Κείμενο: Κατερίνα Καραθεοδωρή

Με το χέρι στην καρδιά: το MELT είναι πιστεύω το πιο νόστιμο, ωραίο ice cream bar που έχω «τιμήσει». Και αν το πιο γνωστό σου «λιωμένο παγωτό» είναι αυτό που τραγουδάνε τα «Ξύλινα σπαθιά» βάλε στο λεξιλόγιο με τις αισθήσεις την ακαταμάχητη γεύση που έχουν τα προκλητικά κυπελάκια με το ωραίο λογότυπο MELT που προφανώς δεν προλαβαίνουν να λιώσουν, αφού βιάζεσαι να τα γευτείς.

Εγώ που πίστευα ότι στη Σικελία είχα φάει το ωραιότερο μοσχολέμονο που έτσουζε τον ουρανίσκο μου και γλύκαινε τη γλώσσα μου, που νόμιζα ότι έχω ανακαλύψει την τέλεια σοκολάτα παγωτό σε ένα στενό της Νάπολης και το πιο πλούσιο σε χρώμα και άρωμα παγωτό φιστίκι στο Νότο και πως άλλη τέτοια γεύση δεν υπάρχει στον κόσμο, να ‘μαι, στην Αιόλου 19, στην πόλη μου, να περιφέρομαι σχεδόν εθισμένη στα gelati του Χρήστου και της Γιώτας που έχουν ταξιδέψει στην καρδιά των παγωτών, στην Ιταλία και έχουν φέρει όλη τη γνώση και το κέφι τους σε αυτή τη γωνιά της Αθήνας.

Τα δίδυμα αδέρφια Χρήστος και Γιώτα Κουρλαμπά μεγάλωσαν κυριολεκτικά μέσα στις γεύσεις και ακόμα και σήμερα μιλούν για τη μνήμη που έχουν από το παγωτό που υπήρχε κάθε καλοκαίρι, καθημερινά στο σπίτι τους. Και αν όλα μοιάζουν καρμικά σε αυτή τη γεύση που συνδέεται με τις πολύ ευχάριστες στιγμές της παιδικής τους ηλικίας επέστρεψαν επαγγελματικά και ας έκαναν άλλες σπουδές, η Γιώτα στο Τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων του ΤΕΙ Πειραιά και ο Χρήστος στο Τμήμα της Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στην ΑΣΟΕΕ. Μέσα στην κρίση του 2013, αποφάσισαν ότι θέλουν να κάνουν κάτι δικό τους και πήραν την τολμηρή απόφαση να ασχοληθούν με το παγωτό και την παραγωγή του. Το ταξίδι τους είχε μόλις ξεκινήσει και εμείς τους βρίσκουμε έξι χρόνια αργότερα στο MELT, όπως ονόμασαν το μαγαζί τους να μας αποκαλύπτουν γεύσεις και μυστικά:

Τι σας έδωσε έμπνευση για να ξεκινήσετε να κάνετε παγωτά και πότε; Και φυσικά τι κάνατε γι’αυτό;

Αρχικά η έμπνευση για εμάς είναι κάτι που μπορεί να ενεργοποιηθεί με την πιο απλή και άσχετη αφορμή σε κάθε στιγμή της ζωής σου, αρκεί να θέλεις να δημιουργήσεις και να είσαι ανήσυχος και περίεργος ως άνθρωπος. Στην περίπτωση τη δική μας, επειδή η οικογένειά μας δραστηριοποιείται στο επαγγελματικό εξοπλισμό καταστημάτων και κατά κύριο λόγο στα ζαχαροπλαστεία, η αγάπη μας για το παγωτό υπήρχε από πάντοτε ζήσαμε μέσα σε αυτό και ονειρευτήκαμε πως μακάρι να είχαμε και εμείς ένα μαγαζί με παγωτό, έτσι ώστε να είχαμε τον επίγειο μας παράδεισο. Το 2013 ανοίξαμε στο Μπατσί της όμορφης Άνδρου το πρώτο μας μαγαζί ύστερα από εκπαίδευση, αποτυχίες πολλές… και συζήτηση για τη δημιουργία του παγωτού. Σταθήκαμε τυχεροί βέβαια, γιατί ένα πολύ αγαπημένο μας άτομο είχε χρόνια εμπειρίας πάνω στις θεμελιώδεις αρχές του, χωρίς να ξεχνάμε τους πρώτους τεχνικούς που μας βοήθησαν να μας εξηγήσουν τον αρκετά ευαίσθητο χαρακτήρα του παγωτού.

