Ποια θα είναι η νέα πραγματικότητα στον Πολιτισμό; Πώς αλλάζουν τα δεδομένα και πώς έχουν συμπεριφερθεί μέχρι και σήμερα φορείς και θεσμοί Πολιτισμού στην επαφή τους με τα κοινά;

Οι εκδόσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονία εγκαινιάζουν μια νέα προσέγγιση στη πολιτιστική βιβλιογραφία που συμπίπτει με την επανέναρξη των πολιτιστικών εκδηλώσεων μετά τα περιοριστικά μέτρα που μας επέβαλλε η πανδημία.

Αφορμή για αυτή τη νέα προσέγγιση αποτελεί το βιβλίο του Δρ. Πρόδρομου Μοναστηρίδη «Μάρκετινγκ πολιτισμός και καινοτομία». Το βιβλίο συνδυάζει ένα εύρος θεμάτων που δεν συναντούμε εύκολα στη πολιτιστική βιβλιογραφία, πόσο μάλλον στην ελληνική. Αυτό συμβαίνει γιατί η καινοτομία, το μάρκετινγκ και ο πολιτισμός είναι ερευνητικά πεδία που δεν έχουν αξιολογηθεί στο βαθμό που τους αναλογεί. 

Με βάση λοιπόν τη βιβλιογραφία αλλά και την επαγγελματική ενασχόληση του συγγραφέα με το θέμα, το βιβλίο μελετά τους μεγάλους και μικρούς ιδιωτικού και δημόσιου χαρακτήρα, πολιτιστικούς οργανισμούς και αναλύει προτάσεις για το πώς οι φορείς αντιλαμβάνονται και εφαρμόζουν την καινοτομία σε σχέση με το μείγμα  μάρκετινγκ στον Πολιτισμό.  

Μέσα από παραδείγματα, παρουσιάζεται η τρέχουσα κατάσταση, τα προβλήματα αλλά και οι ευκαιρίες που αναδεικνύονται, με την ελπίδα, ότι οι προτάσεις και τα συμπεράσματα  θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή στρατηγικών μάρκετινγκ και καινοτομίας που τόσο έχει ανάγκη ο πολιτισμός, ειδικά σε μια νέα πραγματικότητα – κανονικότητα στην οποία καλούμαστε να προσαρμοστούμε.

Το βιβλίο που συνδιαλέγει την θεωρία με την πραγματικότητα στην ελληνική πολιτιστική αγορά είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για όσους θέλουν να κατανοήσουν τη σημασία του μάρκετινγκ και απευθύνεται τόσο σε στελέχη του χώρου όσο και σε φοιτητές.

Ο Δρ. Πρόδρομος Μοναστηρίδης έχει πτυχίο Marketing από το Τμήμα Marketing του Α.Τ.Ε.Ι.Θ., ενώ είναι κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων από το University of Sunderland (UK) στο Marketing (ΜΑ) και στην καινοτομία (Master of Philosophy) με θέμα “A best practise for New Product Development for the Greek Banking Sector”.

Το διδακτορικό του από το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ. ασχολείται με την καινοτομία, το marketing και τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Διδάσκει θέματα marketing, event management, fundraising και επικοινωνίας σε ακαδημαϊκά ιδρύματα.  Επίσης είναι Visiting Researcher στο DAFM Research Center του King’s College (UK). 

H αρθρογραφία του σε συνέδρια και επιστημονικές εφημερίδες περιλαμβάνει ζητήματα καινοτομίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, πολιτισμού και marketing, ενώ έχει συμμετάσχει και στη συλλογική έκδοση Innovation Policies in the European News Media Industry: A Comparative Study με το κεφάλαιο Media Business and Innovation, Market Structure and Innovation Policies in Greece (Springer editions 2017).

Είναι Προϊστάμενος του Τμήματος Marketing και Χορηγιών στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αντιπρόεδρος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Thessaloniki Convention Bureau ενώ έχει διατελέσει Σύμβουλος Marketing της Τράπεζας Μακεδονίας – Θράκης,