Αντίστοιχο αρχιτεκτονικό γλυπτό του Άτλαντα, οι Καρυάτιδες, χρησίμευαν ιστορικά ως παραλλαγή της Κόρης στην στήριξη κτιρίων, ως κίονες σε πύλες, ζωφόρους και προσόψεις. Με τέσσερις σύγχρονες Καρυάτιδες, απελευθερωμένες από το βάρος, η πρόσοψη του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης μεταμορφώθηκε  από την Αμερικανίδα με καταγωγή από την Κένυα καλλιτέχνη Wangechi Mutu, που φιλοδοξεί να στείλει ένα μήνυμα καθώς τις τοποθετεί με όλη την ελευθερία και αυτονομία τους στις τέσσερις κόχες της πρόσοψης του κλασικού και εμβληματικού νεοϋορκέζικου κτιρίου.

Οι υβριδικές μορφές της Mutu στέκονται μετωπικά στο κοινό και είναι επιβλητικές, ανθεκτικές ενώ δεν ανήκουν σε κανένα τόπο και χρόνο. Τίτλος του έργου της γεννημένης στο Ναϊρόμπι εικαστικού The New Ones, will free Us και οι δημιουργίες της ζωντανεύουν την πρόσοψη του ΜΕΤ που σχεδιάστηκε από τον Richard Morris Hunt και ολοκληρώθηκε το 1902.

Η πρόσοψη είχε αυτές τις κόχες που προορίζονταν να φιλοξενήσουν γλυπτά, αλλά έμειναν άδειες. Μετά από 117 χρόνια το έργο της Mutu έρχεται να καλύψει το κενό με τις καθιστές γυναίκες της και να ανοίξει ένα διάλογο όχι μόνο φεμινιστικό αλλά και σε σχέση με τα δικαιώματα των Αφροαμερικανών, ασκώντας μια κριτική για το φύλο και τη φυλετική πολιτική στις ΗΠΑ αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τα χάλκινα γλυπτά με τίτλο The Seated I, II, III, and IV, στα οποία χρησιμοποιείται το μοτίβο της Καρυάτιδας, αποτελούν ένα σχόλιο για τις γυναίκες στην Αφρική και τον υποδεέστερο ρόλο τους ως μεταφορέων, κάτι που ακόμα και σήμερα σε πολλές αφρικανικές κοινωνίες αποτελεί παραδοσιακό τους ρόλο.

Η Mutu με τα ουράνια, ανθρωποειδή και συμβολικά γλυπτά της κάνει λόγο για νέες ιδέες και προοπτικές καθώς οι γυναίκες φορούν ενδύματα ως πανοπλίες με αναφορές στα βαριά κοσμήματα των Αφρικανών γυναικών και στους δίσκους που φορούν στα χείλη τους. Με δυο μέτρα ύψος τα επιβλητικά γλυπτά αποτελούν ένα σύνολο από τα σημαντικότερα έργα της Wangechi Mutu μέχρι σήμερα, το αποκορύφωμα δύο δεκαετιών συνεχούς καλλιτεχνικού πειραματισμού και έρευνας της σχέσης μεταξύ εξουσίας, πολιτισμού και ισότιμης εκπροσώπησης.