στα μέσα του 19ου αιώνα μέσα από μια συναρπαστική ερωτική ιστορία με φόντο τις απαρχές της Βιομηχανικής Επανάστασης στην Αγγλία.

Με απαράμιλλη αφηγηματική δεινότητα η Γκάσκελ συγκεράζει τα προσωπικά συναισθήματα με τις νέες κοινωνικές συνθήκες που διαμορφώνονται στον βιομηχανικό βορρά, ενώ στο πρόσωπο της Μάργκαρετ Χέιλ δημιουργεί μία από τις πλέον αυθεντικές ηρωίδες της βικτοριανής λογοτεχνίας.

«Γύρω μου υπάρχουν πολλοί άνθρωποι πολύ πιο γραμματιζούμενοι, άνθρωποι που είχαν το χρόνο να σκεφτούν πάνω στα πράγματα ενώ εγώ περνούσα τη ζωή μου πασχίζοντας να βγάλω το ψωμί μου»

Ανεμοδαρμένα Ύψη – Έμιλυ Μπροντέ (μετ. Βασιλική Κοκκίνου)

Το μυθιστόρημα Ανεμοδαρμένα Ύψη εκδόθηκε το 1847 και αποτελεί μια συναρπαστική, θυελλώδη ιστορία αγάπης. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε, στα μέσα του 19ου αιώνα, σόκαρε προκάλεσε πολλές συζητήσεις και διαφωνίες, με αυτή την καταραμένη αγάπη.

Σήμερα με τις παραστατικές περιγραφές του ερημικού τοπίου των χερσότοπων του Γιόρκσιρ και το ποιητικό μεγαλείο της Έμιλι Μπροντέ το βιβλίο θεωρείται ένα αδιαφιλονίκητο κλασικό αριστούργημα της αγγλικής λογοτεχνίας.

Στην άγρια φύση του αγγλικού βορρά, σε ένα τοπίο ομιχλώδες, μελαγχολικό αλλά ταυτόχρονα απειλητικό, γεννιέται ο καταραμένος έρωτας της Κάθριν και του Χίθκλιφ. Ένας έρωτας που θα φέρει τη δυστυχία στους δυο ήρωες και στα κοντινά τους πρόσωπα.

Πειθώ – Τζέιν Όστεν (μετ. Βασιλική Κοκκίνου)

Όλα τα βιβλία της Όστεν χαρακτηρίζονται από μια διεισδυτική ματιά στο κοινωνικό γίγνεσθαι της εποχής της, ενώ η κριτική που ασκεί είναι διανθισμένη με λεπτή ειρωνεία και διακριτική αίσθηση του χιούμορ. Η Πειθώ, ένα από τα τέσσερα μυθιστορήματά της που εκδόθηκαν είναι το πιο συγκινητικό. Η Όστεν αφηγείται την ιστορία του πολυκύμαντου έρωτα της Άννας Έλιοτ, η οποία, νεαρή κοπέλα ακόμη, κάνει το λάθος να υποκύψει στην πειθώ της επιστήθιας φίλης της Λαίδης Ράσελ.

Με λογοτεχνικά τεχνάσματα και καινοτομίες πρωτόγνωρες για την εποχή –εσωτερικός μονόλογος, έντονη κοινωνική κριτική, ειρωνεία–, η συγγραφέας περιγράφει μία από τις πιο όμορφες ιστορίες αγάπης, τονίζοντας το δικαίωμα που έχει ο καθένας σε μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.

Λογική και ευαισθησία – Τζέιν Όστεν (μετ. Αργυρώ Μαντόγλου)

Μια ιστορία ενηλικίωσης αλλά και μια απολαυστική «κωμωδία παρεξηγήσεων» που περιγράφει τον αγώνα των δύο τόσο διαφορετικών αδελφών να ζήσουν με αξιοπρέπεια χωρίς να απαρνηθούν την ανθρωπιά και τα αισθήματά τους.

Δημοσιευμένο για πρώτη φορά το 1811, το έργο της Τζέιν Όστεν φέρνει στο προσκήνιο όλες τις αποχρώσεις του ρομαντισμού και των ερωτικών ιστοριών μέσα από τις προσωπικές εμπειρίες των αδελφών Έλινορ και Μάριαν Ντάσγουντ με φόντο την κοινωνία της Αγγλίας στις αρχές του 19ου αιώνα.

Με υπόγεια ειρωνεία, ανεπαίσθητο σαρκασμό, και ρεαλισμό η Τζέιν Όστεν αποκαλύπτει την υποκρισία που διέπει την αριστοκρατία και τα ήθη της Αγγλίας εκείνης της εποχής.

