Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος – Θερινό Σχολείο

Ένα δεκαήμερο πολυθεματικό πρόγραμμα για το έργο του Eλευσίνιου τραγικού ποιητή Αισχύλου

Για τρίτη συνεχή χρονιά το διεθνές Θερινό Σχολείο Αρχαίου Δράματος λαμβάνει χώρα από την 1η εως τις 10 Ιουλίου στο Παλαιό Ελαιουργείο του Δήμου Ελευσίνας. Οι εργασίες του τρίτου θερινού σχολείου, που συμπίπτουν φέτος με τον εορτασμό για τα 40 χρόνια των Αισχυλείων, επικεντρώνονται στο έργο του μεγάλου Eλευσίνιου τραγικού ποιητή Αισχύλου. Το δεκαήμερο πρόγραμμα περιλαμβάνει εργαστήρια, masterclasses και σεμινάρια, διαλέξεις, προβολές, συζητήσεις, παραστάσεις, δρώμενα και εκπαιδευτικές εκδρομές.

Ακολουθούν αναλυτικά οι δράσεις του Θερινού Σχολείου Αρχαίου Δράματος:

– Εργαστήρια – Σεμινάρια

Υποκριτικής:
Μαρία Κεχαγιόγλου: Παρών Ηθοποιός Χοηφόροι (διάρκεια 10 ώρες)
Από την ανάγνωση στην αναπαράσταση. Με ζητούμενο την έκθεση στον ανοιχτό χώρο και μοναδικά εργαλεία το σώμα μας και τη φωνή, το δεύτερο μέρος της τριλογίας της Ορέστειας αποτελεί το όχημα και συνάμα το κλειδί στην αναμέτρηση με το μέγεθος ενός θρήνου, ενός φόνου και μιας φυγής.

Μάρθα Φριτζήλα: Ο Αείροος Θρήνος Πέρσες (διάρκεια 12 ώρες)
Η ρήση του αγγελιαφόρου, τραγικού αυτόπτη μάρτυρα της ολοσχερούς καταστροφής της Περσικής στρατιάς αποτελεί το υλικό του εργαστηρίου. Από το θέαμα στον βιωμένο λόγο: πώς η αγγελική ρήση ενεργοποιεί το ακροατήριο ανασταίνοντας το δράμα και καθιστά συμμέτοχο τον θεατή στο πάθος.

Camilo Betancor: Από μηχανής ηθοποιός – Η χρήση της μάσκας (διάρκεια 12 ώρες)
Ο ακροβάτης, χορευτής και χορογράφος Camilo Bentancor εισάγει στη λειτουργία της μάσκας από την αρχαιότητα μέχρι την αυτοσχεδιαστική commedia. Οι συμμετέχοντες θα διδαχθούν τις τεχνικές του παντόμιμου και την χρήση της μάσκας. Ένα εργαστήριο για το σώμα του περφόρμερ στα άκρα. Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες κι ερασιτέχνες ηθοποιούς, χορευτές και ακροβάτες αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται να βρεθούν στο επίκεντρο της θεατρικής πράξης.

Φωνητικής:
Σαβίνα Γιαννάτου: Το Φαινόμενο της Φωνής (διάρκεια 9 ώρες)
Έξω από τα πρότυπα και τους προκαθορισμένους κώδικες της ομιλίας και του τραγουδιού, η Σαβίνα Γιαννάτου εισάγει στν φωνή ως φαινόμενο. Μέσα από ομαδικούς αυτοσχεδιασμούς, χωρίς την χρήση παρτιτούρας, εξερευνούμε την έσω φωνή και την ακολουθούμε ως την πηγή της. Το εργαστήριο ερευνά τη φωνή και τα μυστήριά της στοχεύοντας σε μία φωνητική εμπειρία υπερβατική.

Νικόλας Σπανός: Φωνητικό εργαστήριο -masterclass (διάρκεια 5 ώρες)
Γνωριμία με το «σώμα» της φωνής στις τέσσερις διαστάσεις της. Ο κόντρα τενόρος Νικόλας Σπανός παραδίδει masterclass για την ποιοτική χρήση και διαχείριση της φωνής.

Κίνησης:
Χαρά Κοτσάλη: Το σώμα που αντιστέκεται, το σώμα που επιμένει, αυτό που ξέρει που πατά κι ας μην ξέρει που πηγαίνει. (διάρκεια 7μιση ώρες)
Από απλές καθημερινές κινήσεις μέχρι σύνθετες κινητικές φράσεις, μέσα από ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς θα προσπαθήσουμε να δουλέψουμε όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την προσωπική κινητική ταυτότητα του κάθε συμμετέχοντα. Ένα εργαστήρι χορού, για να ακονίσουμε την κίνηση, την πιο διαπεραστική γλώσσα που διαθέτει ο ερμηνευτής όταν εκθέτει επί σκηνής την πραμάτεια του.

