Ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός με αφορμή το ντοκιμαντέρ παρατήρησης “Grey Gardens” των αδερφών Maysles εκθέτει από τις 10 Ιανουαρίου έως τις 16 Φεβρουαρίου 2013 στη γκαλερί CAN Christina Androulidaki μια σειρά έργων υπό το γενικό τίτλο “Feral Remnants/Οινούσσες”, που μελετούν περιπτώσεις αλλαγής ή φθοράς μιας προηγούμενης κατάστασης ευημερίας και τα ίχνη της όπως καταγράφονται στο αστικό τοπίο, την αρχιτεκτονική και τη δημόσια γλυπτική.

Η έκθεση χωρίζεται σε δύο κύρια μέρη τα οποία λειτουργούν παράλληλα. Στο πρώτο μέρος, μέσα από 14 ψηφιακές εκτυπώσεις και ένα κείμενο ο Μανώλης Δασκαλάκης-Λεμός παρουσιάζει ένα δείγμα της συλλογής του από φωτογραφίες του Detroit, δημιουργώντας έτσι ένα αρχείο ερειπίων, μία βάση δεδομένων από “Άγρια Απομεινάρια”, σπίτια που δεν είναι πια σπίτια, αυτοκίνητα που δεν είναι πια αυτοκίνητα. Στο δεύτερο μέρος της έκθεσης με παραδείγματα από όλη την Ελλάδα που ο καλλιτέχνης γνωρίζει από προσωπική του εμπειρία και έχει την άνεση να αφηγηθεί, μας ξεναγεί μέσω της καταγραφής στις σημερινές Οινούσσες, το οποίο ενώ τη δεκαετία του ’60 γνώρισε μεγάλη ευμάρεια κυρίως λόγω των εύπορων οικογενειών που επέστρεφαν το καλοκαίρι στον τόπο καταγωγής τους, σήμερα δεν ξεπερνά σε πληθυσμό τους 500 μόνιμους κατοίκους.

Μνημεία και απομεινάρια, δημόσια γλυπτά και λείψανα σπιτιών που έχουν καταληφθεί από κισσούς, και τα δύο σημαίνουν την απουσία. Είναι τα ερείπια όσων ίσως έζησαν κάποτε εκεί. Εξερευνώντας την παρουσία σε αυτό που φαίνεται να είναι Απουσία, επιτελείται μια διασταύρωση αναφορών μεταξύ των Feral Remnants του Detroit και των Οινουσσών… διότι ό,τι κάποτε έζησε δεν έχει τέλος, έχει μόνο απομεινάρια.

photo: Το Στάδιο των Οινουσσών, εκτύπωση σε αλουμίνιο, 67,5×90εκ.

Διαβάστε το άρθρο του Φοίβου Σακαλή για την έκθεση στη στήλη μας Συναντήσεις