 

Ιχνηλατώντας την ανθρώπινη ψυχή

Το Όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου, Λευκές Νύχτες – Φιόντορ Ντοστογιέφσκι (μετ. Αλεξάνδρα Ιωαννίδου)

Δύο ιστορίες γραμμένες με απαράμιλλη δεξιοτεχνία που αποτυπώνονται άψογα οι ενδόμυχες πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Δύο συγκλονιστικές ιστορίες του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, στις οποίες αποτυπώνονται οι ενδόμυχες πτυχές της ανθρώπινης φύσης.

Ο συγγρα­φέας μάς βοηθά να κατανοήσουμε τις ρωγμές της ανθρώπινης ύπαρξης, θεωρώντας ότι η απόσυρση από την πραγματικότητα μπορεί να οδηγήσει στην πνευματική ερήμωση και στην ηθική αδιαφορία. Με ήρωες που αναζητούν ασταμάτητα τη χαμένη τους ψυχή. Με ήρωες που ανταλλάσσουν ολόκληρη τη ζωή τους για ένα και μοναδικό λεπτό ευτυχίας.

Το Όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου θεωρείται το πιο φωτεινό και το πιο αισιόδοξο διήγημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι. Ο συγγραφέας αφηγείται τις εμπειρίες ενός ατόμου που θεωρεί ότι η ανθρώπινη ύπαρξη δεν έχει νόημα ούτε αξία και αποφασίζει να δώσει τέλος στη ζωή του. Μια τυχαία συνάντηση με ένα νεαρό κορίτσι και ένα παράξενο ταξίδι θα ενσταλάξουν μέσα του την ελπίδα και την αγάπη για τον συνάνθρωπό του, δίνοντας νέο νόημα στη ζωή του.

Ο Ντοστογιέφσκι περιγράφει μία κοινωνία δίχως ιδιοκτησία, με τις λέξεις δικό μου, δικό σου να είναι απούσες από τη ζωή και το λεξιλόγιο των ανθρώπων. Γραμμένο το 1877, Το Όνειρο ενός γελοίου ανθρώπου με την αριστουργηματική γραφή του οδηγεί τον αναγνώστη από έναν κόσμο εχθρικό για τον άνθρωπο, κενό από αξίες και ιδανικά, σε έναν κόσμο όπου η ζωή είναι γεμάτη, η ευτυχία πηγάζει από την αγάπη που κρύβουμε μέσα μας και ο άνθρωπος μπορεί να επικοινωνεί, να νιώθει, και να ζει αληθινά.

«Είμαι ένας γελοίος άνθρωπος. Αυτοί με λένε τρελό. Κάτι τέτοιο θα ήταν προαγωγή, αν γι’ αυτούς δεν παρέμενα ακόμη τόσο γελοίος όσο και πριν. Τώρα πια όμως δεν θυμώνω, τώρα μου είναι όλοι τους συμπαθείς, ακόμα κι όταν γελάνε μαζί μου – ειδικά μάλιστα τότε μου είναι ιδιαιτέρως συμπαθείς. Θα γελούσα κι εγώ, όχι βεβαίως μαζί μου, αλλά από αγάπη γι’ αυτούς, αν δεν λυπόμουν τόσο κοιτώντας τους».

Στις Λευκές νύχτες ένας νέος, μοναχικός και ονειροπόλος, περιπλανιέται μια καλοκαιρινή νύχτα στην έρημη Πετρούπολη. Στην προκυμαία του καναλιού θα συναντήσει μια γυναίκα που κλαίει. Εκείνη θα του μιλήσει για τη μοναδική ερωτική περιπέτεια της ζωής της κι αυτός θα την ερωτευτεί, ζώντας πρώτη φορά μια βαθύτερη ευτυχία.

Ο λύκος της στέπας – Έρμαν Έσσε (μετ. Γιώργος Δεπάστας)

Γραμμένο το 1927 το βιβλίο μας συστήνει τον Χάρρυ Χάλερ που έμελλε να γίνει σύμβολο αμφισβήτησης των κοινωνικών επιταγών συνθέτοντας ένα μανιφέστο αποτίναξης των «πρέπει» προσφέροντας ένα ιδανικό πεδίο συνθηκών για το πώς πρέπει να ζούμε τελικά στον σύγχρονο κόσμο.

Ένα δριμύ κατηγορώ στις έκπτωτες αξίες της αστικής κοινωνίας από τον ήρωα Χάρρυ που ενσαρκώνει τη διττή ανθρώπινη φύση, εκείνη που γοητεύεται από το άγνωστο και το σκοτεινό αλλά συνάμα αποζητά το γνώριμο, το οικείο.

