starΜοιάζει με σειρά μυστηρίου. Όσο περνάει ο καιρός, τόσο πυκνώνει το μυστήριο γύρω από τον πιο ακριβό πίνακα του κόσμου το περίφημο αν και αμφιλεγόμενο από πολλούς έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι Salvator Mundi. Οι ερευνητές και δημοσιογράφοι που έχουν επιφορτιστεί με το σχετικό ρεπορτάζ έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους, καθώς κάθε τόσο αποκαλύπτουν νέες πτυχές του μυστηρίου με τον πίνακα που όχι μόνο δεν εκτέθηκε στο Λούβρο του Αμπού Ντάμπι, αλλά μάλλον δε θα εκτεθεί ούτε στο Λούβρο, στη μεγάλη αναδρομική έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι το φθινόπωρο.

Οι νέες πληροφορίες θέλουν τον πίνακα να είναι κρεμασμένος σε ένα από τα πιο ακριβά γιοτ του κόσμου, αυτό του Σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν.

Ο πίνακας που πουλήθηκε έναντι 450 εκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια δημοπρασίας που οργάνωσε ο οίκος Κρίστις, και συνέτριψε όλα τα προηγούμενα ρεκόρ της αγοράς τέχνης, δεν εμφανίστηκε ποτέ ξανά δημοσίως μετά από την πώλησή του. Αλλά ούτε και ο ιδιοκτήτης του έχει αποκαλυφθεί, αφήνοντας τις φήμες γύρω από το πρόσωπό του να οργιάζουν. Όλα αυτά συμβαίνουν εν μέσω εικασιών που μοιάζουν με θεωρίες συνωμοσίας πως δεν πρόκειται για έργο του ίδιου του μεγάλου ζωγράφου της Αναγέννησης, αλλά προϊόν που έχει προκύψει από το εργαστήριό του.

Οι μέχρι τώρα υποθέσεις ότι ο πίνακας αγοράστηκε προκειμένου να λαμπρύνει τη συλλογή του Λούβρου του Αμπού Ντάμπι όσο περνά ο καιρός φαίνεται να πέφτουν στο κενό. Η εφημερίδα The Wall Street Journal, είχε υποστηρίξει πως αγοραστής του έργου ήταν ο Σαουδάραβας πρίγκιπας Μπαντρ μπιν Αμπντάλα, ο οποίος δρούσε για λογαριασμό του πανίσχυρου Σαουδάραβα πρίγκιπα διαδόχου Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν.

Η νέα «θεωρία» ότι ο πίνακας κρέμεται στο σαλόνι της θαλαμηγού του πρίγκιπα διατυπώθηκε τον Κένι Σάχτερ, συλλέκτη και έμπορο έργων τέχνης  με έδρα το Λονδίνο, αλλά καθώς ένα πέπλο σιωπής σκεπάζει και αυτή την υπόθεση πρόκειται για άλλη μια εικασία που απλώς κάνει τον ακριβότερο πίνακα του κόσμου να αποκτά και την υπεραξία του μύθου γύρω από αυτόν. Μάλιστα ο Σάχτερ δίνει και λεπτομέρειες για τη μεταφορά του πίνακα λέγοντας ότι έγινε νύχτα με αεροπλάνο να μεταφέρει το έργο στη θαλαμηγό Serene. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο πίνακας προορίζεται για το κέντρο πολιτισμού της Αλ Ούλα, το οποίο προετοιμάζεται από τους Σαουδάραβες προκειμένου να προσελκύσει ξένους επισκέπτες και μέχρι τότε θα παραμείνει στη θαλαμηγό του πρίγκιπα, το πιο ασφαλές μέρος για να φυλαχθεί ο πίνακας.