Πού ταξιδεύετε κάθε χρόνο, τι βλέπετε, τι μαθαίνετε και τι ονειρεύεστε να κάνετε με τα παγωτά σας;

Όντας από τη φύση μας λάτρεις των ταξιδιών -και ποιος δεν είναι άλλωστε;-, η επίσκεψη μας στην χώρα του gelato, την Iταλία θεωρείται δεδομένη. Όλα συμβαίνουν εκεί σε μορφή συνεδρίων, εκθέσεων, επισκέψεων στα αναρίθμητα εργοστάσια παρασκευής πρώτων υλών παγωτού και φυσικά στα καταστήματα που το κάθε ένα έχει το δικό του χαρακτήρα που προσπαθεί να δώσει με τη διακόσμησή του και τις γευστικές του παρουσιάσεις. Με την πάροδο των χρόνων αποκτάς και τις δικές σου επαφές με διάφορους τεχνικούς, χημικούς και ανταλλάσσεις απόψεις σε μεθόδους παραγωγής, τάσεις των καταναλωτών, αλλόκοτες εμπειρίες και σε βοηθάνε να εξελίσσεσαι όσο το δυνατόν περισσότερο. Έξαλλου ο χώρος των τροφίμων είναι τόσο χαώδης που εάν δεν τον φροντίζεις να τον παρακολουθείς τότε αναμφισβήτητα μπορείς να βρεθείς εκτός αυτού του κύκλου.

«Στους λάτρεις της σοκολάτας θα προτείνουμε τη δική μας 100% συνταγή της κλασικής σοκολάτας έτσι όπως τη θυμόμαστε όλοι από παλιά»

Πιστεύετε ότι το παγωτό είναι κάτι που εξελίσσεται και ο κόσμος αναζητά όλο και περισσότερες ευφάνταστες συνταγές όπως αναζητάτε και εσείς οι επαγγελματίες, τρόπους παρασκευής;

Σε έναν κόσμο όπου οι ρυθμοί είναι ταχύτατοι, οι αλλαγές σε κάθε τομέα της αγοράς εντυπωσιακές, η αναζήτηση για το καινούργιο και διαφορετικό δεν θα μπορούσε να αφήσει τον χώρο μας ανεπηρέαστο. Ένα μεγάλο ποσοστό του κόσμου έρχεται με γνώμονα να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξαναδοκιμάσει ποτέ και εμείς με τη σειρά μας προσπαθούμε να δοκιμάσει κάτι που δεν θα έχει ξανασκεφτεί πως θα δοκίμαζε. Οι πιο …τολμηροί είναι συνήθως είναι νεαρής ηλικίας και θέλουν να δοκιμάσουν φερ’ ειπείν μαύρο σουσάμι με καραμέλα βουτύρου. Είναι αυτοί που για εμάς  αποτελούν την πρόκληση έτσι ώστε να μην επαναπαυόμαστε ποτέ στο δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς μας. Από την άλλη όμως υπάρχει και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό που θα δοκιμάσει κάτι που έχει ξαναδοκιμάσει πολλές φορές και σε διαφορετικά μαγαζιά είτε για να έχει μέτρο σύγκρισης, είτε γιατί πολύ απλά του αρέσει αυτή η γεύση. Και στις δυο περιπτώσεις εμείς οφείλουμε να ικανοποιήσουμε το κοινό μας, η μεγαλύτερη ευχαρίστηση της δουλειάς μας είναι η έκπληξη που διαγράφεται στο πρόσωπο τους όταν δοκιμάζουν κάτι που τους ενθουσιάζει.

Ποιο είναι το πιο σοβαρό μάθημα που έχετε πάρει από την εκπαίδευσή σας αλλά και τα ταξίδια σας στο εξωτερικό;

Να μην σταματάς ποτέ να μαθαίνεις, να διαβάζεις, να αναζητάς. Καθημερινά θα υπάρχει κάτι καινούργιο που θα ακούσεις από κάποιον πελάτη, συνεργάτη ή φίλο που μπορεί να σε προβληματίσει και να σε φέρει σε μια εσωτερική αναζήτηση για το πόσο καλά γνωρίζεις τελικά τον χώρο του παγωτού. Γι’ αυτό τον λόγο, για εμάς είναι πολύ σοβαρό το feedback που έχουμε από τους πελάτες μας, είναι σημαντικό, είτε αν είναι θετικό, είτε αν έχουν να μας κάνουν κάποιες επισημάνσεις. H αυτοβελτίωση αποτελεί το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του ανθρώπινου είδους και δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί εάν δεν είχαμε καθημερινή επαφή με τον πελάτη. Είναι ο λόγος που για εμάς είναι αναγκαίο να υπάρχει ένα ανοιχτό, φιλικό, και οικείο περιβάλλον ώστε να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε άψογα τον πελάτη μας.

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε συναντήσει;

Για δυσκολίες θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες… Ας σταθούμε όμως στις πιο άξιες αναφοράς που είναι κυρίως ο τρόπος διαχείρισης του προϊόντος. Εξαιτίας του ότι είναι από τα πιο ευαίσθητα γλυκίσματα, ο ρυθμός του, που επηρεάζεται από διάφορους εξωγενείς παράγοντες είναι ιδιαίτερα έντονος, ξεκινώντας από τη θερμοκρασία που επικρατεί στο περιβάλλον, τη θερμοκρασία των μηχανημάτων παραγωγής αλλά και αποθήκευσής του. Χρειάζεται να είσαι σε μια συνεχή εγρήγορση και ταχύτητα έτσι ώστε να διατηρήσεις αυτό που βγάζεις στην παραγωγή αναλλοίωτο μέχρι να το δοκιμάσει ο καταναλωτής. Απρόσμενες διακοπές ρεύματος, διακοπές νερού, τεχνικές βλάβες στα μηχανήματα είναι εκείνες που μας αποδιοργανώνουν και μας προκαλούν το μεγαλύτερο άγχος σε εμάς που έχουμε την ευθύνη για το τι προσφέρουμε. Επιπρόσθετα, την κάθε ημέρα μπορεί να την βιώσουμε σαν μια αποτυχία ή μια επιτυχία, είτε γιατί ακούσαμε ένα αρνητικό σχόλιο είτε γιατί η δοκιμή μιας καινούργιας γεύσης δεν είχε το αποτέλεσμα που εμείς θα θέλαμε.

