Ατομική έκθεση ζωγραφικής της Μαργαρίτας Μποφιλίου

Η State of Concept παρουσιάζει με χαρά την ατομική έκθεση της Μαργαρίτας Μποφιλίου με τίτλο «Όλα είναι λάθος, Ξέρξη».

Η έκθεση αντλεί τον τίτλο της από μια αόριστη ανάμνηση μιας φράσης ενός φίλου της καλλιτέχνιδας. Η φράση αυτή (ολα είναι λάθος Ξέρξη) έμεινε στη μνήμη της καλλιτέχνιδας για αρκετό καιρό μέχρι που αποφάσισε να ψάξει την προέλευση της και ανακάλυψε ότι προέρχεται από την αρχαία ελληνική τραγωδία Πέρσες του Αισχύλου. Το σύμβολο της δύναμης, ο Ξέρξης, είναι ο αλάνθαστος βασιλιάς που πήρε τις λάθος αποφάσεις. Εκείνος που έχτισε γέφυρες και προχώρησε κατακτώντας, αλλά πλήρωσε το τίμημα γυρνώντας στην πατρίδα του ηττημένος.

Τα έργα που παρουσιάζονται στην State of Concept, εξερευνούν τον τρόπο με τον οποίο τα σύμβολα στο σύγχρονο πολιτισμό μπορούν να παραποιηθούν και να προσωποποιηθούν. Ο τρόπος που η εξουσία καλύπτει τα σύμβολα και πώς τα σύμβολα αντιπροσωπεύουν την εξουσία.

Στην πλέον σημαντική τραγωδία του, ο Αισχύλος χρησιμοποιεί το προσωπείο των ηττημένων προκειμένου να εκθειάσει ακόμη περισσότερο τους νικητές, σε αυτή την περίπτωση τους Έλληνες. Η καλλιτέχνις ερευνά αυτή την αντίληψη, κάνοντας ένα σχόλιο πάνω στον πατριωτισμό, στην υπέρμετρη αφοσίωση των Ελλήνων στην παράδοση αλλά και στη λειτουργία των συμβόλων στην πολιτική, την κοινωνία και τις σχέσεις εξουσίας. Ως εργαλεία στη δουλειά της η Μποφιλίου χρησιμοποεί σύμβολα, κοινωνικές πρακτικές, την εμπειρία και τη μνήμη, τον αρχέγονο μυστικισμό και τη σύγχρονη εσωστρέφεια. Εξερευνά τον τρόπο με τον οποίο το κοινωνικο-πολιτικό σύστημα κατασκευάζει και ιδιοποιείται σύμβολα που εμπεριέχουν στερεότυπα, συμπεριφορές και ρόλους. Η κατασκευή και η διεργασία της ανθρώπινης φύσης και του φυσικού περιβάλλοντος, σε συνδυασμό με την προσωπική εμπειρία, εμπίπτουν επίσης στα ενδιαφέροντα της καλλιτέχνιδας.

Η Μαργαρίτα Μποφιλίου (1979) ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Απόφοιτος του Royal College of Art, Λονδίνο (2005). Συμμετείχε στο πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνών της Cité international des Arts, Παρίσι (2004). Έλαβε το National Magazine Company Award 2004 και το Βραβείο Γιάννη Σπυρόπουλου 2008. Επιλεγμένες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων “Sensual Abstraction a la belle etoile”, ReMap4 (Αθήνα, 2013); “Innate memories”, Art Athina, State of Concept (Αθήνα, 2013); “Parnassos”, Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός (Αθήνα, 2012); “The Forgotten Bar”, Galerie Utopia, ReMap3 (Αθήνα, 2011); “The Non-Existent Hand”, ReMap3, Hotel Γαλήνη (Αθήνα, 2011); “Προθήκες Θαυμάτων”, Zone D, Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Αθήνα, 2010); “Locus Solus”, Μουσείο Μπενάκη (Αθήνα, 2010); “Celebration / 10 year anniversary of Hydra School Projects”, Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (Αθήνα, 2010); “The Lobby”, IBID projects (Λονδίνο, 2008); “Blue eyes on route to the best brothel of paradise”, Art Athina, ανάθεση έργου από το Εθνικό Θέατρο (Αθήνα, 2008); “Satellites (i-cabin baggage)”, Tanya Bonakdar Gallery (Νεά Υόρκη, 2006); “ New Contemporaries 2004”, Λίβερποολ & The Barbican (Λονδίνο, 2004); etc. Το 2012 ήταν υποψήφια για το Future Generation Art Prize 2012.

Φωτογραφία: Η Δύση, η Ανατολή, ο Βορράς και ο Νότος συναντιούνται, 2015, ακρυλικό σε καμβά, 200εκ.Χ 160εκ. χωρίς κάδρο

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.