Το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου έρχεται online με 35 ταινίες και αφιερώματα στον ελληνικό και ευρωπαϊκό κινηματογράφο

Αναλυτικά οι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος

27 Ιανουαρίου 2022
- 2 Φεβρουαρίου, 2022

Το 34ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου δίνει το καθιερωμένο, ετήσιο ραντεβού του με το σινεφίλ κοινό, διαδικτυακά από την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου μέχρι την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου στην πλατφόρμα CINESQUARE, με δωρεάν πρόσβαση σε συνολικά 35 ταινίες και αφιερώματα στον ελληνικό και ευρωπαϊκό κινηματογράφο, αλλά και τα καθιερωμένα βραβεία του φεστιβάλ.

«Με ή χωρίς πανδημία, οι Ευρωπαίοι κινηματογραφιστές από όλη σχεδόν την Ευρώπη (Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Σερβία, Βουλγαρία, Λιθουανία, Λετονία, Σλοβενία, Βασνία και Ερζεγοβίνη, Βόρεια Μακεδονία, Κόσοβο, Ελλάδα και Κύπρο) συνεχίζουν, όπως δείχνουν οι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος του φετινού 34ου Πανοράματος, να γυρίζουν ταινίες με αγάπη και πάθος, αλλά και με πόνο και μόχθο, και με πρώτη ύλη τα πολλά κοινωνικοπολιτικά και προσωπικά ζητήματα που απασχολούν τους ίδιους και τις κοινωνίες μας: από το προσφυγικό, τις οικολογικές καταστροφές και την παγκοσμιοποίηση, μέχρι τις σχέσεις του ζευγαριού, την αναζήτηση ταυτότητας, την ενηλικίωση, τον γενικότερο εγκλεισμό (και όχι μόνο εκείνον του Covid-19) σε ενός άλλου είδους φυλακή, τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις και τους διάφορους υπαρξιακούς προβληματισμούς.» – Νίνος Φένεκ Μικελίδης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Πανοράματος

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ

”As Far As I Can Walk” (Strahinja Banovic)

Σερβία/Γαλλία/Λουξεμβούργο/Βουλγαρία/Λιθουανία – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 92’

Σκηνοθεσία: Stefan Arsenijevic
Σενάριο: Stefan Arsenijevic, Nicolas Ducray, Bojan Vuletic
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Jelena Stankovic | Μουσική: Martynas Bialobzeskis
Ηθοποιοί: Ibrahim Koma, Nancy Mensah-Offei, Maxim Khalil
Παραγωγή: Miroslav Mogorovich, Gilles Chanial, Borislav Chouchkov, Kestutis Drazdauskas, Myrina Mané, Alice Ormières

Ο Στραχίνια και η σύζυγός του, η Αμπαμπούο, έφυγαν από τη Γκάνα όταν ξέσπασε η προσφυγική κρίση. Κατάφεραν να φτάσουν στη Γερμανία, αλλά απελάθηκαν πίσω στο Βελιγράδι. Εκεί ο Στραχίνια κάνει ό,τι μπορεί για να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Δουλεύει σκληρά για να εξασφαλίσει άσυλο, δοκιμάζοντας την τύχη του στο ποδόσφαιρο σ’ έναν τοπικό σύλλογο και δουλεύοντας ως εθελοντής στον Ερυθρό Σταυρό.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Μόνο που ο δρόμος είναι μακρύς, κι έτσι η Αμπαμπούο, μια παθιασμένη γυναίκα που φιλοδοξεί να γίνει ηθοποιός στο Λονδίνο, νιώθει πως οι επιθυμίες της μένουν ανεκπλήρωτες. Ένα βράδυ φτάνει στα μέρη τους μια νέα ομάδα Σύρων προσφύγων, οι οποίοι βρίσκονται καθοδόν για τη Δυτική Ευρώπη. Ένας από αυτούς είναι ο Αλί, ένας χαρισματικός αριστερός ακτιβιστής. Η Αμπαμπούο τον κοροϊδεύει στην αρχή, αλλά μέσα σ’ ένα βράδυ φεύγει μαζί του από τη χώρα, χωρίς να δώσει καμία εξήγηση. Ο Στραχίνια ακολουθεί τη διαδρομή των μεταναστών στα Βαλκάνια, αλλά για τους δικούς του μοναδικούς λόγους…

Μια ευφάνταστη κινηματογραφική μεταφορά ενός κλασικού μεσαιωνικού έπους, όπου Αφρικανοί μετανάστες παίρνουν τη θέση των εθνικών ηρώων της Σερβίας. Μια επίκαιρη και συνάμα διαχρονική διασκευή, η οποία εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ταυτότητα, την παράδοση, τη φυλή και την αγάπη.

