Διαδικτυακή μετάδοση για την εναρκτήρια συναυλία της νέας καλλιτεχνικής περιόδου της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

Η βραδιά ανοίγει με την ορμητική Εισαγωγή Για την Ονομαστική Εορτή, ένα από τα λιγότερο διαδεδομένα έργα του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ακολουθώντας την ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊού COVID-19, δεν δύναται να υποδεχθεί κοινό στην προγραμματισμένη Εναρκτήρια Συναυλία της Καλλιτεχνικής Περιόδου 2020-2021. Η συναυλία θα μεταδοθεί διαδικτυακά την ίδια ημέρα και ώρα (Παρασκευή 09.10, 20:30) στο κανάλι YouTube και τη Σελίδα Facebook της Ορχήστρας, άνευ αντιτίμου.

Η βραδιά ανοίγει με την ορμητική Εισαγωγή Για την Ονομαστική Εορτή, ένα από τα λιγότερο διαδεδομένα έργα του. Συνεχίζει, με το ιδιαίτερα δημοφιλές Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Τσαϊκόφσκυ, με τις σολιστικές προκλήσεις του οποίου αναμετράται ο εκφραστικός Τριαντάφυλλος Λιώτης. Η συναυλία ολοκληρώνεται με την υψηλών συμβολισμών, ιδίως τώρα, Πέμπτη Συμφωνία του Μπετόβεν, ένα πνευματικό ταξίδι από το σκοτάδι στο Φως. Στο πόντιουμ, ο πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Στέφανος Τσιαλής.

Το σχόλιο του σολίστ:

“Με την επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος, ανοίγει δυναμικά η αυλαία και πιστεύω ότι στέλνεται ένα δυνατό μήνυμα αισιοδοξίας και τόλμης για μια πολλά υποσχόμενη νέα καλλιτεχνική περίοδο που, ιδίως υπό τις συνθήκες που ζει η ανθρωπότητα τον τελευταίο καιρό, κάθε άλλο πάρα αυτονόητη μπορεί να θεωρηθεί.

Το πασίγνωστο Πρώτο Κονσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα του Τσαϊκόφσκυ αποτελεί δικαιολογημένα ακρογωνιαίο λίθο του συναυλιακού πιανιστικού ρεπερτορίου. Είναι ένα έργο πολύ αγαπητό, με μεγάλο συναισθηματικό βάθος, έντονες εναλλαγές ρυθμού και χαρακτήρα, ευχάριστο στο άκουσμα όσο και έντονα απαιτητικό σε μουσική έκφραση, συγκέντρωση και τεχνική ωριμότητα από τον ερμηνευτή.”

Το σχόλιο του μαέστρου:

“Ο μαέστρος φυσικά αντιμετωπίζει ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η Πέμπτη φημίζεται για τις δυσκολίες που παρουσιάζει στην αρχή της, ο αρχιμουσικός οφείλει να είναι απόλυτα ξεκάθαρος και ακριβής σε αυτό που ζητά από τους μουσικούς. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, τα πρώτα μέτρα της Πέμπτης πολύ συχνά απαιτούνται σε δοκιμασίες μαέστρων, όταν γνωρίζονται με μία καινούρια Ορχήστρα, θεωρείται ένα έργο που κρύβει παγίδες και αποκαλύπτει κάθε δυνατότητα και αδυναμία. Η Εισαγωγή για την Ονομαστική Εορτή επελέγη ακριβώς γιατί πρόκειται για μία όψιμη σύνθεση που δεν παίζεται συχνά – αδίκως θεωρώ. Σίγουρα δεν έχει την τραγικότητα και τη βαρύτητα άλλων εισαγωγών, όπως ο Κοριολανός, ο Έγκμοντ ή η Εισαγωγή της Λεωνόρας, αλλά παραμένει ένας εξαιρετικός Μπετόβεν με τη χαρακτηριστική δύναμη και ορμή.”

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)
Για την ονομαστική εορτή, Εισαγωγή έργο 115
ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840–1893)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 1 σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23
ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)
Συμφωνία αρ. 5 σε ντο ελάσσονα, έργο 67

ΣΟΛΙΣΤ
Τριαντάφυλλος Λιώτης, πιάνο
ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Στέφανος Τσιαλής

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.