Σύγχρονος των Τζον Κόνσταμπλ και Ουίλιαμ Τέρνερ, των πιο σημαντικών Βρετανών τοπιογράφων του 19ου αιώνα, ο Ρίτσαρντ Παρκς Μπόνινγκτον, υπήρξε ένας σπουδαίος ρομαντικός τοπιογράφος, του οποίου ο θάνατος σε ηλικία 26 ετών από φυματίωση δεν επέτρεψε να γίνει εξίσου γνωστός για το έργο του.

Σε ηλικία 14 ετών μετακόμισε στη Γαλλία με την οικογένειά του που είχε εργοστάσιο δαντέλας και επηρεάστηκε από τη γαλλική τοπιογραφία ενώ το στυλ του που ήταν εμπνευσμένο από τους παλιούς δασκάλους εφάρμοζε νέες τεχνικές. Τα τοπία του ήταν κυρίως παράκτιες σκηνές, με χαμηλό ορίζοντα και μεγάλο ουρανό, που δείχνουν λαμπρό χειρισμό του φωτός και της ατμόσφαιρας.

Ο Μπόνιγκτον γεννήθηκε στην πόλη Arnold, τέσσερα μίλια από το Νότιγχαμ και έμαθε ζωγραφική με ακουαρέλα από τον πατέρα του, ενώ παρουσίασε έργα ζωγραφικής στην Ακαδημία του Λίβερπουλ στην ηλικία των 11 ετών. Το 1818, η οικογένεια Μπόνινγκτον μετακόμισε στο Παρίσι από το Καλαί για να ανοίξει ένα κατάστημα με δαντέλες. Εκεί συναντήθηκε και έγινε φίλος με τον Ντελακρουά, και εργάστηκε για ένα διάστημα στο τμήμα που παράγει αντίγραφα ολλανδικών και φλαμανδικών τοπίων στο Λούβρο. Το 1820 άρχισε να σπουδάζει στην École des Beaux-Arts με δάσκαλο τον Antoine-Jean, Baron Gros. Τα πρώτα του έργα εκτέθηκαν στο Salon του Παρισιού το 1822 και το 1824 κέρδισε χρυσό μετάλλιο στο Salon de Paris μαζί με τον Τζον Κόνσταμπλ και τον Anthony Vandyke Copley Fielding.

View on the River Seine – Morning, National Gallery

Περνούσε μεγάλο μέρος του χρόνου του σε περιπάτους στις εξοχές γύρω από το Παρίσι, ενώ η σχέση του με τον Ντελακρουά τον οδήγησε προς την ιστορική ζωγραφική. Ταξίδεψε στη Βενετία αλλά το 1828 η φυματίωση από την οποία είχε προσβληθεί επιδεινώθηκε και οι γονείς του τον έστειλαν πίσω στο Λονδίνο για θεραπεία. Ο Μπόντινγκτον πέθανε στις 23 Σεπτεμβρίου 1828 σε ηλικία 26 ετών. Μετά τον θάνατό του πλαστογραφήθηκαν πολλά έργα του.

Ο Ντελακρουά έγραψε γι αυτόν: «Όταν τον γνώρισα για πρώτη φορά, ήμουν κι εγώ πολύ νέος και έκανα σπουδές στο Λούβρο: αυτό ήταν περίπου το 1816 ή το 1817 … Ήδη σε αυτό το είδος (ακουαρέλα), που ήταν τότε αγγλική καινοτομία, είχε μια εκπληκτική ικανότητα…. Η ελαφρότητα της αφής η οποία, ειδικά στις ακουαρέλες, κάνει τα έργα της ένα είδος διαμαντιού που κολακεύει και αναδεικνύει το μάτι, ανεξάρτητα από οποιοδήποτε θέμα….».

Οι επισκέπτες της Εθνικής Πινακοθήκης του Λονδίνου, η οποία απέκτησε  ένα δεύτερο έργο του Μπόντινγκτον για τη συλλογή της μπορούν να δουν ένα σπάνιο τοπίο από τον σημαντικό καλλιτέχνη του 19ου αιώνα.

Πρόκειται για μια θολή πρωινή άποψη του Σηκουάνα, ένα εξαιρετικό παράδειγμα του έργου του, που ζωγράφισε ο Μπόνγκινγκτον γύρω στο 1825. Το έργο αποκτήθηκε από την Εθνική Πινακοθήκη από δωρεά ιδιώτη με μια πρωτοβουλία που επιτρέπει στους ανθρώπους να αντισταθμίζουν τους λογαριασμούς φόρου κληρονομιάς προσφέροντας έργα τέχνης. Στην περίπτωση αυτή, έφθασε το ποσό των 643.365 λιρών.

Boats by the Normandy Shore, 1823

A Venetian Scene, 1828

Francis I and Marguerite de Navarre, 1826

Rouen, 1825

Scene in Normandy, 1823

On the Coast of Picardy, 1826

Το έργο του Μπόντινγκτον River Seine – Morning εκτίθεται στην αίθουσα F της Εθνικής Πινακοθήκης στο Λονδίνο, ανάμεσα σε σχέδια και τοπία των Corot, Degas και Huet.