Βραβείο Crystal Globe στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι – Βραβείο Καλύτερου Σκηνοθέτη στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου KineNova

”Californie”

Ιταλία – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 81’

Σκηνοθεσία: Alessandro Cassigoli & Casey Kauffman
Σενάριο: Alessandro Cassigoli, Casey Kauffman, Vanessa Picciarelli
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Emanuele Pasquet
Μοντάζ: Alessandro Cassigoli | Μουσική: Giorgio Giampa
Ηθοποιοί: Khadija Jaafari, Ikram Jaafari, Marilena Amato, Fatima Ramouch, Simona Petrosino, Emanuele Palumbo
Παραγωγή: Ang Film, RAI Cinema, Damiano Ticconi

Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Τζαμίλα και μελετά προσεκτικά τις ριζικές αλλαγές στο σώμα της, στις επιθυμίες και τους στόχους της. Γυρισμένο σε χρονικό διάστημα πέντε ετών, το “Californie” είναι η ποιητική και συναρπαστική απεικόνιση του βαθμού στον οποίο φαινομενικά άσχετες αποφάσεις καθορίζουν το μέλλον ενός ατόμου που βρίσκεται ανάμεσα στο να πετύχει και να υποκύψει στις κακουχίες.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

2 υποψηφιότητες στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας (Βραβείο Giornate degli Autori και Βραβείο Label Europa Cinemas)

”I’m Not In Love”

Ηνωμένο Βασίλειο – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 84’

Σκηνοθεσία: Col Spector | Σενάριο: Col Spector, Radha Chakraborty
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Andrew Alderslade | Μοντάζ: Michael Cheung
Ηθοποιοί: Al Weaver, Cristina Catalina, Morgan Watkins, Sinead Matthews, Tessa Peake-Jones
Παραγωγή: Col Spector, Hannah Greenwood, Vanessa Muir

Αφότου έλαβε ένα τελεσίγραφο γάμου από μια γυναίκα που δεν είναι σίγουρος ότι αγαπά πραγματικά, ο Ρομπ είναι αντιμέτωπος με το χρόνο για να συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να σταματήσει να ψάχνει για τη μυθική «Δεσποινίς Τέλεια» και να μάθει να βλέπει τι είναι ακριβώς μπροστά του.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

”Inventory” (Inventura)

Σλοβενία – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 106’

Σκηνοθεσία: Darko Sinko | Σενάριο: Darko Sinko
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Marko Brdar | Μοντάζ: Matic Drakulic
Μουσική: Matija Krecic
Ηθοποιοί: Alen Kermac, Dejan Spasic, Rados Bolcina, Mirel Knez
Παραγωγή: Vlado Bulajic, Lija Pogacnik

Αφότου κάποιος προσπαθεί να πυροβολήσει έναν μεσήλικα, το θύμα κάνει μια απογραφή φίλων και γνωστών για να ανακαλύψει ποιος μπορεί να αισθάνθηκε αδικημένος από εκείνον.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Η ταινία κέρδισε 6 βραβεία στο Slovene Film Festival, μεταξύ των οποίων και το Καλύτερης Πρώτης Ταινίας.

