Η γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου παρουσιάζει την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2019 στις 8.30 το βράδυ την έκτη ατομική έκθεση
της Ράνιας Εμμανουηλίδου με τίτλο Degeneration-I shall stay the way I am because I do not give a damn. Η καλλιτέχνιδα
συμπράττει με τον graphic designer Απόστολο Ρίζο για να δημιουργήσει μία in situ εγκατάσταση στο χώρο της γκαλερί.

Η εγκατάσταση αποτελείται από ζωγραφικούς πίνακες, σχέδια και γλυπτά υπό τη διφορούμενη φράση της Dorothy Parker.
Αντλώντας τη θεματική της από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, την ποπ κουλτούρα, τα βιβλία, τη μουσική, το internet, τους
μύθους και τις προσωπικές της εμπειρίες η Ράνια Εμμανουηλίδου ασχολείται με την παραμόρφωση και την εκ νέου
νοηματοδότηση των στερεοτυπικών εικόνων που αποδίδονται στη γυναίκα από τις σύγχρονες κοινωνίες.

Αυτοβιογραφικά και ταυτόχρονα καθολικά, τα έργα της είναι φανταστικές παραβολές που απεικονίζουν τις συνέπειες των μη ρεαλιστικών προσδοκιών που οι πολιτισμοί επιβάλλουν στην έμφυλη και κοινωνική ταυτότητα, ενώ μέσω της οικειοποίησης εικόνων διαδικτύου αμφισβητούν τα όρια του χώρου ανάμεσα στο προσωπικό και το δημόσιο. Η ζωγραφική της χαρακτηρίζεται από τα έντονα χρώματα και διατηρεί ένα επίπεδο ύφος το οποίο προκύπτει από μία διαδικασία οπτικού κολλάζ.

Παράλληλα, πλαισιώνεται από κυρίαρχα graphic στοιχεία που αντλούνται από την καθημερινή οπτική κουλτούρα. Μία αίσθηση μαγείας είναι διάχυτη. Οι γυναίκες είναι αινιγματικά ακινητοποιημένες περιμένοντας το θεατή να ερμηνεύσει, να ταυτιστεί και να σημασιοδοτήσει.

Η Ράνια Εμμανουηλίδου σπούδασε ζωγραφική στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών
του Α.Π.Θ. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε πέντε ατομικές εκθέσεις: Dark Ligthouse (επιμ. Μ. Αθανασιάδου), Zina
Athanassiadou Gallery, Θεσσαλονίκη, 2014 / Orlando (επιμ. Λ. Χατζηιακώβου), Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης,
Θεσσαλονίκη, 2011 / Coitus Interruptus (επιμ. Μ. Αθανασιάδου), Public Room, Skopje, 2009 / Untitled (επιμ. Σ. Μπαχτσετζής),
Zina Athanasiadou Gallery, Θεσσαλονίκη, 2008 / Συμφωνία Κυριών (επιμ. Θ. Στεφανίδου), Ίδρυμα Μάργαρη, Αμφιλοχία, 2003.

Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις και πρότζεκτ στην Eλλάδα και το εξωτερικό. Ενδεικτικά αναφέρονται: So Greek So
Contemporary (επιμ. Μ. Αθανασιάδου), Κτήριο Δημητρακόπουλου, Πάρος, 2017 / ARTIST 2014 (επιμ. Θ. Στεφανίδου), 2014 /
Exulat (επιμ. Β. Αμανατίδης), Αλατζά Ιμαρέτ, Θεσσαλονίκη, 2015 / Supermarket Stockholm (επιμ. Λ. Χατζηιακώβου),
Kulturhuset, Στοκχόλμη & ΚΜΣΤ, Θεσσαλονίκη, 2013 / Hulda Festival (επιμ. Λ. Χατζηιακώβου), Ελλάδα, Μάλτα 2012 / Beautiful Is just the Beginning of the Terrible (επιμ. Α. Καλφόπουλος), 2010 / Women Only-Συλλογή Μπέλτσιου (επιμ. Σ. Μπαχτσετζής), Τρίκαλα, 2008 / Μπιεννάλε 1 Θεσσαλονίκης (επιμ. Α. Λεοπούλου), Θεσσαλονίκη, 2007. Έχει ασχοληθεί με τη σκηνογραφία, την ενδυματολογία και το εικαστικό περιβάλλον σε μουσικές και θεατρικές παραστάσεις.

Το 2012 ίδρυσε με τον Απόστολο Ρίζο την ομάδα les yper yper που αποτελεί μία υβριδική πλατφόρμα έρευνας και διασύνδεσης των δυναμικών που αναπτύσσονται στο χώρο των τεχνών, της οπτικής επικοινωνίας και του design. Παράλληλα ασχολείται με την προώθηση των τεχνών στην περιφέρεια με δράσεις στο Ίδρυμα Μάργαρη. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στην εγκατάσταση περιλαμβάνονται δύο σχέδια, συν-δημιουργία της Ράνιας Εμμανουηλίδου και της Ευαγγελίας Ψωμά.