Η ζωή τους αλλά και η μεταξύ τους σχέση έχει συζητηθεί όσο λίγες στον κόσμο της τέχνης. Ο Άντι Γουόρχολ και ο Ζαν Μισέλ Μπασκιά συνδέθηκαν με μια φιλία που παρατηρούμε συστηματικά σχεδόν, καθώς κάθε τόσο ανοίγει μια γρίλια για να μας αποκαλύψει μια άγνωστη πτυχή της. Αυτή τη φορά, 400 αδημοσίευτες φωτογραφίες που έχουν επιλεγεί από τον εκδοτικό οίκο Taschen έχουν επιλεγεί για να μας συστήσουν ξανά τη σχέση των δύο από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της σύγχρονης τέχνης του δεύτερου μισού του εικοστού αιώνα και είναι ελάχιστες, αφού έχουν βρεθεί 130.000 αρνητικά του Γουόρχολ με τον Μπασκιά.

Αν επρόκειτο για άλλον, ο αριθμός θα έμοιαζε απίστευτος αλλά όλοι ήξεραν εξαιτίας των φωτογραφιών που έχουν έρθει στο φως, ότι ο Γουόρχολ είχε τόσο μεγάλη εμμονή με τη φωτογραφία που το περιβάλλον συχνά έδειχνε ενοχλημένο από τη συστηματική καταγραφή τους στο φακό του πατέρα της ποπ αρτ. Με χιλιάδες φωτογραφίες ο Γουόρχολ τεκμηρίωσε τη σύντομη ζωή του Μπασκιά όσο κανένας άλλος. Οι δυο τους γνωρίστηκαν όταν ο νεαρός που υπέγραφε με το όνομα “Samo” καθόταν σε ένα πεζοδρόμιο στο Γκρίνουιτς Βίλατζ και ζωγράφιζε μπλουζάκια που πουλούσε για δέκα δολάρια. Έτσι περιγράφει ο Γουόρχολ στο ημερολόγιό του τον τρόπο με τον οποίο γνωρίστηκαν οι δυο καλλιτέχνες το 1982. Η περίπλοκη όπως χαρακτηρίζεται σχέση τους, αποτυπώνεται σε φωτογραφίες γεμάτες ειλικρίνεια όπως δηλώνει ο επιμελητής του βιβλίου και του Ιδρύματος Άντι Γουόρχολ, Michael Dayton Hermann, ο οποίος υποστηρίζει ότι ο Γουόρχολ είχε βρει ένα τρόπο να αποσύρεται πίσω από την κάμερα όταν βαριόταν τις κοινωνικές συναναστροφές.

Μανικιούρ για τον ροκ σταρ της ζωγραφικής

Μπασκιά και Γουόρχολ έξω από την περίφημη γκαλερί της Μαίρη Μπουν

Περισσότερο από 32 χρόνια από τον θάνατο του Γουόρχολ, το λεύκωμα αυτό αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες μιας φιλίας και μια καθημερινότητας που ζούσαν οι δυο μαζί, σε πάρτι αλλά και στο περίφημο στούντιο του Γουόρχολ, -ο οποίος τον φωτογράφιζε σχεδόν εμμονικά να ξυρίζεται, να είναι ξαπλωμένος στο κρεβάτι του, να ψωνίζει- και κράτησε μέχρι το τέλος της ζωής του το 1987. Ένα χρόνο αργότερα, το 1988, έφυγε από τη ζωή και Μπασκιά από ναρκωτικά σε ηλικία 27 ετών. Η φιλία τους κράτησε πέντε χρόνια αλλά ο Γουόρχολ ήταν από αυτούς που είχαν διαβλέψει την μεγάλη καλλιτεχνική επιτυχία και το μοναδικό ταλέντο του νεαρού Μπασκιά. Δεν είχε άδικο, καθώς τα έργα του σήμερα φτάνουν σε τιμές ρεκόρ που ξεπερνούν τα 100.000.000 δολάρια και κυριολεκτικά χτυπιούνται με τα πανάκριβα επίσης έργα του Γουόρχολ. Οι δύο σήμερα αποτελούν ένα αχτύπητο ζευγάρι στο χρηματιστήριο της τέχνης.

Η καταγραφή των αρνητικών που είχε τραβήξει ο Γουόρχολ επί δεκαετίες, ολοκληρώθηκε το 2014 από το Ίδρυμα που φέρει το όνομά του και το οποίο διαχειρίζεται το σύνολο του έργου που τους έχει κληροδοτηθεί.

Το λεύκωμα θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο του 2019.