”Musa”

Ελλάδα – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 107’

Σκηνοθεσία: Νίκος Νικολόπουλος
Σενάριο: Νίκος Νικολόπουλος, Άρτεμις Ζερβού
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Νίκος Νικολόπουλος
Μοντάζ: Νίκος Νικολόπουλος | Μουσική: Miyaki
Ηθοποιοί: Θανάσης Γεωργίου, Στέφανος Μουαγκιέ, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Ελεάνα Στραβοδήμου, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Παραγωγή: Νίκος Νικολόπουλος, Άρτεμις Ζερβού

Η ερωτική ιστορία του Σίμου και του Μούσα. Μια κάθοδος στο σκοτάδι με οδηγό τον Σίμο. Ο Μούσα θέλει να φύγει. Στην προσπάθειά του να τον κρατήσει, ο Σίμος ανοιγοκλείνει την πόρτα που χωρίζει το όνειρο από την πραγματικότητα. Θα χάσει τον Μούσα; Τον εαυτό του; Ή τον εαυτό του μέσα στον Μούσα;

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Συμμετοχή στο 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

”My Mother’s Swedish Heart” (Svedsko Srce Moje Majke)

Βοσνία και Ερζεγοβίνη – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 88′

Σκηνοθεσία: Adis Bakrač | Σενάριο: Zilhad Ključanin
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Admir Švrakić | Μουσική: Hamza Raznatovic Ηθοποιοί: Faketa Salihbegović-Avdagić, Nermin Omić, Irina Dobnik, Armin Omerović
Παραγωγή: Almir Šahinović

Tο καλοκαίρι του 1993, μια ομάδα Βόσνιων προσφύγων καταφεύγει στη Σουηδία λόγω του πολέμου στη Βοσνία. Ο Σουηδικός Ερυθρός Σταυρός τοποθετεί τους πρόσφυγες σε έναν χώρο για μετανάστες. Ανάμεσά τους και το παντρεμένο ζευγάρι μεσηλίκων Ντερβίς και Αντέμ. Η Ντερβίς γνωρίζει τη Σουηδή Ίνγκριντ και παρά το γλωσσικό εμπόδιο, οι δυο τους γίνονται καλές φίλες. Όμως η Ντερβίς ανακαλύπτει ότι η Ίνγκριντ είναι βαριά άρρωστη…

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

”Ma Nuit” (My Night)

Γαλλία/Βέλγιο – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 87’

Σκηνοθεσία: Antoinette Boulat
Σενάριο: Antoinette Boulat, François Choquet, Anne-Louise Trividic
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Laetitia de Montalembert
Μοντάζ: Maxime Mathis | Μουσική: Nicolas Errèra
Ηθοποιοί: Lou Lampros, Tom Mercier, Carmen Kassovitz
Παραγωγή: Alain Benguigui, Marie-Jeanne Pascal, Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne

Η Μαριόν αντιμετωπίζει το Παρίσι τη νύχτα με ευάλωτα αισθήματα, που συνδέονται με την απώλεια της αδερφής της, ώσπου διασταυρώνεται με τον Αλέξ. Η συνάντησή τους θα εξελιχθεί στο ρυθμό της περιπλάνησής τους στην πόλη, σαν ένα ταξίδι μέσα στη νύχτα.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Υποψηφιότητα για Βραβείο Κοινού – Armani Beauty στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

”Patchwork”

Κύπρος/Ισραήλ/Σλοβενία – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 88’

Σκηνοθεσία: Πέτρος Χαραλάμπους | Σενάριο: Janine Teering
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιώργος Ραχματούλιν
Μοντάζ: Στυλιανός Κωνσταντίνου, Κύρος Παπαβασιλείου
Μουσική: Χρίστος Κυριακούλλης
Ηθοποιοί: Αγγελική Παπούλια, Joy Rieger, Στέλλα Φυρογένη, Αντώνης Καφετζόπουλος, Ανδρέας Τσέλεπος
Παραγωγή: Janine Teering, Μάριος Πιπερίδης, Marek Rozenbaum, Michael Rozenbaum, Ales Pavlin, Andrej Stritof

Για τη Χαρά η οικογένειά της είναι το παν. Μερικές φορές όμως φαντάζεται τον εαυτό της χωρίς αυτούς. Ανίκανη να μιλήσει σε οποιονδήποτε για αυτήν την εσωτερική της μάχη, κουβαλάει μόνη το βάρος της ενοχής και της σύγχυσης. Όταν γνωρίζει την ντροπαλή κόρη του αφεντικού της, αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την υπαρξιακή της αγωνία και το οδυνηρό παρελθόν της.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Συμμετοχή στο 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

«REM Ταχείες Κινήσεις Οφθαλμού»

Ελλάδα – 2021 – έγχρωμη και ασπρόμαυρη
Διάρκεια: 77’

