Στο πλαίσιο του φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019

«Η καλύτερη δουλειά της Κάντις Μπράιτς, το Love Story, είναι εύστοχη, τραγική και καθηλωτική, όχι μόνο επειδή κινείται μεταξύ των διαφορετικών ανθρώπων και των ιστοριών τους, αλλά επειδή κινείται επίσης μεταξύ αμεσότητας και μετάφρασης, μεταξύ των στοιχείων και της ερμηνείας τους, μεταξύ διασημότητας και ανωνυμίας» – Guardian, 15.5.2017

Ποιες ιστορίες είμαστε διατεθειμένοι να ακούσουμε; Ποιες ιστορίες μας συγκινούν; Πώς γίνεται το κοινό να δακρύζει στο σινεμά, αλλά να μένει ασυγκίνητο όταν έρχεται αντιμέτωπο με τον πραγματικό ανθρώπινο πόνο;

Η βίντεο-εγκατάσταση της νοτιοαφρικανής Κάντις Μπράιτς (Candice Breitz) διερευνά τους μηχανισμούς της ταύτισης και της ενσυναίσθησης. Η δημιουργός στρέφει την προσοχή μας σε προσωπικές μαρτυρίες άγνωστών μας προσφύγων, προσώπων που συνήθως μένουν στη σκιά, αντιδιαστέλλοντάς τες με τη γοητεία που μας ασκούν οι διασημότητες.

Στον πρώτο χώρο της εγκατάστασης, οι θεατές παρακολουθούν ένα εύπεπτο «δράμα» που υποδύονται δύο πασίγνωστοι χολυγουντιανοί σταρ, η Τζούλιαν Μουρ και ο Άλεκ Μπόλντουιν. Οι ηθοποιοί αναπαριστούν σύντομα αποσπάσματα από συνεντεύξεις έξι προσφύγων.


Το σφιχτοδεμένο μοντάζ αφαιρεί από τις αληθινές ιστορίες το βάθος και τις αποχρώσεις τους, μετατρέποντάς τες σε ένα προϊόν για μαζική κατανάλωση.

Στον δεύτερο χώρο της έκθεσης, οι θεατές καλούνται να δουν τις αρχικές, αμοντάριστες συνεντεύξεις των ίδιων των προσφύγων και μεταναστών.

Μεταξύ αυτών και τη συγκλονιστική μαρτυρία της Σάρας Μαρντίνι, της 23χρονης από τη Συρία που το 2015 διέσχισε κολυμπώντας τη θάλασσα μεταξύ Τουρκίας και Λέσβου, σώζοντας παράλληλα 18 συμπατριώτες της από τον πνιγμό, επέστρεψε στη Λέσβο την επόμενη χρονιά, για να βοηθήσει τις ακτιβιστικές ομάδες, και συνελήφθη πέρυσι από τις ελληνικές αρχές με την κατηγορία της παράνομης διακίνησης προσφύγων –μια σύλληψη που προκάλεσε σάλο διεθνώς.