Το τρίτο μέρος του ανατρεπτικού κύκλου τραγουδιών «Ο Μεγάλος Αιρετικός» του συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου, εμπνευσμένο από την ανυπότακτη, αντισυμβατική και επαναστατική παγκόσμια ποίηση, παρουσιάζεται από το Ελληνικό Σχέδιο και τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση τη Μ. Τετάρτη 28 Απριλίου στις 21:00, χωρίς αντίτιμο ή χρονικό περιορισμό.

Αριστοφάνης, Βιγιόν, Εμπειρίκος, Καβάφης, Κοροπούλης, Λαπαθιώτης, Λεοντάρης, Μπρεχτ, Τζων Ντον, Παλαμάς, Ρίλκε, Σαχλίκης είναι μερικοί από τους ποιητές που ο συνθέτης μελοποιεί, αναδεικνύοντας άγνωστες πτυχές της τέχνης τους και φωτίζοντας τον αιρετικό τους εαυτό.

O ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

©Yiannis Soulis

O ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

©Yiannis Soulis

Ο ίδιος ο συνθέτης αυτοσαρκάζεται δηλώνοντας ότι «ο τίτλος του κύκλου παρηχεί σκοπίμως και αυτός “αιρετικά”, τιμώντας αυτοσαρκαζόμενος και αντιστρόφως, δηλαδή σαρκάζοντας αυτοτιμώμενος (!) (εννοείται παιγνιωδώς…), όπως κάποιοι ξέρουν ότι θα άρεζε και στον ίδιο τον “Μεγάλο Ερωτικό” μας».

O ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

©Yiannis Soulis

O ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

©Yiannis Soulis

Τα τραγούδια ερμηνεύουν η Βερόνικα Δαβάκη, ο Πάνος Παπαϊωάννου και ο Γιώργος Φλωράκης, με ένα σύνολο επτά μουσικών. Το όλο εγχείρημα εντάσσεται στον κύκλο Σύγχρονη Μουσική Δημιουργία και Ποίηση που οργανώνει το Ελληνικό Σχέδιο για την υποστήριξη και προβολή της σύγχρονης, πρωτογενούς μουσικής δημιουργίας. Με τις αναθέσεις νέων έργων δίνεται στη νεότερη γενιά ένα βήμα και στο κοινό η ευκαιρία να ανακαλύψει την παγκόσμια ποιητική τέχνη μέσα από τη μουσική.

Ο «Μεγάλος Αιρετικός – Μέρος Τρίτο» ολοκληρώνει τον μεγάλο κύκλο που ο συνθέτης Δημήτρης Παπαδημητρίου συνέλαβε ως ιδέα τον Δεκέμβριο του 2018. Το τραγούδια του πρώτου μέρους αυτής της ενότητας παρουσιάστηκαν στη Μικρή Σκηνή της Στέγης τον Φεβρουάριο του 2019 και της δεύτερης τον Νοέμβριο του ίδιου έτους. Το προγραμματισμένο τρίτο μέρος μεταφέρεται από τη Μικρή Σκηνή στην ψηφιακή οθόνη, ολοκληρώνοντας έτσι τον κύκλο που περιλαμβάνει στα τρία μέρη του τριάντα τραγούδια.

Σημείωμα συνθέτη για τον «Μεγάλο Αιρετικό»

«Κύκλος Τραγουδιών αφιερωμένος στην πνευματική, ηθική και αισθητική ελευθερία και ενίοτε –γιατί όχι;– ελευθεριότητα. Δηλαδή αφιερωμένος στην ποιητική επαναστατικότητα, και ανυποταξία. Την αμφισβήτηση. Αφιερωμένος ακόμα στο ασυμβίβαστο κυνήγι μιας άσπιλης, αμιγούς και απόλυτης αλήθειας, που θέτει αυτομάτως τους πρωταγωνιστές του στο κοινωνικό περιθώριο της αιώνιας και αόρατης ιεράς εξέτασης. Γιατί τίποτε πιο δολοφονικά αντικοινωνικό από την απόλυτη αλήθεια σε ισχυρές δόσεις.

Παρουσιάζεται το τελευταίο από τρία μέρη… Αριστοφάνης, Βιγιόν, Εμπειρίκος, Καβάφης, Καρυωτάκης, Κοροπούλης, Λαπαθιώτης, Λαφόργκ, Λεοντάρης, Μπρεχτ, Τζων Ντον, Παλαμάς, Ρίλκε, Μπωντλαίρ, Σεφέρης, Αλέξανδρος Σχοινάς, Ώντεν… λίγοι μόνον από τούς πρωταγωνιστές αυτού του κύκλου των αιρετικών μορφών της ποίησης.

Ο τίτλος του κύκλου παρηχεί σκοπίμως και αυτός «αιρετικά», τιμώντας αυτοσαρκαζόμενος και αντιστρόφως, δηλαδή σαρκάζοντας αυτοτιμώμενος (!) (εννοείται παιγνιωδώς…), όπως κάποιοι ξέρουν ότι θα άρεζε και στον ίδιο τον «Μεγάλο Ερωτικό» μας. Σύμβουλος μας φιλολογικός, ο Γιώργος Κοροπούλης.»

Onassis Channel στο YouTube

Μένουμε σπίτι. Αλλά επιμένουμε να βγαίνουμε έξω, μέσα από το YouTube Channel του Ιδρύματος Ωνάση. Στην Αθήνα, στη Νέα Υόρκη, στο Λος Άντζελες, σε όλο τον κόσμο. Το Ίδρυμα Ωνάση ανεβάζει και μοιράζεται στο κανάλι του στο YouTube στιγμές, εικόνες, συζητήσεις, ήχους, συναισθήματα. Παραστάσεις, συναυλίες, podcasts, συναντήσεις, εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, virtual κινηματογραφικές πρεμιέρες, online μαθήματα. Η πραγματικότητα του Ιδρύματος Ωνάση γίνεται ψηφιακή. Μια Στέγη σε κάθε σπίτι, σε ένα σημείο που δεν υπάρχει στον χάρτη, για να διασκεδάζει, να επιμορφώνει, να ενώνει, να ανοίγει συζητήσεις.

NEW RELEASES (Όλα τα νέα βίντεο)

https://onassis.link/newreleases

ON STAGE (Παραστατικές τέχνες)

https://onassis.link/onstage

ONASSIS ENCOUNTERS (Συζητήσεις, ομιλίες, συναντήσεις)

https://onassis.link/encounters

FUTURE IN COMMON (Digital, έρευνα, sustainability κ.ά.)

https://onassis.link/futureincommon

*Cover Photo: ©Yiannis Soulis