«Φωτογραφία 13-16», με άλλα λόγια φωτογραφία για εφήβους ηλικίας 13-16 ετών είναι το πρόγραμμα τριών εκπαιδευτικών εργαστηρίων -15 ωρών το καθένα- που πραγματοποιεί για τέταρτη συνεχή χρονιά το MOMus Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, 1 έως 19 Ιουλίου 2019, στις εγκαταστάσεις του, στην Αποθήκη Α’ στο λιμάνι.

Τρεις εβδομάδες γεμάτες δημιουργία, παιχνίδια και γνώση περιμένουν τους νέους να μυηθούν στην τέχνη της φωτογραφίας με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο.

Αναλυτικά το πρόγραμμα

«Φωτογραφία 13-16: Εισαγωγή στην τέχνη της Φωτογραφίας»

Δευτέρα 1 Ιουλίου – Παρασκευή 5 Ιουλίου 2019 / ώρες 11:00-14:00

Στο εργαστήριο οι έφηβοι θα εκπαιδευτούν στην τέχνη της φωτογραφίας μέσα από μια σειρά παιχνιδιών και πρακτικών δραστηριοτήτων. Θα μάθουν για τις λειτουργίες της φωτογραφικής μηχανής, τις ιδιότητες του φωτός, τη σύνθεση της εικόνας, αναλύοντας έννοιες όπως κάδρο, οπτική γωνία, αποφασιστική στιγμή, ενώ θα ασχοληθούν με τις βασικές αρχές της φωτογραφικής τεχνικής.

Σχεδιασμός και υλοποίηση: Στέφανος Τσακίρης

 

«Φωτογραφία 13-16: Δημιουργικές εφαρμογές»

Δευτέρα 8 Ιουλίου – Παρασκευή 12 Ιουλίου 2019 / ώρες 11:00-14:00

Το εργαστήριο αφορά έννοιες όπως φωτοειδησεογραφία, φωτογραφία δρόμου, πορτραίτο, προσωπική φωτογραφία. Μέσα από μια σειρά πρακτικών, αλλά και θεωρητικών μαθημάτων, οι έφηβοι θα διερευνήσουν τη σχέση αντικειμενικότητας/υποκειμενικότητας στη φωτογραφία, θα κατανοήσουν την αφηγηματική και εκφραστική δυνατότητα της προσωπικής φωτογραφίας και θα δημιουργήσουν το δικό τους φωτογραφικό ημερολόγιο.

Σχεδιασμός και υλοποίηση: Άρτεμις Πυρπύλη

 

«Φωτογραφία 13-16: Εικόνες του εαυτού»

Δευτέρα 15 Ιουλίου – Παρασκευή 19 Ιουλίου 2019 / ώρες 11:00 – 14:00

Στο πλαίσιο της έκθεσης «Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι» που παρουσιάζεται στον χώρο του ΜΦΘ, οι έφηβοι θα διερευνήσουν τον βαθύτερο εαυτό τους, τις προσωπικές τους ανάγκες, όνειρα και φόβους και θα μάθουν τον τρόπο να τα αποτυπώνουν φωτογραφικά. Το κάθε μάθημα θα έχει στοιχεία τεχνικής και οπτικής παιδείας, καθώς και πλήθος φωτογραφικών ασκήσεων.

Στόχος είναι με το πέρας των μαθημάτων κάθε έφηβος να έχει δημιουργήσει το δικό του προσωπικό λεύκωμα με φωτογραφίες που αφορούν στο πώς βλέπει τον εαυτό του και τις σχέσεις του με τους γύρω του.

Σχεδιασμός και υλοποίηση: Μαρία Κοκορότσκου, Αντώνης Βλάχος.

 

Ο Στέφανος Τσακίρης είναι απόφοιτος του Τμήματος Φωτογραφίας του ΤΕΙ Αθηνών, με ειδίκευση στις ιστορικές τεχνικές εκτύπωσης. Εργάζεται ως καθηγητής φωτογραφίας στη Σχολή ΑΚΤΟ. Στο ενεργητικό του συγκαταλέγονται εκπαιδευτικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες, καθώς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες σε συνεργασία με μουσεία και πολιτιστικούς φορείς (ΜΜΣΤ, ΜΦΘ, ΑΠΘ, Βιβλιοθήκη Βέροιας και σχολεία). Διατηρεί φωτογραφικό στούντιο στη Θεσσαλονίκη. Δραστηριοποιείται στην αντιγραφή έργων τέχνης και στη διαφημιστική φωτογραφία. Είναι κάτοχος του βραβείου Guinness για τη μεγαλύτερη κυανοτυπία στον κόσμο.

Η Άρτεμις Πυρπύλη είναι απόφοιτη της Ecole de Photographie de Paris. Εργάστηκε ως επίσημη φωτογράφος σε φεστιβάλ (μουσικά και κινηματογραφικά) στη Γαλλία, στην Αγγλία, στη Γερμανία και στην Αμερική. Ταυτόχρονα, εργάστηκε ως βοηθός φωτογράφων, αλλά και ως βοηθός ατζέντη φωτογραφικού πρακτορείου στο Παρίσι. Το έργο της έχει παρουσιαστεί σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει διδάξει φωτογραφία σε ιδιωτικά ΙΕΚ και εργαστήρια φωτογραφίας (ΙΕΚ ΑΚΜΗ, Stereosis), καθώς επίσης και στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Ο Αντώνης Βλάχος είναι απόφοιτος του τμήματος φωτογραφίας του ΙΙΕΚ ESP και του τμήματος δημοσιογραφίας του ΙΙΕΚ ΑΚΜΗ. Έχει υλοποιήσει πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Από το 2016 είναι βασικός συνεργάτης στα εργαστήρια του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης για εφήβους.

H Μαρία Κοκορότσκου σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή και Θέατρο στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές (ΜΑ) στη Μουσειολογία και στην Πολιτιστική Κληρονομιά στο University College London και στην Παιδαγωγική του Θεάτρου στο ΑΠΘ. Έχει εκπονήσει διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και εργαστήρια που απευθύνονται σε μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, καθώς και σε οικογένειες. Παράλληλα, έχει διδάξει σε σεμινάρια επιμόρφωσης δασκάλων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την οπτική παιδεία, την τέχνη της φωτογραφίας και το θέατρο, και σε δομές εκπαίδευσης ενηλίκων αισθητική αγωγή και θέατρο.