Ενόψει του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου, αντικειμενικοί λόγοι υπαγόρευσαν την ακύρωση της συναυλίας που επρόκειτο να δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

Η προβλεπόμενη απουσία μουσικών ετεροδημοτών ψηφοφόρων καθιστά αδύνατη την επαρκή προετοιμασία για μία συναυλία τόσο απαιτητικού ρεπερτορίου.

Διαδικασία Επιστροφής Εισιτηρίων:

Αγορές με μετρητά: επιστροφή χρημάτων απο τα κεντρικά Εκδοτήρια του Φεστιβάλ (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς Πεσμαζόγλου καθημερινά 9.00-17.00 και Σάββατο 9.00-15.00)  μετά τη λήξη της τραπεζικής αργίας.

Αγορές με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες:  η επιστροφή των χρημάτων γίνεται αυτόματα με την ακύρωση των εισιτηρίων.

Με τον γνώριμο και αγαπητό στο ελληνικό κοινό Γαλλοκαναδό πιανίστα και συνθέτη Αλαίν Λεφέβρ συμπράττει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στο Ηρώδειο, τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, στην πρώτη από τις δύο συναυλίες που θα δώσει φέτος, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Με σολίστ τον Λεφέβρ και υπό τη μπαγκέτα του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή, η Ορχήστρα ερμηνεύει στο πρώτο μέρος της συναυλίας το Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκρηγκ, απαύγασμα λυρισμού, ποιητικότητας και δεξιοτεχνικών απαιτήσεων. Έπεται το μυστηριακό κι εκρηκτικό μουσικό «μυθιστόρημα» που «αφηγείται» ο Γκούσταβ Μάλερ στην παρτιτούρα της Πέμπτης Συμφωνίας του.

Ο Νορβηγός, ρομαντικός συνθέτης Έντβαρντ Γκρηγκ έγραψε το Κοντσέρτο για πιάνο, το μοναδικό ολοκληρωμένο κοντσέρτο στην εργογραφία του, σε ηλικία 25 ετών, έχοντας ως πηγή έμπνευσης το αντίστοιχο Κοντσέρτο του Σούμαν. Το έργο του Γκρηγκ, φέροντας στοιχεία της γερμανικής ρομαντικής παράδοσης αλλά και της παραδοσιακής μουσικής της ιδιαίτερης πατρίδας του και συνδυάζοντας λυρισμό και δεξιοτεχνία, απέσπασε κατά την πρεμιέρα του στη Δανία, την Άνοιξη του 1869, τη θερμή υποδοχή του κοινού και έκτοτε τον θαυμασμό σπουδαίων συνθετών από τον Λιστ ως τον Σαίνμπεργκ.

Καθιερωμένη ως μία από τις δημοφιλέστερες συμφωνίες του Γκούσταβ Μάλερ, η Πέμπτη Συμφωνία σηματοδοτεί την στροφή του Αυστριακού συνθέτη προς μία πιο αφηρημένη, υποκειμενική και δαιδαλώδη δομικά μουσική γραφή, φορτισμένη συναισθηματικά και πιο ανοικτή σε διαφορετικές αναγνώσεις. Η Συμφωνία χωρίζεται σε τρεις ενότητες: η πρώτη περιλαμβάνει τα δύο πρώτα μέρη, που γράφτηκαν το καλοκαίρι του 1901, λίγους μόλις μήνες μετά από μία, παρ’ ολίγον μοιραία για τον Μάλερ, περιπέτεια υγείας.

Το πρώτο μέρος είναι ένα μακάβριο πένθιμο εμβατήριο, ενώ το δεύτερο εκφράζει μία άγρια και επώδυνη, εσωτερική σύγκρουση. Την τραγική αυτή ατμόσφαιρα έρχεται να διαλύσει η δεύτερη ενότητα που περιλαμβάνει και το κομβικό σημείο όλης της Συμφωνίας, ένα βαλς σχεδόν «σχιζοφρενικό». Η τρίτη ενότητα γράφτηκε το καλοκαίρι του 1902 σε μία περίοδο ψυχικής ευφορίας μια που τον προηγούμενο χειμώνα ο συνθέτης είχε γνωρίσει, ερωτευτεί και παντρευτεί την Άλμα Σίντλερ. Η Πέμπτη Συμφωνία αναπτύσσεται, δηλαδή, ως ένα «μουσικό μυθιστόρημα», που διανύει μια μακριά διαδρομή από τα σκοτεινά χρώματα του πρώτου μέρους ως τη θριαμβευτική κατάφαση της ζωής στο φινάλε.