Είναι από τις πιο διάσημες τοιχογραφίες του Πικάσο, αυτή που βρίσκεται στο κέντρο του Όσλο, σε ένα κτίριο τυπικό δείγμα της αρχιτεκτονικής του μπρουταλισμού, έργο του 1969 του Νορβηγού μοντερνιστή αρχιτέκτονα Erling Viksjø.

Πρόκειται για την τοιχογραφία The Fisherman που βρίσκεται στην πρόσοψη και The Seagull στον προθάλαμο, οι οποίες υλοποιήθηκαν από τον στενό συνεργάτη του Ισπανού καλλιτέχνη, τον Νορβηγό Carl Nesjar που μετέφερε σε έργα τεράστιων διαστάσεων τα σχέδια του Ισπανού ζωγράφου.

Άλλες τρεις μικρές τοιχογραφίες των Πικάσο και Nesjar φιλοξενούνται σε ένα παρακείμενο κτίριο, στο εσωτερικό του “H-block “, όπως ονομάζεται.

Η απόφαση για την κατεδάφιση του “Y-block” που κοσμείται από τις τοιχογραφίες πήρε η κυβέρνηση της Νορβηγίας μετά τις ζημιές που υπέστη το κτίριο από τρομοκρατικό χτύπημα το 2011 προκαλώντας την οργή, συντηρητών έργων τέχνης, αρχιτεκτόνων και πολιτιστικών οργανισμών, όπως η Europa Nostra, που έχει συμπεριλάβει τις τοιχογραφίες στη λίστα με τα έργα τέχνης που κινδυνεύουν περισσότερο στην Ευρώπη.

Στον αγώνα της διάσωσης των τοιχογραφιών μπήκε και το Μουσείο μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης στέλνοντας μια επιστολή στην πρωθυπουργό της Νορβηγίας, Έρνα Σόλμπεργκ, την οποία καλούν να «επανεξετάσει την απόφαση για την κατεδάφιση» του κτιρίου που κατά τους ειδικούς της τέχνης αποτελεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Νορβηγίας.

Παρόλο που η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει τα σχέδιά της για την αφαίρεση και μετεγκατάσταση των τοιχογραφιών του Πικάσο, οι ανησυχίες είναι έκδηλες στον κόσμο της τέχνης, καθώς οι τοιχογραφίες και όλο το κτίριο είναι πλέον καλυμμένες με μουσαμά και κανένας δε γνωρίζει τι συμβαίνει.