«Μερικές φορές ήταν το παλιό και το καινούργιο, ο πόνος και η ηδονή, ο φόβος και η χαρά θαυμάσια συγκερασμένα». Το βιβλίο πραγματεύεται διαχρονικές και πανανθρώπινες αγωνίες,

Και τώρα ανθρωπάκο – Χανς Φάλαντα (μετ. Αλεξάνδρα Ιωαννίδου)

Το μυθιστόρημα εκδόθηκε αρχικά έναν χρόνο πριν από την άνοδο του Αδόλφου Χίτλερ στην εξουσία και σήμερα παραμένει τραγικά επίκαιρο. Με μια ρεαλιστική περιγραφή των τελευταίων ημερών της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, το βιβλίο αυτό καθιέρωσε τον Φάλαντα ως έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς του 20ού αιώνα.

Με σκηνικό τη Γερμανία του ’30 ο Φάλαντα καταφέρνει να αναδείξει με εξαιρετικό τρόπο τη ζωή των απλών ανθρώπων, τότε που το γερμανικό κράτος αδυνατούσε να πληρώσει τα χρέη τους στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, και οι απολύσεις και η ανεργία είχαν κορυφωθεί.

Ο Γιοχάνες Πίνεμπεργκ, ένας ασήμαντος λογιστής της επαρχίας, και η Έμα Μέρσελ, κόρη εργατών, αγαπιούνται και τίποτε δεν σκιάζει τον έρωτά τους. Όταν ανακαλύπτουν ότι η Έμα είναι έγκυος, αποφασίζουν να παντρευτούν. Όμως εκείνα τα δύσκολα χρόνια η δημιουργία μιας οικογένειας δεν είναι εύκολο πράγμα. Η γερμανική κοινωνία είναι διαλυμένη από την οικονομική κρίση, τις κοινωνικές και ιδεολογικές διαμάχες. Ο Γιοχάνες και η Έμα παλεύουν μέσα σε αυτό τον χαοτικό κόσμο, στη Γερμανία του μεσοπολέμου να κάνουν το παν για να μείνουν μαζί και ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο για το μωρό που περιμένουν. «Τίποτε δεν τελείωσε: η ζωή συνεχίζεται, όλα συνεχίζονται».

Η παρούσα έκδοση παρουσιάζει τη συναρπαστική πρώτη εκδοχή του μυθιστορήματος χωρίς περικοπές και λογοκρισία.

Καφκικό σύμπαν

Η μεταμόρφωση και άλλες ιστορίες – Φ. Κάφκα (μετ. Απόστολος Στραγαλινός)

Ένα βιβλίo, τέσσερα κλασικά διηγήματα που αποτυπώνουν με τον πλέον αυθεντικό τρόπο τη συγγραφική δεινότητα και την απαράμιλλη δημιουργική σκέψη του κορυφαίου συγγραφέα του 20ού αιώνα. Παράλληλα, εισάγουν τον αναγνώστη στο καφ­κικό σύμπαν ενός ανοίκειου κόσμου που διαπνέεται από μια ατμόσφαιρα υπαρξιακής αγωνίας, ασφυκτικών αδιε­ξόδων και αναπόδραστης μοίρας.

Σε αυτή την έκδοση περιλαμβάνονται ακόμη: Η κρίση, το πρώτο ολοκληρωμένο διήγημα του Κάφκα, γραμμένο μέσα σε μόλις οκτώ ώρες μια νύχτα του Σεπτεμβρίου του 1912, η σωφρονιστική αποικία, ένας τόπος τιμωρίας και απόλυτης φρίκης, όπου το Κακό κυριαρχεί, γραμμένο τον Οκτώβριο του 1914 ένας αγροτικός γιατρός, ένα από τα πιο αινιγματικά και μυστηριώδη έργα του, από τα λίγα που ο Κάφκα πρόλαβε να δει εν ζωή δημοσιευμένα.

Η δίκη – Φ. Κάφκα (μετ. Γιώτα Λαγουδάκου)

Γραμμένο το 1914, θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά μυθιστορήματα του εικοστού αιώνα που δεν είδε το φως της δημοσιότητας παρά ένα χρόνο πριν το θάνατο του Κάφκα καθώς ο ίδιος δεν προχώρησε στην έκδοσή του θεωρώντας το ημιτελές και περίπλοκο.

Η ευφυής ωστόσο ιστορία του Γιόζεφ Κ. ακόμα και δίχως ένα τέλος ολοκληρωμένο όπως θα το ήθελε ο ίδιος διαβάζεται ως μια αναζήτηση για το νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης, μια παραβολή που εκφράζει την αγωνία και την αποξένωση του σύγχρονου ανθρώπου ή μια προφητεία των υπερβολών της σύγχρονης γραφειοκρατίας και του παραλογισμού των ολοκληρωτικών καθεστώτων. Ο ήρωας του βιβλίου, ταλαιπωρείται, ασφυκτιά και μαζί του και εμείς οι αναγνώστες νιώθουμε την οργή και την πίεσή του.

Αναζητήστε περισσότερους τίτλους της κλασικής σειράς που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας