Από τη χρυσή οθόνη του Χόλιγουντ μέχρι το προαύλιο ενός αμερικανικού σχολείου, αυτό το μήνα το Exile Room αφηγείται ιστορίες διαφορετικότητας και αναζητά κινηματογραφικές διόδους για την πολυπόθητη ανεκτικότητα.

Πέμπτη 16/05 στις 21:00

The Celluloid Closet (1995) των Rob Epstein & Jeffrey Friedman, 102’
Στα Αγγλικά με Ελληνικούς Υπότιτλους

«Το Χόλιγουντ έμαθε στους straight πώς να βλέπουν τους gay, και τους gay πώς να βλέπουν τον εαυτό τους», αφηγείται η Λίλι Τόμλιν, και δεν θα μπορούσε να εκφράσει καλύτερα το πώς το σινεμά αντικατόπτριζε τις κοινωνικές αντιλήψεις σχετικά με την ομοφυλοφιλία, από τις απαρχές της 7ης Τέχνης μέχρι και τη σταδιακή απενοχοποίηση των τελευταίων δεκαετιών. Η τρομερή κωμικός είναι μία μονάχα από μια πλειάδα καλλιτεχνών (από τον Tony Curtis και τη Shirley MacLaine μέχρι τον Gore Vidal και τη Whoopi Goldberg) οι οποίοι καταθέτουν τη δική τους εμπειρία και άποψ΍ πάν ω στην απεικόνιση των gay & lesbian χαρακτήρων στο mainstream σινεμά του Χόλιγουντ. Μέσα από συναρπαστικές συνεντεύξεις, παρασκηνιακές ιστορίες και ακόμα πιο εύγλωττα αποσπάσματα ταινιών, το «Celluloid Closet» ξετυλίγει την περιπετειώδη αυτή εξέλιξη, από τις γραφικές «τρελές» και τους διεστραμμένους «κακούς» μέχρι τους εμπνευσμένους τρόπους που οι δημιουργοί έβρισκαν προκειμένου να περάσουν σεξουαλικούς υπαινιγμούς ακόμα και στα πιο σκοτεινά χρόνια της λογοκρισίας. Βασισμένο στην ομώνυμη, πρωτοποριακή μελέτη του Vito Russo, το κλασικό ντοκιμαντέ ρ τω΍ βραβευμένων με Όσκαρ Jeffrey Friedman και Rob Epstein («The Times of Harvey Milk», «Paragraph 175») συνδυάζει ενδελεχή ιστορική έρευνα και απολαυστικό χιούμορ για να μας αποκαλύψει πώς το Χόλιγουντ βγήκε τελικά από τη ντουλάπα.

Πέμπτη 30/05 στις 21:00

Valentine Road (2013) της Marta Cunningham, 89’
Στα Αγγλικά με Ελληνικούς Υπότιτλους

Στις 12 Οκτωβρίου του 2008, σε μια μικρή, παραθαλάσσια πόλη της Καλιφόρνια, ο 14χρονος Μπράντον πυροβόλησε δύο φορές στο κεφάλι τον 15χρονο συμμαθητή του, Λάρι, ένα μικροκαμωμένο αγόρι που του άρεσε να ντύνεται με γυναικεία ρούχα και να φοράει μακιγιάζ. Το σοκαριστικό αυτό περιστατικό, που εκτυλίχθηκε μέσα σε μία σχολική αίθουσα, έφερε στα όριά της τη μικρή κοινότητα και σε κατάσταση υστερίας τα αμερικανικά ΜΜΕ, που μάταια πάσχιζαν να βρουν ερμηνείες: επρόκειτο για μια καθαρή πράξη μίσους από έναν εκκολαπτόμενο νεο-ναζιστή, το α ποτέλεσμα μιας αβάσταχτης προσβολής, ένα αθώο φλερτ που εξελίχθηκε σε τραγωδία ή για κάτι απείρως πιο σύνθετο; Ξεπερνώντας μακράν μια απλή ειδησεογραφική ή σκανδαλοθηρική κάλυψη αυτής της συγκλονιστικής υπόθεσης, η Marta Cunningham αποκαλύπτει ένα πλέγμα ρατσιστικών αντιλήψεων και εγκληματικών προκαταλήψεων: ανατρέχοντας στο παρελθόν των δύο αγοριών και στις λεπτομέρειες του δράματος, η σκηνοθέτιδα σκιαγραφεί δύο παράλληλες ιστορίες αναζήτησης ταυτότητας και θέτει με ψυχραιμία μια σειρά από ζητήματα, ικανά να φέρουν σε αδιέξοδο τόσο τ ο εκύ αιδευτικό όσο και το σύστημα δικαιοσύνης της χώρας.