Σκηνοθεσία: Κάρολος Ζωναράς | Σενάριο: Κάρολος Ζωναράς
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Francesca Zonars, Κάρολος Ζωναράς
Μοντάζ: Ελένη Τόγια | Μουσική: Bella Bartòk, Gyorgy Kurtág, Karl Hartman, Σταμάτης Κραουνάκης, Friederich Händel, Arvo Pärt
Ηθοποιοί: Δημήτρης Κίτσος, Katia Leclerk O’Wallis, Νατάσα Εξηνταβελόνη, Μάνος Πίντζης
Παραγωγή: Katia Leclerk O’Wallis, Zonaras Productions

Δύο ζευγάρια διαφορετικής ηλικίας εμπλέκονται μεταξύ τους. Οι νεότεροι αντικρίζουν τα αδιέξοδα των μεγαλύτερων σαν μια ζοφερή πιθανότητα, ενώ οι μεγαλύτεροι «ανανεώνονται» αλλά και βυθίζονται ακόμη πιο βαθιά στα δικά τους αδιέξοδα. Ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω, τα λάθη δεν διορθώνονται και οι σχέσεις καταλήγουν ανθρωποφαγικές.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Συμμετοχή στο 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

”Sisterhood”

Βόρεια Μακεδονία/Κόσσοβο/Μαυροβούνιο – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 90’

Σκηνοθεσία: Dina Duma | Σενάριο: Dina Duma, Martin Ivanov
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Naum Doksevski | Μοντάζ: Martin Ivanov
Μουσική: Igor Vasilev – Novogradska
Ηθοποιοί: Antonija Belazelkoska, Mia Giraud
Παραγωγή: Marija Dimitrova, Liridon Cahani, Biljana Vusovic, Guillaume De Seille

Οι έφηβες Μάγια και Τζάνα είναι αχώριστες και κάνουν τα πάντα μαζί. Η δυναμική Τζάνα παίρνει συνήθως το προβάδισμα και η Μάγια την ακολουθεί. Ένα βράδυ σε ένα πάρτι πιάνουν την Έλενα, το πιο δημοφιλές κορίτσι στο σχολείο, να κάνει σεξ σε βίντεο με τη μακροχρόνια αγάπη της Μάγια. Η Τζάνα πείθει τη Μάγια να δημοσιεύσει το βίντεο και όταν αυτό παίρνει μεγάλες διαστάσεις, η ζωή της Έλενας καταστρέφεται.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Μια έντονη σύγκρουση μεταξύ των τριών κοριτσιών προτρέπει την Έλενα να εξαφανιστεί και η Μάγια να θέλει να πάει στην αστυνομία… αλλά δεν είναι αυτό που θέλει η Τζάνα. Η Μάγια γίνεται ο νέος της στόχος και πρέπει να βρει το κουράγιο να ξεφύγει από την τοξική της σχέση και το μυστικό που απειλεί να της καταστρέψει τη ζωή.

Υποψηφιότητα για Βραβείο East of West στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Κάρλοβι Βάρι.

”The Inner Cage” (Ariaferma)

Ιταλία/Ελβετία/Γαλλία – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 117’

Σκηνοθεσία: Leonardo di Costanzo
Σενάριο: Leonardo di Costanzo, Bruno Oliviero, Valia Santella
Δ/νση Φωτογραφίας: Luca Bigazzi | Μοντάζ: Carlotta Cristiani
Μουσική: Pasquale Scialò
Ηθοποιοί: Toni Servillo, Silvio Orlando, Fabrizio Ferracane, Salvatore Striano, Antonio Buíl | Παραγωγή: Carlo Cresto-Dina

Τα τελευταία υπολείμματα μιας φυλακής, οι φρουροί και οι λίγοι κρατούμενοι, περιμένουν να μεταφερθούν, σταδιακά οι κανόνες φαίνεται να έχουν όλο και λιγότερο νόημα και οι άντρες που περιμένουν γίνονται μια νέα εύθραυστη κοινότητα.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

”Troubled Minds”

Λετονία – 2021 – έγχρωμη
Διάρκεια: 108’

