“Effigies”: Η νέα παράσταση σύγχρονου χορού από την Ιωάννα Αγγελοπούλου

Η Ιωάννα Αγγελοπούλου δημιούργησε αποσπασματικά ένα οικογενειακό άλμπουμ «φαντασμάτων», που ζούσαν στις αρχές του 20ου αιώνα

Πώς μπορεί να γράψει κανείς μια άυλη ιστορία ενός κτιρίου που δε μένει μόνο σε αρχιτεκτονικές και χωρικές ανησυχίες; Πώς μπορεί το σώμα να μεταδώσει τον κοινωνικό και αστικό ιστό μιας πόλης;

Το Μέγαρο Αθηνογένους είχε πολλές ζωές: ένα τυπικό αθηναϊκό αστικό οικογενειακό σπίτι στην αρχή, που στέγασε μια τράπεζα, καταστήματα, τα κεντρικά γραφεία πολιτικού κόμματος, επιβίωσε στη συνέχεια από ένα σεισμό και τελικά υπέκυψε στη φωτιά.

Το ενδιαφέρον της χορογράφου Ιωάννα Αγγελοπούλου για το διατηρητέο Μέγαρο Αθηνογένους εστιάζει στους κατοίκους αυτού του αρχοντικού που έζησαν στις αρχές του 20ου αιώνα. Ερευνώντας το φωτογραφικό αρχείο της οικογένειας Αθηνογένους από το ΕΛΙΑ (Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο), δημιούργησε αποσπασματικά ένα φανταστικό οικογενειακό άλμπουμ, μια αιθέρια γενεαλογία φαντασμάτων.

Χτισμένο στο κέντρο της Αθήνας στην οδό Σταδίου το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, το επιβλητικό Μέγαρο Αθηνογένους, εκφράζει αρχιτεκτονικά τη μετάβαση από τον νεοκλασσικισμό σε εκλεκτικιστικές μορφές και γαλλικές επιρροές νεο-μπαρόκ.

Η Πολύμνια Γ. Αθηνογένη κρατώντας φωτογραφία του Στέφανου Σκουλούδη με στολή διπλωμάτη 1884.

Το αρχοντικό υπήρξε μάρτυρας στα πρώτα βήματα παιδιών, σε διάφορες γενιές «φασμάτων-ειδώλων» που έτρεχαν πάνω και κάτω τις σκάλες, χτυπούσαν πόρτες, καθόταν σε ζωντανά οικογενειακά δείπνα συζητώντας πολιτικά θέματα.

Αυτό που απομένει είναι τα «effigies (ομοιώματα/απεικονίσματα)» που αποτυπώνονται στο φωτογραφικό χαρτί.

Η Ιωάννα Αγγελόπουλου δημιούργησε μια χορογραφία που αναπαριστά τη δημιουργία και την εμφάνιση μιας εικόνας σε ένα συνεχές μπρος και πίσω, μεταξύ της τρισδιάστατης φύσης τους που προηγείται της επιγραφής και των δυσδιάστατων κινήσεων των «effigies» που βρήκαν καταφύγιο (a dwelling) στις φωτογραφίες.

Σύντομο βιογραφικό:

Η Ιωάννα Αγγελοπούλου είναι απόφοιτος της Γερμανικής Σχολής Θεσσαλονίκης και διπλωματούχος καθηγήτρια χορού. Το 2015 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη “Palucca Hochschule für Tanz, Dresden”-«Master of Arts in Choreography». Το 2013 κέρδισε την Esther-Arnhold-Seligmann-υποτροφία για τη συμμετοχή της στο American Dance Festival- International Choreographer’s Residency Program. Το Μάρτιο του 2016 παρουσίασε στο «3ο Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών το πρώτο της έργο «Παλάμη με Παλάμη». Είναι επίσης απόφοιτος του τμήματος Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Α.Π.Θ. καθώς και του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Προστασίας, Συντήρησης και Αποκατάστασης Μνημείων Πολιτισμού» του τμήματος Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ.

Συντελεστές

Σύλληψη, Χορογραφία: Ιωάννα Αγγελοπούλου

Ερμηνευτές/Performers: Ιωάννα Αγγελοπούλου, Μάρθα Πασσακοπούλου, Μαρία Παπαδοπούλου
Σχεδιασμός φωτισμού: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Μουσική σύνθεση: Ilan Manouach
Καλλιτεχνική Σύμβουλος/Eπιμέλεια κειμένου: Yasmina Reggad
Συντονισμός παραγωγής: Delt pi

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.