Οι υδατογραφίες από την Ατακάμα αφυπνίζουν το πνεύμα αποτυπώνοντας μια ουδετερότητα πάνω στο χαρτί. Από την αυθεντική τεχνοτροπία της αραίωσης και ανάμιξης χρωμάτων προκύπτει μια απροσδιοριστία υποδιαιρέσεων και αποχρώσεων. Τις παρατηρεί κανείς με μια αμφιβολία: οι διαχωριστικές γραμμές επιτρέπουν την όσμωση ή όχι; Μπορεί να ονοματίσει κανείς ακριβώς τα χρώματα που αντιλαμβάνεται; Κι όμως δεν προκαλεί αβεβαιότητα αυτή η ασάφεια, γιατί η χρωματική πραότητα της παλέτας και η ήπια αλληλοεπικάλυψη αποπνέουν ένα αίσθημα ασφάλειας.

Η Ατακάμα διαφέρει από άλλες ερήμους του πλανήτη, γιατί ίσως λόγω χαμηλότερων θερμοκρασιών η οπτική εμπειρία σε όλες τις ώρες της ημέρας και όλα τα μέρη της είναι γεμάτη από τέτοιες παστέλ χροιές . Επί πολλού κατέλαβε τη φαντασία της μέχρι που η άγονη γη της, έγινε γόνιμο έδαφος για τη Νικομάχη. Εμπνευσμένα κατά τη διάρκεια της πρόσφατης σπουδής της εκεί, τα έργα της κοσμούν τη συλλογή που εκτίθεται στη @ISNOTGALLERY της Λευκωσίας αποκωδικοποιώντας τη μυθική απεραντοσύνη της Ατακάμα μέσα από τα μάτια της Νικομάχης.

Η καλλιτέχνης αναφέρει χαρακτηριστικά:

Επέστρεψα από την έρημο της Ατακάμα με τα μάτια μου γεμάτα από το εκτυφλωτικό φως. Ήταν τόσο έντονο και αφόρητα δυνατό που τα έκλεισα κι άρχισα να αποτυπώνω τις δονήσεις που βίωσα τις τελευταίες 30 μέρες. Προσπάθησα να εγκλωβίσω μέσα στο νερό με τα διάφανα μελάνια μου την ενέργεια της δύσης του ηλίου όπως την απολάμβανα κάθε σούρουπο στις 19:19. Με απασχόλησε βαθιά ο κοινός τόπος που προκύπτει όταν συναντούνται οι ενέργειες, οι φόρμες, τα χρώματα.

H Νικομάχη είναι μια Ελληνίδα καλλιτέχνης που σπούδασε γλυπτική και τέχνη για δημόσιους χώρους στο Λονδίνο. Ζει και εργάζεται στη Αθήνα έχοντας δουλέψει για μια τριετία στη Σαγκάη. Ενώ το ύφος του έργου της είναι μινιμαλιστικό στη φόρμα, διέπεται από μαξιμαλισμό στο περιεχόμενο. Η αφαιρετική της πινελιά είναι φορτισμένη και γεμάτη συμβολισμό. Λόγω της γλυπτικής της εκφραστικότητας τα σχέδιά της σκιαγραφούν στιγμιότυπα μέσα από  ανεπαίσθητες τρισδιάστατες έμψυχες μορφές.