Ζήστε το πάθος και τη φλόγα του Φλαμένκο με την «Κάρμεν», τη θρυλική παράσταση των Antonio Gades και Carlos Saura που σφράγισε το φλαμένκο. Αποκτήστε κωδικό, συνδεθείτε και απολαύστε από το σπίτι σας τη μαγεία της καλύτερης παράστασης Φλαμένκο στον κόσμο.

Μια χορογραφία που παρουσιάζει την εκρηκτική δύναμη και την ένταση του συναισθήματος στο παραδοσιακό ισπανικό φλαμένκο. Το πάθος, η συγκίνηση, η αγάπη και η ελευθερία είναι συνώνυμα με την Κάρμεν. Η κορυφαία σολίστ Βανέσα Βέντο ζει και αναπνέει την Κάρμεν, δίνοντας έμφαση στα πολλά πρόσωπα αυτού του χαρακτήρα, γυναίκα, παθιασμένη και μαχητής της ελευθερίας, άστατη στον έρωτα καθώς φλερτάρει με τους άντρες, εμπνέοντας επιθυμία, αντιπαλότητα και ζήλια μεταξύ ανδρών και γυναικών. H πανέμορφη τσιγγάνα της Ανδαλουσίας γίνεται η ίδια θύμα όταν απορρίπτει την αγάπη του Δον Χοσέ (Ángel Gil) για εκείνη του ταυρομάχου (Jairo Rodríguez). Μέσα στην απελπισία του ο Δον Χοσέ τη σκοτώνει.

Η ιστορία της προκάλεσε αίσθηση πλάθοντας έναν ανυπέρβλητο χαρακτήρα-μύθο που έγινε συνώνυμος με τη ισπανική εθνική ψυχή.

Η «Κάρμεν» είναι αναμφισβήτητα η πιο συναρπαστική όπερα του Γάλλου συνθέτη και πιανίστα Ζορζ Μπιζέ, εμπνευσμένη από την ομώνυμη νουβέλα του Προσπέρ Μεριμέ. Γεννήθηκε από μια νουβέλα ενός Γάλλου και έγινε διάσημη σε ολόκληρο τον κόσμο από την όπερα ενός άλλου Γάλλου. Και κατάφερε από το μυθιστόρημα και την όπερα να μεταφερθεί στις καρδιές των ανθρώπων. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει, τουλάχιστον, ακούσει για την ”Carmen” καθώς η ιστορία της έγινε συνώνυμο του έρωτα, της ζήλιας, του πάθους, της τραγωδίας.

Η μεταφορά της «Κάρμεν» ως μουσικής, χορευτικής και ταυτόχρονα θεατρικής παράστασης στη σκηνή συνέπεσε με την στιγμή που ο διάσημος σκηνοθέτης Κάρλος Σάουρα ολοκλήρωνε την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία με τον Αντόνιο Γάδες το 1983. Η τεράστια επιτυχία της ταινίας οδήγησε τους δυο άνδρες στην υλοποίηση της απόφασης αυτής.

Μία παράσταση που έχει υμνηθεί για την πρωτοπορία της και που ενέταξε το Φλαμένκο, ένα είδος χορού που πριν 40 χρόνια θεωρούνταν απλώς παραδοσιακός, στις μεγαλύτερες παγκόσμιες σκηνές χορού δίνοντας βήμα για την εξέλιξή του. Παραμένει σύγχρονη όσο ποτέ και γνωρίζει την αποθέωση όπου παρουσιαστεί μέχρι σήμερα με διθυραμβικές κριτικές και τον ενθουσιασμό του κοινού.

Σύμφωνα με την άποψη του Γάδες, η Κάρμεν ήταν μια ελεύθερη γυναίκα. Δεν υπήρξε στη ζωή της ούτε σατανική, ούτε δολοφόνος των ανδρών, αλλά μια τίμια, ειλικρινής και ελεύθερη γυναίκα, η οποία όταν αγαπούσε το έλεγε και όταν έπαυε να αγαπά επίσης το ομολογούσε με θάρρος και παρρησία. Γι’ αυτό και συνεργάσθηκε με τον σπουδαίο σκηνοθέτη Κάρλος Σάουρα στην παράσταση αυτή αποκαθιστώντας την προσωπικότητα της ηρωίδας. Στην παράσταση συμμετέχουν 4 χορευτές σολίστ – principal dancers- 30 χορευτές, 5 τραγουδιστές και 2 μουσικοί – κιθαρίστες.

Κιθάρες, κρουστά και πνευστά, μοναδικοί τραγουδιστές και μια ομάδα από διάσημους χορευτές φλαμένκο, δημιουργούν την ατμόσφαιρα ενός μύθου. Ανάμεσα σε ταυρομαχίες και αισθησιακούς τσιγγάνους, περιτριγυρισμένοι από έντονα χρώματα με κυρίαρχο το κόκκινο, καταφέρνουν να μας μεταφέρουν στην αυθεντική Ανδαλουσία, εκεί που έζησε και δημιουργήθηκε ο χαρακτήρας της πιο ατίθασης και ελεύθερης γυναίκας σε όλο τον κόσμο.

