Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υποδέχεται τη Ρωσίδα βιολονίστα Αλιόνα Μπαέβα στο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Μπετόβεν

Το πρόγραμμα συμπληρώνουν το έργο «Η Μάνα μου η Χήνα» του Μωρίς Ραβέλ και το Adagio για φλάουτο, ορχήστρα εγχόρδων και κρουστά του Μίκη Θεοδωράκη

16 Νοεμβρίου 2021

Η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υποδέχεται μία από τις σημαντικότερες σολίστ της γενιάς της, την Ρωσίδα βιολονίστα Αλιόνα Μπαέβα (Alena Baeva) στο Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν υπό την διεύθυνση της αρχιμουσικού Ζωής Τσόκανου την Τρίτη 16 Νοεμβρίου στις 20.30 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε Ρε μείζονα αρ. έργου 61, γράφτηκε από τον Λούντβιχ βαν Μπετόβεν στα τέλη του 1806, κατόπιν παραγγελίας του εξαίρετου βιολονίστα Φραντς Κλέμεντ, αλλά η πρώτη υποδοχή του από το κοινό ήταν μάλλον ψυχρή. Το έργο θα παραμείνει στην αφάνεια μέχρι τις 27 Μαΐου 1844, όταν θα το ερμηνεύσει στο ντεμπούτο του στο Λονδίνο, ο δωδεκάχρονος τότε Γιόζεφ Γιόαχιμ, υπό τη διεύθυνση του Φέλιξ Μέντελσον. Οι μετέπειτα διαδοχικές εκτελέσεις του από τον κορυφαίο αυτόν βιολονίστα συνέτειναν στην καθιέρωση του έργου στο ρεπερτόριο του βιολιού.

Συναυλία Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας ΕΡΤ - Alena Baeva

Το πρόγραμμα της συναυλίας θα ξεκινήσει με το Adagio για φλάουτο, ορχήστρα εγχόρδων και κρουστά του Μίκη Θεοδωράκη, ένα έργο αφιερωμένο στα θύματα του πολέμου της Βοσνίας, το οποίο ο συνθέτης έγραψε το 1993. Σολίστ στο φλάουτο, η Μελίνα Μακρή, κορυφαία Α’ της ΕΣΟ.

Συναυλία Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας ΕΡΤ - Alena Baeva
Melina Makri

Ακολουθεί ένα από τα πιο αγαπητά στο κοινό έργα του Μωρίς Ραβέλ, «Η Μάνα μου η Χήνα» (Ma Mère l’ Oye), που γνώρισε πολλές μεταμορφώσεις. Η εκδοχή για ορχήστρα είναι αυτή που ακούγεται συχνότερα στις μέρες μας. Πρόκειται για μια τρυφερή και βελούδινη σύνθεση, την οποία εμπνεύστηκε ο Ραβέλ, από μία συλλογή παραμυθιών του Σαρλ Περρώ που κυκλοφόρησαν το 1697.

Συναυλία Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας ΕΡΤ - Alena Baeva
Zoi Tsokanou

 Πρόγραμμα

Μίκης Θεοδωράκης (1925 – 2021): Adagio για φλάουτο, ορχήστρα εγχόρδων και κρουστά.

Μωρίς Ραβέλ (1875- 1937): Η Μάνα μου η Χήνα
Pavane de la Belle au bois dormant (Παβάνα για την Ωραία Κοιμωμένη)
Petit Poucet (Κοντορεβιθούλης)
Laideronnette, impératrice des pagodes (Η Ασχημούλα, η αυτοκράτειρα της Παγόδας)
Les entretiens de la belle et de la bête (Οι κουβέντες της Πεντάμορφης με το Τέρας)
Le jardin féerique (Ο Νεραϊδόκηπος)

Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε Ρε μείζονα αρ. έργου 61
Allegro ma non tropo
Larghetto
Rondo (Allegro)

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ | Alena Baeva

Η Alena Baeva εξελίσσεται γρήγορα ως μία από τις σημαντικότερες βιολονίστες της γενιάς της, έχοντας χαράξει ήδη μία εντυπωσιακή πορεία έως σήμερα πραγματοποιώντας τακτικές εμφανίσεις ως σολίστ με τις σπουδαιότερες ορχήστρες και μαέστρους ανά τον κόσμο. Μεταξύ των μαέστρων που συνεργάζεται τακτικά η Baeva περιλαμβάνονται οι Valery Gergiev, Vladimir Jurowski, Paavo Järvi, Teodor Currentzis, Andrey Boreyko,  Charles Dutoit, Marek Janowski, Tomáš Netopil και Mikhail Pletnev.

Στις συνεργασίες της στο χώρο της μουσικής δωματίου περιλαμβάνονται επίσης αξιόλογα ονόματα, όπως οι Martha Argerich, Yuri Bashmet, Steven Isserlis, Daishin Kashimoto Misha Maisky, Lawrence Power, Julian Steckel και Yeol-Eum Son. Μία ακόμη συνεργασία της με μαέστρο είναι με τον παρτενέρ της στις σονάτες Vadym Kholodenko, με τον οποίο έχει αναπτύξει μία μουσική σχέση για περισσότερο από μία δεκαετία.

