Ο Βραζιλιάνος πιανίστας Jean Louis Steuerman, ένας στοχαστικός σολίστ με αξιοζήλευτες διεθνείς συνεργασίες και μακρά πορεία στις μεγαλύτερες συμφωνικές αίθουσες της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της Ιαπωνίας, συναντά την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον καταξιωμένο Λουκά Καρυτινό, την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου στις 20:30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο διακεκριμένος βιρτουόζος θα ερμηνεύσει στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα του Robert Schumann, το ένα και μοναδικό που έγραψε ο μεγάλος συνθέτης για το συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, το αθηναϊκό σύνολο θα παρουσιάσει την αριστοτεχνική Συμφωνία αρ. 6 σε λα μείζονα του Anton Bruckner.

Πριν τη συναυλία (ώρα 19:30, Αίθουσα Συνεδριακού Κέντρου 1), έχει προγραμματιστεί δωρεάν εισαγωγική ομιλία του συνθέτη Χαράλαμπου Γωγιού για τους κατόχους εισιτηρίων.

Η συναυλία εντάσσεται στον κύκλο Μεγάλοι Ερμηνευτές του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και αποτελεί συμπαραγωγή με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.

Jean Louis Steuerman - ΚΟΑ

Jean Louis Steuerman ©Silvio Simoes

Λίγα λόγια για τα έργα

Κατά τη διάρκεια της συνθετικής του πορείας, ο Robert Schumann (1810–1856), ένας από τους πολυγραφότερους και σημαντικότερους δημιουργούς της ρομαντικής εποχής, έγραψε μόνο ένα κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αν και είχε καταπιαστεί με το συγκεκριμένο είδος και στο παρελθόν, αφήνοντας ωστόσο τις παρτιτούρες του ημιτελείς.

Ο μεγάλος Γερμανός μουσουργός το συνέθεσε για τη σύζυγό του Clara Wieck, μία από τις σπουδαιότερες πιανίστες του 19ου αιώνα. Η πρεμιέρα δόθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1845 στη Δρέσδη. Έκτοτε το έργο αγαπήθηκε ιδιαίτερα τόσο από τους σολίστ, όσο και από το ευρύ κοινό. Συγκαταλέγεται στις δημοφιλέστερες συνθέσεις της ρομαντικής πιανιστικής φιλολογίας, αλλά και της διεθνούς δισκογραφίας.

Οι συμφωνικές δημιουργίες του Αυστριακού Anton Bruckner (1824–1896), ο οποίος αγαπούσε τις μεγάλες φόρμες μνημειωδών διαστάσεων, χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους από πρωτοτυπία και στιβαρότητα. Κάποιοι μάλιστα τις παρομοιάζουν (και όχι άδικα) με τους επιβλητικούς καθεδρικούς ναούς της Ευρώπης· καθεμία είναι ένας ολόκληρος κόσμος που βυθίζει τον ακροατή στις πιο βαθιές σκέψεις και στα πιο λεπτά αισθήματα.

Η Συμφωνία αρ. 6 σε λα μείζονα ολοκληρώθηκε στα 1881. Τα δύο ενδιάμεσα μέρη της πρωτοπαρουσιάστηκαν από τη Φιλαρμονική της Βιέννης το 1883, ενώ ερμηνεύτηκε για πρώτη φορά στην πλήρη μορφή της στα 1899, τρία χρόνια μετά τον θάνατο του συνθέτη, με τον Gustav Mahler στο πόντιουμ.

MASTERCLASS ME TON JEAN LOUIS STEUERMAN

Το Μέγαρο διοργανώνει μια σειρά masterclasses από κορυφαίους σολίστ, τους οποίους φιλοξενεί φέτος και στο καλλιτεχνικό του πρόγραμμα. Απευθύνονται σε νέους μουσικούς, αποφοίτους ή τελειόφοιτους ωδείων και ανώτατων μουσικών τμημάτων, που επιθυμούν να εμβαθύνουν στα μυστικά της ερμηνείας και της τεχνικής.

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν κοντά σε σπουδαίους καλλιτέχνες με διεθνή καριέρα και να επωφεληθούν από τη γνώση και την πείρα τους. Τα masterclasses είναι ανοικτά και σε ακροατήριο.

To Σάββατο 5 Φεβρουαρίου από τις 11:00 έως τις 12:00 διοργανώνεται masterclass με τον Jean Louis Steuerman στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Η είσοδος είναι ελεύθερη με δελτίο προτεραιότητας κατόπιν ηλεκτρονικής κράτησης από 28/1. Απαραίτητη η προσέλευση 30 λεπτά πριν την έναρξη του προγράμματος.

*ΚΟΑ © Akriviadis