Η Συλλογή Γιώργου Οικονόμου παρουσιάζει την πρώτη ατομική έκθεση του Jeff Wall στην Ελλάδα. Στη διάρκεια μιας καριέρας που διαρκεί σχεδόν πενήντα χρόνια, ο Καναδός καλλιτέχνης έχει επαναπροσδιορίσει την εννοιολογική και αισθητική διάσταση της φωτογραφίας, δίνοντας στο μέσο της φωτογραφίας κεντρική θέση στα πλαίσια των εικαστικών τεχνών.

Από το 1978 που πρωτοπαρουσίασε μια φωτογραφία ως διαφάνεια σε φωτεινό κουτί, ο Wall συνθέτει με εξαιρετική ακρίβεια εικόνες που αντανακλούν και αναπαριστούν συγκεκριμένες κοινωνικές και ιστορικές αφηγήσεις μέσω μιας κριτικής συνένωσης και αντιστοιχίας ποικίλων εικονογραφιών τόσο από τη μαζική κουλτούρα όσο και από την κλασική ζωγραφική.

Η έκθεση Jeff Wall προσφέρει μια οικεία ματιά στο έργο του δημιουργού-αναμορφωτή. Αποτελεί μια συγκροτημένη επισκόπηση των φωτογραφιών και διαφανειών του καλλιτέχνη και περιλαμβάνει μερικά από τα πιο γνωστά του tableaux. Έργα από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 έως το 2010 έχουν ταξινομηθεί σε τρεις ενότητες, αντανακλώντας το ενδιαφέρον και την εμπλοκή του Wall με διαφορετικά ιστορικά είδη, που ξετυλίγονται δραματουργικά στους τρεις ορόφους του χώρου.

Η θέα ενός καταπράσινου δρόμου του Vancouver από όπου κατάγεται ο καλλιτέχνης είναι το πρώτο έργο της έκθεσης, ένα παράδειγμα του πως ο καλλιτέχνης ορίζει και επαναπροσδιορίζει την ομορφιά και το μεγαλείο της φύσης, δίνοντας όμως την πρέπουσα εξέχουσα σημασία σε σηματοδότες της μοντέρνας ζωής: δρόμους, λιμάνια, φυλακές, και λυόμενα σπίτια. Στην ίδια αίθουσα βρίσκεται το θεμελιώδες έργο του Wall An Eviction (1988/2004), που αναπαριστά μια φορτισμένη σκηνή ανθρώπινης έντασης με φόντο τη θέα από τις παρυφές των προαστίων του Vancouver. Το έργο, που ανήκει στη Συλλογή Γιώργου Οικονόμου, σηματοδοτεί επίσης την πρώτη φορά που ο Wall χρησιμοποίησε ψηφιακά μέσα για να επεξεργαστεί εκ νέου μια μεγάλης κλίμακας φωτογραφία –το Eviction Struggle (1988) – προσθέτοντας φιγούρες και στοιχεία από άλλες φωτογραφίες που είχε τραβήξει, αλλά δεν είχε χρησιμοποιήσει, εκείνη την περίοδο.

Στο δεύτερο όροφο, μια επιλογή από φωτογραφίες ερευνά το έργο του Wall μετά την παύση της παραγωγής διαφανειών το 2007. Τρία από τα έργα, συμπεριλαμβανομένων απεικονίσεων δύο ιστορικών και συλλεκτών κουστουμιών εστιάζουν στο ένδυμα και την ιστορία του. Αντιθέτως, το Summer Afternoons (2013) είναι μία από τις ελάχιστες απεικονίσεις γυμνού από τον καλλιτέχνη.

Η έκθεση καταλήγει σε ένα σύνολο μεγάλων φωτογραφικών tableaux σε φωτεινό κουτί από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 και τις αρχές του 2000. Έργα όπως το Insomnia (1994) και το After “Invisible Man” by Ralph Ellison, the Prologue (1999–2000) αποτελούν μερικές από τα πιο χαρακτηριστικές εικόνες του Wall, εμπνευσμένες από μια ευρεία γκάμα αφηγηματικών πηγών. Αρκετές αναδεικνύουν έναν αρχαιολογικό τρόπο εικονοποιίας, εμφανή σε έργα όπως το Fieldwork (2003), το οποίο απεικονίζει αρχαιολόγους να ανασκάπτουν απομεινάρια πολιτισμών και το οποίο μπορεί να ειδωθεί και ως μια μεταφορά για τον τρόπο που ο ίδιος ο καλλιτέχνης ανασκάπτει αναπαραστατικές παραδόσεις και ανακαλύπτει νέες δυνατότητες για τη φωτογραφία.

Η έκθεση Jeff Wall είναι επιμελημένη από τον ιστορικό τέχνης και επιμελητή Philipp Kaiser μαζί με τη Skarlet Smatana, Διευθύντρια της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου, σε στενή συνεργασία με τον καλλιτέχνη. Μια έκδοση με κείμενα των Philipp Kaiser, Jane Weinstock και James Welling θα συνοδεύει την έκθεση.