Συναυλία Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας ΕΡΤ - Alena Baeva
Alena Baeva © Shirokov

Η Baeva απολαμβάνει μία ιδιαίτερα ισχυρή φήμη στη Ρωσία, συνεργαζόμενη τακτικά με την Mariinsky Orchestra και την MusicaÆterna, μεταξύ άλλων. Στον υπόλοιπο κόσμο, συνεργάζεται με κορυφαίες ορχήστρες και σχήματα, όπως οι London Philharmonic, NHK Symphony Orchestra Tokyo, Orchestra della Svizzera Italiana, Orchestra Sinfónica Nazionale della RAI Torino, Orquesta Sinfónica y Coro de la RTVE,  Royal Philharmonic Orchestra  και Russian National  Orchestra. Για την περίοδο 2021- 2022 η Baeva συνεργάζεται επίσης και με τις  Alte Oper Frankfurt, Estonian Festival Orchestra, Gürzenich-Orchester Köln, Tonhalle-Orchester Zürich, και Tonkünstler Orchester.

Με ένα ήδη τεράστιο και ταχέως αναπτυσσόμενο ρεπερτόριο, που περιλαμβάνει περισσότερα από σαράντα κοντσέρτα για βιολί, η Baeva υποστηρίζει θερμά τα λιγότερο γνωστά έργα.

Η εκτενής της δισκογραφία αντανακλά το εντυπωσιακό εύρος του ρεπερτορίου της, με ηχογραφήσεις έργων των Μπρουχ, Σοστακόβιτς και Σιμανόφκσι (DUX), καθώς και των Ντεμπυσύ, Πουλένκ και Προκόφιεφ (SIMC). Η ερμηνεία της στο Κοντσέρτο για βιολί αρ.2 του Σοστακόβιτς περιλαμβάνεται σε μία συλλογή που κυκλοφόρησε το 2015 σε DVD η Arthaus Musik.

Ακολούθησε η ηχογράφηση των δύο Κοντσέρτο για βιολί  του  M. Karłowicz με τη Royal Philharmonic Orchestra (2018)και άλλη μία την ίδια χρονιά του Κοντσέρτο για Βιολί του Τσαϊκόφσκι με  την London Philharmonic Orchestra. Το τελευταίο της άλμπουμ, με την ηχογράφηση του Κοντσέρτου για βιολί του R. Schumann και της πρωτότυπης (1844) έκδοσης του Κοντσέρτου για βιολί του F. Mendelssohn σε Μι ελάσσονα – κυκλοφόρησε παγκοσμίως το 2020 από τη Melodiya Records.

Γεννημένη το 1985 μέσα σε μουσική οικογένεια, η Baeva πήρε τα πρώτα της μαθήματα βιολιού σε ηλικία πέντε ετών, υπό την καθοδήγηση της ονομαστής παιδαγωγού Olga Danilova, προτού ξεκινήσει μαθήματα με τον καθηγητή Eduard Grach στο Central School of Music (ένα παράρτημα του Κρατικού Ωδείου Τσαϊκόφσκι στη Μόσχα) και στη συνέχεια στο Κρατικό Ωδείο της Μόσχας.

Επιπλέον των βασικών σπουδών της η Baeva, σπούδασε στη Γαλλία με τον Mstislav Rostropovich, στην Ελβετία με τον Seiji Ozawa, στο Ισραήλ με τον Shlomo Mintz (στο Keshet Eilon Music Center) και στο Παρίσι με τον Boris Garlitsky.

Στα δεκάξι της χρόνια η Baeva κέρδισε το Grand Prix στον 12ο Διεθνή Διαγωνισμό Henryk Wieniawski (Πολωνία, 2001), καθώς και το Βραβείο Καλύτερης Εμφάνισης Σύγχρονου Έργου. Συνέχισε κερδίζοντας το Grand Prix στον Διεθνή Διαγωνισμό Niccolò Paganini της Μόσχας (Ρωσία, 2004), καθώς και ένα Ειδικό Βραβείο που της επέτρεψε να χρησιμοποιεί για ένα χρόνο ένα βιολί Wieniawski Stradivari του 1723. Επίσης κέρδισε και το Χρυσό Μετάλλιο των Βραβείων Κοινού στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού της Σεντάι (Ιαπωνία, 2007).

*Cover photo: Alena Baeva © Shirokov

Συντελεστές

Αλιόνα Μπαέβα, βιολί

Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα ΕΡΤ
Μουσική διεύθυνση: Ζωή Τσόκανου

Εισιτήρια

Τιμές εισιτηρίων: 

4 €
- 12 €

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2021 | 20.30

Τιμή εισιτηρίου:

Είσοδος: 4
- 12 ευρώ

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ

Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη 1, 11521 Αθήνα

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.