Μετά τη μεγάλη της εγκατάσταση στην Tate Modern, η Κάρα Γουόκερ, μία από τις πιο διάσημες και αναγνωρισμένες εικαστικούς στον κόσμο, παρουσιάζει την ατομική της έκθεση στην γκαλερί Sikkema Jenkins & Co στο Τσέλσι της Ν. Υόρκης, η οποία περιλαμβάνει τα νέα της σχέδια με πρωταγωνιστή τον Μπαράκ Ομπάμα. Η έκθεση είναι μια προεπισκόπηση των έργων που θα παρουσιαστούν αργότερα μέσα στο 2020 στο Kunstmuseum Basel στην Ελβετία, στη Δανία και την Ολλανδία.

Παρόλο που είναι παγκοσμίως γνωστή για τις μεγάλες εγκαταστάσεις της όπως αυτή στο εργοστάσιο ζάχαρης Ντόμινο της Νέας Υόρκης, η ζωγραφική παραμένει πάντα ο πυρήνας της καλλιτεχνικής της δημιουργίας και μέσω αυτής διερευνά ζητήματα φυλής, φύλου, σεξουαλικότητας και βίας. Η Κάρα Γουόκερ είναι μία από τις πιο δυνατές φωνές κατά του ρατσισμού και των στερεοτύπων που χρησιμοποιεί η πολιτική και η σύγχρονη κοινωνία και τα σχόλια της γύρω από τα ζητήματα της δουλείας και της εκμετάλλευσης θεωρούνται από τα πιο ηχηρά στον κόσμο της τέχνης.

Η Κάρα Γουόκερ, με σκίτσα, μελέτες και κολάζ, με ακουαρέλα, κάρβουνο και μελάνι δημιουργεί μια νέα μυθολογία και μιλά σε ενεστώτα χρόνο για την ιστορία μέσα από τα σώματα, τα λόγια και τις ανείπωτες πράξεις.

Ανάμεσα στα 38 σχέδια που εκθέτει αυτά που φυσικά τραβούν αμέσως την προσοχή είναι τα σχέδια στα οποία «πρωταγωνιστεί» ο Μπαράκ Ομπάμα ο οποίος ως Οθέλλος κρατά ένα κεφάλι που μοιάζει πολύ με αυτό του Τραμπ αλλά και σε δυο άλλα έργα με τον Ομπάμα ως Άγιο Αντώνιο και μια αλληγορία των ετών της προεδρίας του.

Το εντυπωσιακό έργο με τον Μπαράκ Ομπάμα ως ήρωα του Σαίξπηρ είναι η αφορμή να πει η Κάρα Γουόκερ τη δική της άποψη και ιστορία για τον πρώην Πρόεδρο των ΗΠΑ. Ο Οθέλλος ή Μαύρος της Βενετίας, γράφτηκε το 1603 με πρωταγωνιστή του έργου τον αξιωματικό του στρατού της Δημοκρατίας της Βενετίας, που η τραγική του ιστορία είναι μία από τις πιο δημοφιλείς στην ιστορία της τέχνης. Ο Οθέλλος κατά τον Σαίξπηρ είναι ευγενής, ακέραιος χαρακτήρας, αλλά το μαύρο χρώμα του δέρματός του του κάνει τη ζωή του δύσκολη. Η Κάρα Γουόκερ με τον Ομπάμα μιλάει αλληγορικά χρησιμοποιώντας την αντίληψη της εποχής του Σαίξπηρ, την προκατάληψη που είναι ενεργή μέχρι σήμερα: οι μαύροι θεωρούνται κακοποιά και βάρβαρα στοιχεία. Ο Οθέλλος όπως και ο Ομπάμα αν και τίμιος άνθρωπος και γενναίος πατριώτης πολεμιστής, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια εχθρική μισητή και άδικη κοινωνία, η οποία του απαγορεύει ακόμα και την αγάπη.

Σε ένα άλλο έργο ο Ομπάμα εμφανίζεται ως Άγιος Αντώνιος, ένας από τους πιο δημοφιλείς και αγαπητούς αγίους της καθολικής εκκλησίας και άγιος των χαμένων πραγμάτων. Στην αλληγορική σκηνή της Κάρα Γουόκερ, ο Ομπάμα απεικονίζεται να αμύνεται εναντίον των αιρετικών και των δαιμόνων που του επιτίθενται, αμύνεται εναντίον της συνομωσίας.

Τέλος, σε ένα τρίτο αλληγορικό έργο, για τα χρόνια της διακυβέρνησης του Ομπάμα, ο τέως πρόεδρος των ΗΠΑ απεικονίζεται λαμπερά και θεϊκός μέσα σε σκοτεινά σύννεφα που τον περιτριγυρίζουν. Μια φιγούρα στο κάτω μέρος της εικόνας φωνάζει σαν μάρτυρας των ελπίδων που εξαφανίζονται.

Τα υπόλοιπα σκίτσα της Κάρα Γουόκερ είναι εξίσου εντυπωσιακά, μια συλλογή βίαιων, ακόμη και φαντασμαγορικών σκηνών που αναμειγνύουν σύμβολα αμαρτίας, πολέμου, δολοφονίας και διαμαρτυρίας.