Κείμενο: Μύριαμ Παρασκευοπούλου (Local Music Alert)

Όταν μιλάμε για την εγχώρια εναλλακτική μουσική σκηνή είναι αδύνατον να μην σκεφτούμε σχεδόν αυτόματα το όνομα του Cayetano. Σίγουρα έχετε ακούσει το “Fairytales” ή το “Easy” και το δικό μου αγαπημένο “The Right Time”.

Οι παραγωγές του ανήκουν κυρίως σε Trip hop, downtempo και jazz ήχους, ενώ πέρσι μέσα σε ένα δυστοπικό 2021, μας χάρισε ένα εξαιρετικό oldschool Freestyle κομμάτι με τίτλο “Get Back” δίνοντας μια ιδέα για το πώς μπορεί να ακούγεται η μουσική σε άλλους πλανήτες…

Πριν λίγες ημέρες λοιπόν, κυκλοφόρησε το “Music For Performing Arts”. Ένα ΕP με τέσσερα κομμάτια από τέσσερα διαφορετικά θεατρικά έργα και χοροθέατρα για τα οποία συνέθεσε μουσική ο ίδιος μεταξύ του 2007 και του 2017, αποδεικνύοντας έτσι το πολυδιάστατο της τέχνης του. Τα κομμάτια γράφτηκαν για τις παραστάσεις “Καλιγούλας” (2007), “Ματωμένος Γάμος” (2017) ,“Clear Water”(2012) και “Grounded” (2008) αντίστοιχα.

Αγαπημένο μου σημείο στο EP είναι το θέμα “The Bloody Wedding” και ειδικά η αντίθεση συναισθημάτων που μου προκάλεσε μετά την ακρόαση του “Clear Water”. Η αλήθεια είναι ότι το περίμενα σε αντίστροφη σειρά. Ίσως περίμενα πως η ακουστική κάθαρση θα έρθει τη «σωστή» σειρά. Τελικά όμως, το απροσδόκητο -οποιοδήποτε- συναίσθημα είναι πάντα μια έκπληξη που σε παρακινεί να σκεφτείς με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που έχεις συνηθίσει.

Το θέμα “The Bloody Wedding” έτυχε θερμής αποδοχής από το θεατρικό κοινό όχι μόνο για την καθαυτή μουσική του. Η ιδέα να μεταφερθεί η δράση στη βαλκανική, μακριά από τον φυσικό της τόπο την Ισπανία ήταν ένα από τα βασικά στοιχεία.

Επίσης η δυνατή αντίθεση που δημιούργησε στη σκηνή του γάμου. Εκεί ο θεατής αντί για ένα χαρούμενο τραγούδι άκουσε κάτι που περισσότερο έμοιαζε με ελεγεία. Άλλο ένα χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κομματιού είναι ότι γράφτηκε στην περίοδο που ο Cayetano έλειπε στην Ν.Α. Ασία και συνέθετε την “Melanie” (αγαπημένο από το άλμπουμ αυτό το  “My Job Is Done”). Το μυστικό όμως γι’ αυτή την υπέροχη σύνθεση, είναι πως ο Cayetano κατάφερε μέσω του διαδικτύου να συγκεντρώσει μουσικούς από τα νότια Βαλκάνια προκειμένου να εκτελέσουν μουσικά αποσπάσματα, τα οποία κατόπιν έδωσαν πνοή στο έργο και την τελική του μορφή.

Πολύ ενδιαφέρουσα και αυτή η πτυχή του μουσικού χαρακτήρα του Cayetano. Δυστυχώς, όπως μας πληροφορεί ο καλλιτέχνης, από τα «πρώιμα» χρόνια της μουσικής σύνθεσης για το θέατρο δεν σώζονται αρκετά αρχεία προκειμένου να γίνει μια καλύτερη επεξεργασία και να καταστούν κατάλληλα για κυκλοφορία. Γι’ αυτό τον λόγο αρκέστηκε και στα τέσσερα αυτά κομμάτια. Ευχόμαστε σύντομα να υπάρξουν νέες εξίσου ενδιαφέρουσες θεατρικές συνθέσεις.