Πιστεύετε ότι η ποσότητα είναι εχθρός της ποιότητας;

Δεν μπορούμε να το γενικεύσουμε, αλλά φαινομενικά ισχύει. Η άποψή μας είναι ότι μειώνοντας το κέρδος της η κάθε επιχείρηση μπορεί να επενδύσει κατά ένα μικρό ποσοστό σε πιο αγνές και ποιοτικές πρώτες ύλες χωρίς να επηρεαστεί η ποσότητα. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι θέμα του ιδιοκτήτη της κάθε επιχείρησης σε ό,τι έχει να κάνει με το επιθυμητό ποσοστό κέρδους. Στην περίπτωση της δικής μας πρωταρχικό ρόλο παίζει η ποιότητα σε μια ικανοποιητική τιμή και ποσότητα έστω και εάν αυτό επιφέρει μείωση στο ποσοστό του κέρδους. Εκεί πέρα έγκειται στον πελάτη να ανακαλύψει το κατάστημα με την καλύτερη αναλογία ποιότητας και τιμής.

Όταν ένας πελάτης σταματάει διστακτικά στο μαγαζί σας και σκέπτεται τι να προτιμήσει τι θα του προτείνατε για να σας γνωρίσει;

Στην περίπτωση που γνωρίζουμε έναν καινούργιο πελάτη προσπαθούμε να αντιληφθούμε ποιες είναι οι γευστικές του προτιμήσεις, γιατί από την στιγμή που προσφέρουμε στη βιτρίνα μας τουλάχιστον 27 γεύσεις δεν είναι εφικτό να του αρέσουν και όλες. Συνήθως στους λάτρεις της σοκολάτας θα προτείνουμε τη δική μας 100% συνταγή της κλασικής σοκολάτας έτσι όπως τη θυμόμαστε όλοι από παλιά. Επίσης, στους μη λάτρεις της σοκολάτας -ένας από τους οποίους είμαι και εγώ-,  θα πρότεινα την Αμαρένα ( αγριοκέρασο ) που ισορροπεί τη γλυκύτητα της κρέμας αλλά και την οξύτητα του αγριοκέρασου.

Γενικά όπως έχετε καταγράψει μέχρι τώρα ποιες είναι οι γεύσεις που προτιμούν οι Αθηναίοι και ποιοι θέλουν να πειραματιστούν με αυτές;

Μιας και είμαστε μόλις μερικών μηνών κατάστημα στην Αθήνα, μέχρι στιγμής ένα μεγάλο μερίδιο του αθηναϊκού κοινού προτιμάει περίπλοκες γεύσεις και παράξενους συνδυασμούς καθώς ολοένα και αυξάνεται η επιλογή στις vegan επιλογές παγωτών. Κάτι που μας ευχαριστεί ιδιαίτερα έστω και εάν και εμείς ακόμα δεν είμαστε vegan, αλλά υποστηρίζουμε θερμά την προσπάθεια για μια πιο περιβαλλοντικά πράσινη διαβίωση.

Θα μου προτείνετε μερικές αγαπημένες  γεύσεις και τους δικούς σας αγαπημένους συνδυασμούς;

Αξίζει σίγουρα να δοκιμάσετε το κρεμώδες μασκαρπόνε με lime και ginger καθώς επίσης και το cremino μαύρη σοκολάτα με πλούσια γεύση μπανάνας. Όσο για τους δικούς μας αγαπημένους συνδυασμούς, η Γιώτα προτιμά τον συνδυασμό της μαύρης σοκολάτας με σος Bueno και σε μένα το premium φυστίκι Σικελίας με το αυθεντικό snickers.

Τι ετοιμάζετε για το χειμώνα και ποια είναι μια φθινοπωρινή γεύση που μας προτείνετε ανεπιφύλακτα;

Μία από τις φθινοπωρινές μας γεύσεις που ετοιμάζουμε αυτό το διάστημα έχει να κάνει με τα σταφύλια, μιας και η χώρα μας αυτό το διάστημα έχει παράδοση στον τρύγο. Όσο για το χειμώνα το μόνο που μπορούμε να σας αποκαλύψουμε είναι πως προβλέπεται πολύ …καυτός.

Info:

MELT: Αιόλου 19Γ, Μοναστηράκι
Τηλ. 210 3231548

Ακολουθήστε το MELT σε facebook & instagram