To State of Concept υποδέχεται το κοινό με νέες εκθέσεις για το φθινόπωρο από τις 25 Σεπτεμβρίου.

Παρουσιάζει την έκθεση ”Passphrases”, την πρώτη ατομική έκθεση της κολλεκτίβας Metahaven στην Ελλάδα, από τις 25 Σεπτεμβρίου έως τις 13 Νοεμβρίου.

Η δουλειά των Metahaven εξερευνά τα όρια μεταξύ εικαστικών, κινηματογράφου και design. Για την έκθεση τους στο State of Concept, οι καλλιτέχνες παρουσιάζουν μια νέα ανάθεση βίντεο εγκατάστασης του πρόσφατου φιλμ τους ”Chaos Theory” (2021) και του φιλμ τους ”Hometown” από το 2018, και τα δύο μέρη μιας τριλογίας που ξεκίνησε με το φιλμ ”Information Skies” (2016). Μαζί με τα φιλμ παρουσιάζεται ένας αριθμός υφαντών έργων από τις σειρές ”Arrows” (2020) και της νέας σειράς ”Blossoms and Secrets” (2021), που αφηγούνται ένα περιβάλλον ονείρου, μορφής και εικόνας. Τα τελευταία έργα θα εκτεθούν για πρώτη φορά, στο State of Concept.

Tο έργο των Metahaven περιλαμβάνει την δημιουργία φιλμ, την συγγραφή κειμένων και το design. Ατομικές εκθέσεις περιλαμβάνουν: Field Report, RMIT, Melbourne, 2020, Turnarounds, e-flux, New York (2019), Version History, ICA, London (2018), Earth, Stedelijk Museum, Amsterdam (2018), Hometown, Izolyatsia, Kyiv (2018), Information Skies, Auto Italia, London (2016), The Sprawl, Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco (2015), and Islands in the Cloud, MoMA PS1, New York (2013). Πρόσφατα βιβλία τους είναι τα PSYOP: An Anthology (Koenig Books, London, 2018) και Digital Tarkovsky (Strelka Press, Moscow, 2018) το οποίο έχει μεταφραστεί και στα ελληνικά με τον ομώνυμο τίτλο από τις εκδόσεις Τοποβόρος (Δεκέμβριος 2020).

To ”Passphrases” διοργανώνεται σε συνεργασία με το Mondriaan Fund της Ολλανδίας.

BONA – FIDE

Το State of Concept, ανακοινώνει μια νέα σειρά εκθέσεων με τίτλο ”Bona – Fide” αφιερωμένη στο να συμβάλλει στην προώθηση νέων Ελλήνων και ξένων εικαστικών και επιμελητών/κριτικών. Το νέο πρόγραμμα εγκαινιάζει η εικαστικός Βέρα Χοτζόγλου και η κριτικός και επιμελήτρια Χριστίνα Πετκοπούλου.

bona – fide
επίρρημα: καλόπιστα, μη δόλια, μη βλαπτικά, καλής πίστης, αξιόπιστα, καλοπιστία, καλή τη πίστει, καλόπιστα
επίθετο: καλόπιστος, καλής πίστης, αξιόπιστος, μη βλαπτικός, μη δόλιος, μη κακοπράγμων

O όρος ”bona-fide” στην κυριολεξία του σημαίνει καλή πίστη, ωστόσο έχει διαφορετικές χρήσεις σήμερα. Σε νομικό κείμενο, χρησιμοποιείται για να αντιπροσωπεύσει κάτι που παρουσιάζεται χωρίς δόλο ή εξαπάτηση, ή με άλλα λόγια κάτι που δείχνει ειλικρίνεια, εντιμότητα και καλή πίστη. Η πιο συχνή χρήση της φράσης είναι αυτή που δείχνει ότι μιλάμε για κάτι πραγματικά αυθεντικό. Εμπνεόμενοι από αυτή την ορολογία, παρουσιάζονται δείγματα νέων εικαστικών αναθέτοντας ένα νέο κείμενο σε νέους επιμελητές/κριτικούς, ώστε να ενδυναμώσουν τον διάλογο μεταξύ τους και να προωθηθεί η νέα παραγωγή κειμένου για τη σύγχρονη τέχνη.

''Passphrases'' στο State of Concept

Vera Chotzoglou, SWEAT, 2020. Film still. Courtesy of the artist.

BONA – FIDE 1: Βέρα Χοτζόγλου

Εγκαίνια 25 Σεπτεμβρίου, 13:00 – 20:00
στον κάτω χώρο του State of Concept

Παρουσιάζονται τα τρία τελευταία φιλμ τ@ εικαστικού: ”Rausch” (2018), ”S W E A T” (2020) και ”Monstera” (2021).

Bέρα Χοτζόγλου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος  Εικαστικών Tεχνών της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας (BA &MFA). Το 2016-2017 φοίτησε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μονάχου, Καλές Τέχνες και παιδαγωγικά, με υποτροφία Erasmus. Κύριο μέσο της δουλειάς της είναι οι εγκαταστάσεις αποτελούμενες από βίντεο, ήχο και  φωτογραφία. Έχει βραβευτεί με το βραβείο κοινού για την ταινία S W E A T στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ GLAD Θεσσαλονίκης (2021) και ήταν συμμετέχων στο πρόγραμμα Υποστήριξης νέων Καλλιτεχνών ARTWORKS του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (2019). Έχει λάβει το βραβείο κοινού, για την ταινία “Munich almost killed me ½” στο  2ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πειραιά (2018) και το βραβείο κοινού για την ταινία S W E A T στο 22ο Διεθνές Φεστιβάλ GLAD της Θεσσαλονίκης (2021).

Χριστίνα Πετκοπούλου

Zει και εργάζεται στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ (κατεύθυνση Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης) και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ΠΜΣ Πολιτιστικής Διαχείρισης του Παντείου Πανεπιστημίου. Είναι ερευνήτρια και επιμελήτρια του αρχείου της διαδικτυακής crowdsourcing πλατφόρμας Athens Report. Τον Σεπτέμβριο του 2019 ανέλαβε το Automatic Transmission, μια πλατφόρμα για την διεπιστημονική έρευνα με αφετηρία τη σύγχρονη τέχνη. Έχει πραγματοποιήσει εκθέσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα ως ανεξάρτητη επιμελήτρια (Lipiu, A-Dash 2020, Χωρογραφίες-Σημεία Φυγής, Αθήνα 2014, Liminal, ατομική έκθεση Αριστείδη Λάππα, Αθήνα 2015 κ.ά.) κι έχει επιμεληθεί εκπαιδευτικές δράσεις για τον όμιλο της Ιστορίας της τέχνης της Ιωνιδείου Σχολής. Έχει εργαστεί στην έρευνα και την τεκμηρίωση του αρχείου του Ινστιτούτου Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης και έχει συνεργαστεί με εικαστικές διοργανώσεις όπως η Μπιενάλε της ΑΘήνας (AGORA (2013), Omonoia (2015), η Art Athina (2014, 2015) και Αρχαιολογικοί Διάλογοι (2015).

*Cover photo: Metahaven, Hometown (2018), 31′, two-channel film work, color, sound. Installation view at Röda Sten Konsthall, Gothenburg, 2020