Υπόθεση

Ο Μεριμέ λέει την ιστορία σα να του συνέβη πραγματικά σε ένα ταξίδι του στην Ισπανία το 1830. Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται στη Σεβίλλη. Διηγείται την ιστορία της καταστροφής του Δον Χοσέ, ενός απλοϊκού στρατιώτη που σαγηνεύεται από τα παραπλανητικά νάζια της φλογερής τσιγγάνας Κάρμεν. Ο Χοσέ εγκαταλείπει τον παιδικό του έρωτα και τα στρατιωτικά του καθήκοντα, αλλά παρ’ όλα αυτά χάνει τον έρωτα της Κάρμεν από τον φημισμένο ταυρομάχο Εσκαμίγιο. Όταν η Κάρμεν γνωρίζει τον ταυρομάχο αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Χοσέ, που την αγάπησε με πάθος και που εξαιτίας της μπλέχτηκε με το λαθρεμπόριο αλλάζοντας ζωή, κι από στρατιωτικός κατέληξε σε αποκηρυγμένο ληστή. Αν και η Κάρμεν γνωρίζει ότι η απόφασή της θα προκαλέσει τη ζήλια του Χοσέ και θα την οδηγήσει στο θάνατο, δεν υποκύπτει, στις πιέσεις του δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι αδυνατεί να ζήσει δίχως έρωτα, δίπλα σ’ έναν άντρα που δεν αγαπά πια. Έτσι έρχεται το μοιραίο τέλος καθώς ο Χοσέ σκοτώνει με μια μαχαιριά την Κάρμεν.

Η Κάρμεν είναι το ίδιο το Φλαμένκο, ένας χορός γεμάτος πάθος για ελευθερία. Η Κάρμεν είναι μια γυναίκα, που θέλει να ζήσει όπως αυτή επιθυμεί κι όχι σύμφωνα με τους κανόνες ευπρέπειας που επιβάλλει η κάθε κοινωνία. Διεκδικεί την ελευθερία, αψηφώντας τον θάνατο.

Ο Gades, πρώτος καλλιτεχνικός διευθυντής του Ballet Nacional de España μετά από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας το 1978, υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους Ισπανούς χορευτές του 20ού αιώνα.

Ο μεγάλος χορευτής και χορογράφος Antonio Gades αρχικά εμπνεύσθηκε από τον πολύ σπουδαίο Ανδαλουσιανό ποιητή Federico Garcia Lorca. To 1961 έφυγε από το συγκρότημα της περίφημης Pilar Lopez και πήγε στην Ιταλία όπου εργάσθηκε ως χορευτής και χορογράφος στο Θέατρο της Οπερας της Ρώμης (με τον Anton Dolin στο Bolero του Ravel), στο Φεστιβάλ του Spoleto (με τον Giancarlo Menotti στην Carmen του Bizet) και στη Σκάλα του Μιλάνου.

Το 1974 έκανε την πρεμιέρα του Ματωμένου Γάμου γνωρίζοντας τη διεθνή αναγνώριση και καταξίωση. Αργότερα συνεργάσθηκε με την σπουδαία Αlicia Alonso και το Εθνικό Μπαλέτο της Κούβας για τρία χρόνια. Το 1978 περιόδευσε στις ΗΠΑ χορεύοντας τον Ιλαρίωνα στην Giselle. Το 1981 συνεργάσθηκε με το διάσημο σκηνοθέτη Carlos Saura και κινηματογράφησαν το «Ματωμένο Γάμο», για να ακολουθήσει η Carmen το 1983. To 1994 έκανε πρεμιέρα του έργου Φουέντε Οβεχούνα, στη Γενεύη.

Λίγους μήνες πριν το θάνατό του ο Αntonio Gades ίδρυσε το Ίδρυμα με το όνομά του και σκοπό τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας του και τη διαφύλαξη του έργου του, καθώς επίσης και τη προώθηση του flamenco και του ισπανικού χορού γενικότερα. Το συγκρότημά του σήμερα, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Stella Arauzo, η οποία χόρεψε για πολλά χρόνια με τον Antonio (μετά τη μεγάλη Christina Hoyos, την οποία και αντικατέστησε) το ρόλο της Carmen και την τεχνική διεύθυνση του Dominique You, που υπήρξε το δεξί χέρι του, έχει πολλά από τα παλαιά μέλη που συνεργάστηκαν με τον Gades αλλά και νέους πολύ ταλαντούχους καλλιτέχνες. Οι θρυλικές παραστάσεις του Antonio Gades έχουν ανανεωθεί και πάντοτε τηρούνται οι κατευθυντήριες γραμμές και η πορεία που εκείνος χάραξε με το μεγάλο ταλέντο και τη βαθιά γνώση του.