Δύο φορές υποψήφιος για τα 50α Grammy Awards της Νέας Υόρκης από την Naxos (2007), έχει συλλέξει ορισμένες από τις σημαντικότερες διακρίσεις παγκοσμίως. Έχει συνεργαστεί με πολλές Ορχήστρες υψηλού επιπέδου σε όλο τον κόσμο, ενώ Έλληνες και ξένοι συνθέτες – ανάμεσά τους οι Ιάννης Ξενάκης, Μίκης Θεοδωράκης, Friedrich Cerha και Θεόδωρος  Αντωνίου- του έχουν αφιερώσει δημιουργίες τους. Ο λόγος για τον βιρτουόζο του σαξόφωνου Θεόδωρο Κερκέζο, ο οποίος το Σάββατο 1η Ιουνίου θα συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σε ένα πρόγραμμα ρωσικής πνοής. Ο σολίστ θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για άλτο σαξόφωνο και Ορχήστρα του Αντρέι Εσπάι, έργο που ο συνθέτης μετέγραψε και αφιέρωσε στον ίδιο τον Κερκέζο πριν δύο δεκαετίες. Εν μέσω προετοιμασίας για τη συναυλία του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ο Θεόδωρος Κερκέζος γράφει για το ξεκίνημα της λαμπρής διεθνούς καριέρας του, για τις μουσικές που επιλέγει όταν θέλει να χαλαρώσει αλλά και για τους σημαντικούς συνθέτες και αρχιμουσικούς με τους οποίους συνεργάζεται:

«Ξεκίνησα να παίζω μουσική, απλώς επειδή μου άρεσε. Με γοήτευε η δυνατότητα να παίρνεις στα χέρια σου ένα αντικείμενο και να του δίνεις ζωή. Τότε, στην Ελλάδα το σαξόφωνο ήταν ταυτισμένο με την τζαζ, οπότε ξεκίνησα απ’ αυτό, αλλά αργότερα με κέρδισε η συμφωνική μουσική. Αρχικά, έπαιζα με γκρουπάκια που ασχολούνταν με τη ροκ, την τζαζ και τη σόουλ. Μετά, βρέθηκα στο Ωδείο Αθηνών με δάσκαλό μου τον σπουδαίο Μπάμπη Φαραντάτο. Εκεί διαμορφώθηκε ο ήχος του συμφωνικού σαξοφώνου για μένα, σκεφθείτε ότι ήμουν ο πρώτος που έλαβε δίπλωμα σ’ αυτό το μουσικό όργανο.

Το 1999, εμφανίστηκα με τη θρυλική Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης στη θέση της μεγάλης Yelena Obraztsova, μετά από πρόταση του μαέστρου της συναυλίας, με τον οποίο είχαμε συνεργασθεί παλαιότερα. Ήταν μια λαμπρή βραδιά και στο ακροατήριο βρισκόταν ο Vladimir Fedoseyev καλεσμένος του μαέστρου μου, Dmitri Hokhlov. Ο Fedoseyev μου πρότεινε να εμφανιστώ στη Μόσχα και έτσι μετά από ενάμιση χρόνο ξαναεμφανίστηκα με τη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης και με τη Ραδιοφωνία τής Μόσχας. Αυτή ήταν η αρχή της διεθνούς καριέρας αλλά και της προσωπικής μου σχέσης με τον Fedoseyev.

Το κοντσέρτο του Eshpai, το οποίο θα ερμηνεύσω με την ΚΟΑ, είναι ένα από τα αγαπημένα μου έργα διότι συνδυάζει μια σειρά ευχάριστων αναμνήσεων. Γνώρισα τον συνθέτη όταν έκανα το πρώτο μου master class στο Κρατικό Ωδείο της Μόσχας. Έλληνες σπουδαστές βιολιού και πιάνου βρίσκονταν γύρω μου, παρακολουθούσαν εμένα -έναν επίσης Έλληνα-  να διδάσκω σε ένα τόσο ιστορικό ωδείο. Βρισκόμουν πρώτη φορά στη ρωσική πρωτεύουσα, πρώτη φορά ως κριτής σε παγκόσμιο διαγωνισμό και ήταν η πρώτη φορά που το αυστηρό αυτό ίδρυμα επέλεξε να κάνει ένα master class σαξοφώνου.

Ακούω τζαζ σαξοφωνίστες, θαυμάζοντας τη φρασεολογία τους και την ικανότητά τους να αυτοσχεδιάζουν, που είναι και το μεγαλείο του συγκεκριμένου είδους. Ξεχωρίζω τους Paquito D’ Rivera (16 βραβεία Grammy), Stan Getz και Cannonball Adderley. Όσον αφορά τους κλασικούς σαξοφωνίστες είναι πολύ πιο περιορισμένες οι επιλογές μου, ίσως επειδή θέλω να είμαι πολύ αυστηρός με αυτό που ακούω και έχω διδαχθεί. Εκτός της κλασικής και της τζαζ μουσικής ακούω παραδοσιακές μουσικές και ιδιαίτερα της χώρας μου, η οποία με συγκινεί πολύ και θαυμάζω τους άξιους οργανοπαίκτες μας. Επίσης, απολαμβάνω τη latin μουσική με την οποία είμαι ιδιαίτερα δεμένος αφού είχα ζήσει και δουλέψει στην Καραϊβική παίζοντας salsa το 1986.     

Σε όσες αίθουσες συναυλιών κι αν έχεις παίξει, όταν βρίσκεσαι στη χώρα σου, τα συναισθήματα είναι ιδιαίτερα. Ο συνδυασμός της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με την οποία πρωτοσυνέπραξα πριν 30 χρόνια και ανάμεσα στους μουσικούς της βρίσκονται φίλοι και γνωστοί μου, του σπουδαίου Βλαντίμιρ Φεντοσέγιεφ – με τον οποίο συνεργάζομαι εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, αλλά πρώτη φορά στη χώρα μου- και της παρουσίασης ενός εξαιρετικού Κοντσέρτου του κοινού μας φίλου, Αντρέι Εσπάι, με συγκινεί βαθιά.

Info συναυλίας:

Ο Βλαντίμιρ Φεντοσέγιεφ διευθύνει την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών | Σάββατο 1η Ιουνίου 2019 | Μέγαρο Μουσικής Αθηνών