Το ελβετικό δημιουργικό studio ZMIK έχει πραγματικά δώσει ένα φρέσκο αέρα στα διαλείμματα των λιλιπούτειων μαθητών του δημοτικού σχολείου St. Johann της Βασιλείας, μεταμορφώνοντας τρεις εσωτερικούς διαδρόμους του σχολείου, σε έναν έξυπνο χώρο ψυχαγωγίας και βιωματικής μάθησης.

Το έργο τους, Learning Scapes (Σχήματα ή Επιφάνειες Μάθησης), αφορά μερικές έξυπνες προσθήκες και πολυ-λειτουργικές επιφάνειες που σχεδιάστηκαν με γνώμονα τα παιδιά, καταφέρνοντας να δημιουργήσουν ευέλικτους χώρους μάθησης, διασκέδασης και ψυχαγωγίας, συμβάλλοντας τελικά στη διαμόρφωση μιας αίσθησης ευημερίας.

Οι πολυ-λειτουργικοί αυτοί χώροι, σχεδιάστηκαν ως μοντέρνες αίθουσες διδασκαλίας, οι οποίες παρέχουν στους μαθητές περισσότερη ελευθερία να αποφασίσουν πώς θέλουν να μάθουν. Κάθε διάδρομος χωρίζεται σε πέντε διαφορετικές ζώνες – δύο γκαρνταρόμπες, δύο περιοχές βιωματικής μάθησης και μία κεντρική περιοχή αναψυχής και διασκέδασης. Κάθε περιοχή βιωματικής μάθησης είναι γεμάτη με διαδραστικές επιφάνειες, διασκεδαστικά στοιχεία, αλλά και παρατηρητήρια, εξαπλωμένα σε διαφορετικά επίπεδα, προσκαλώντας τα παιδιά να επιλέξουν τον τρόπο συμμετοχής κάθε φορά. Στοιχεία που αντικατοπτρίζουν την επιθυμία του σχολείου για ένα χώρο που επικεντρώνεται στην ενθάρρυνση της κριτικής σκέψης, της ατομικότητας και της τόνωσης της σύνδεσης με το περιβάλλον.

Οι δύο μεγάλες γκαρνταρόμπες σχεδιάστηκαν όχι μόνο για να επιτελέσουν τον αναμενόμενο λειτουργικό τους ρόλο ως κρεμάστρες για τα προσωπικά αντικείμενα των παιδιών αλλά και να δημιουργήσουν ένα διαχωριστικό στον χώρο, οριοθετώντας τον πολυ-λειτουργικό χώρο. Η περιοχή αναψυχής, θυμίζει μια εσωτερική βεράντα όπου τα παιδιά ελεύθερα, μπορούν να απολαύσουν τη θέα από το παράθυρο.

Υπάρχει πρόβλεψη για ευφάνταστες γωνιές όπου τα παιδιά θα απολαύσουν την ηρεμία και την χαλάρωση ενός προσωπικού χώρου που μοιάζει με μια μικρή σπηλιά, ενώ αντίστοιχα διαθέσιμοι είναι και εξωστρεφείς χώροι για ομαδική, δυναμική συνεύρεση, εργασία, και ανάγνωση.

Έξυπνα συστήματα όπως οι επιτοίχιες κρεμάστρες που αποτελούν την γκαρνταρόμπα, αναλαμβάνουν ταυτόχρονα και ρόλο ρυθμιστή του θορύβου στον χώρο, απορροφώντας τις υψηλές τάσεις, όπως άλλωστε κάνουν και οι κρεμαστές «ακουστικές» ομπρέλες που έχουν τοποθετηθεί στο ταβάνι.

Η σχεδιαστική και διακοσμητική ομάδα, επέλεξε φυσικούς, παλ χρωματισμούς, όπως άλλωστε έκανε και στα υφάσματα. Οι ξύλινες επιφάνειες είναι δρύινες ώστε να εναρμονίζονται με τον υπάρχοντα χώρο ενώ οι επιφάνειες εργασίας και ανάγνωσης, έχουν πράσινο χρώμα και είναι κατασκευασμένες από πληθώρα υλικών που στόχο έχουν να προσφέρουν μια πολυαισθητηριακή εμπειρία στα παιδιά.

Το σχέδια που ανέπτυξε το studio ZMIK, βασίστηκαν κυρίως σε προτάσεις και ιδέες που οι ίδιοι οι μαθητές και οι δάσκαλοι έκαναν μέσα από τις προσωπικές τους εμπειρίες.  Για αυτό κυρίως τον λόγο και το ZMIK, αποκαλεί το έργο “open plan” και καινοτόμο, καθώς υποστηρίζει σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας που επιτρέπουν στα παιδιά να αποφασίζουν συχνά αυτά που θα θέλουν να μάθουν, πώς να τα μάθουν αλλά και με ποιον να τα μάθουν.

Το έργο Learning Scapes δεν είναι το πρώτο έργο του ελβετικού studio. Το 2010, οι σχεδιαστές είχαν διαμορφώσει τον διάδρομο ενός κτιρίου γραφείων στη Βασιλεία.