Ανδρέας Σεγδίτσας: Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (διάρκεια 6 ώρες)
Κυκλικοί και αντικρυστοί χοροί, ανδρικοί, γυναικείοι και μικτοί. Θρησκευτικοί χοροί, πολεμικοί χοροί, ερωτικοί χοροί, χοροί στα συμπόσια και στους γάμους, χοροί του πένθους. Γιατί ό,τι δεν μπορείς να πεις, μπορείς να το χορέψεις.

Θεάτρου Σκιών, (κατασκευή και εφαρμογή):
Άθως Δανέλλης – Θέατρο Σκιών Προμηθέας Δεσμώτης (διάρκεια 8 ώρες)
Ανακατασκευάζοντας τον μύθο του Προμηθέα. Ο ηθοποιός στην υπηρεσία της φιγούρας. Κατασκευή φιγούρας- ρόλου. Οι σπουδαστές θα γνωρίσουν το Θέατρο Σκιών, θα κατασκευάσουν τη Σκιά του ρόλου τους και θα κληθούν να την υπηρετήσουν.

Μετάφρασης:
Νικολέττα Φριντζήλα «Πώς θα το έλεγε ο Αισχύλος …» (διάρκεια 8 ώρες)

Διαλέξεις -Ομιλίες:
Ιωσήφ Βιβιλάκης: Οι Θεοί του Αισχύλου

Πειραματικές παραστάσεις:
Αισχύλου Αγαμέμνων
Μετάφραση: Νικολέττα Φριντζήλα
Σκηνοθεσία: Θεανώ Μεταξά

Αισχύλου Χοηφόροι – μία ανάγνωση
Μετάφραση: Νικολέττα Φριντζήλα
Σκηνοθεσία: Μάρθα Φριντζήλα
Μουσική: Βασίλης Μαντζούκης

Αισχύλου Ευμενίδες
Μετάφραση: Νικολέττα Φριντζήλα
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Πανάδης
Κίνηση: Νεφέλη Ανανιάδη

Αισχύλου Ευμενίδες – video art
Μετάφραση: Νικολέττα Φριντζήλα
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Φένια Τσάμη
Ενδυματολόγος, γλύπτρια: Ιωάννα Πλέσσα

Κασσάνδρες
Σκηνοθεσία: Αλεξάνδρα Ταβουλάρη
Η αινιγματική μορφή της Κασσάνδρας στο παγκόσμιο θέατρο.

Αισχύλου Αγαμέμνων από τον θίασο Commedia dell arte al improvisata
Διδασκαλία – Σκηνοθεσία: Camilo Bentancor
Φάρσες, μάσκες, χαρακτήρες, ανατροπές, μουσική και τραγούδι, μέσα από το κάτοπτρο της αυτοσχεδιαστικής φόρμας της Commedia, ξεδιπλώνουν μπροστά στα μάτια μας την κατάρα του οίκου των Ατρειδών, αναπάντεχη και γεμάτη εκπλήξεις.

– Συναυλίες
Κουαρτέτο «Μάρκος»
Θάνος Καζατζής-τύμπανα
Χρίστος Κεχρίς-μπάσο
Ανδρέας Γυφτάκης-πιάνο,πλήκτρα
Κώστας Νικολόπουλος-ηλ.κιθάρα

Panu Manu trio
Παναγιώτης Μανουηλίδης-Μπάσο
Κώστας Νικολόπουλος-Κιθάρες
Θάνος Καζαντζής-Τύμπανα

Νικόλας Σπανός -ρεσιτάλ στο πιάνο ο Νίκος Ζαφρανάς

-Προβολές:
Πέτρος Σεβαστίκογλου, Ηλέκτρα
Pier Paolo Pasolini Appunti per un Orestiade africana, 1975
Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν Ορέστεια, 1982
Γιάννης Τσαρούχης Επτά επί Θήβας, 1982

Ακροάσεις:
Γιάννης Χρήστου, Πέρσες, 1965

Έκθεση:
Γιάννης Χρήστου, Πέρσες
Επιμέλεια: Κωστή Ζουλιάτη

Εκπαιδευτική εκδρομή:
Ξενάγηση στους αρχαιολογικούς χώρους της Σαλαμίνας. (διάρκεια 6 ώρες)

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.