Σκηνοθεσία: Raitis Abele & Lauris Abele
Σενάριο: Raitis Abele & Lauris Abele
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Marcis Abele | Μοντάζ: Armands Zacs
Ηθοποιοί: Toms Auninš, Marcis Lacis, Daniela Vetra, Juris Zagars, Darta Danevica, Marija Skangale
Παραγωγή: Kristele Pudane, Raitis Abele, Roberts Vinovskis

Τα αδέρφια Ρόμπερτ και Μάρτιν απέχουν έναν μήνα από τη μεγαλύτερη έκθεση τέχνης τους. Με στόχο να αντλήσει έμπνευση για δημιουργία, ο Μάρτιν κλειδώνεται σε ένα μαύρο κύβο. Μόλις βγει από αυτόν, τα αδέρφια αρχίζουν να βιώνουν άγρια γεγονότα που υπάρχουν στην άκρη του χάους. Η ταινία εξετάζει τη λεπτή γραμμή μεταξύ της δημιουργικότητας του καλλιτέχνη και των ψυχικών προβλημάτων.

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

«Η Βοή του Κόσμου»

Ελλάδα – 2021 – έγχρωμη και ασπρόμαυρη
Διάρκεια: 84’

Σκηνοθεσία: Πέτρος Σεβαστίκογλου | Σενάριο: Πέτρος Σεβαστίκογλου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πέτρος Σεβαστίκογλου
Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Μουσική: The Prefabricated Quartet
Ηθοποιοί: Μάρθα Λαμπίρη, Ιώ Λατουσάκη, Βασίλης Μπούτσικος, Vassya Berezin, Asya Rechnaya, Wei Xun, Wang Na, Zhang Guangxin, Tian Xiaoyu, Youri Bernandez, Omar Fall
Παραγωγή: Στέλλα Θεοδωράκη, Θάνος Αναστόπουλος, Πέτρος Σεβαστίκογλου, ΕΡΤ, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Φαντασία Οπτικοακουστική

Ελλάδα, Ρωσία, ΗΠΑ, Βραζιλία, Κίνα, Σενεγάλη. Συναντώντας νέους σ’ αυτές τις χώρες νιώσαμε τον παλμό τους να προμηνύει μια βοή και μια έκρηξη. Η πτώση του κομμουνισμού, η κρίση του καπιταλισμού, οι οικολογικές καταστροφές, τα μεταναστευτικά κύματα, η παγκοσμιοποίηση ήταν τα θέματα που ξεπετάγονταν στα ταξίδια μας.

Η νέα γενιά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, εκτεθειμένη, αβοήθητη, χωρίς να μπορεί να οραματιστεί ένα πιο αισιόδοξο μέλλον. Αυτή η «Βοή» ήταν η «φωνή» της νέας γενιάς. Τα λόγια, οι εικόνες, οι ήχοι και η μουσική τους συνθέτουν τις νότες μιας οπτικοακουστικής συμφωνίας με τίτλο: «Η ΒΟΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ».

34ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Συμμετοχή στο 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Σύντομα θα ανακοινωθούν οι ταινίες των φετινών αφιερωμάτων, καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών ανά ημέρα.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΝΤΙΝΟ ΚΑΤΣΟΥΡΙΔΗ

«Ο Ντίνος Κατσουρίδης έχει μια ξεχωριστή, μοναδική θα έλεγα, θέση στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Αρχικά μοντέρ, σε 79 συνολικά ταινίες, έχοντας αρχίσει την καριέρα του το 1952 (με την ταινία «Ο γρουσούζης» του Γιώργου Τζαβέλα), από το 1955, παράλληλα, διευθυντής φωτογραφίας (με 49 συνολικά ταινίες), για να στραφεί τελικά και στη σκηνοθεσία, από το 1960, χωρίς όμως να εγκαταλείπει και τα διάφορα άλλα τμήματα μιας ταινίας – άλλοτε ως παραγωγός, χρηματοδοτώντας ταινίες κι άλλοτε φτιάχνοντας και τα ντεκόρ, χωρίς, τις τελευταίες δεκαετίες της ζωής του, να ξεχνά και τους μικρομηκάδες, στους οποίους (μέσω ενός βραβείου που θέσπισε στο Φεστιβάλ Δράμας) προσέφερε δωρεάν τεχνική υποστήριξη στις ταινίες τους, τολμώντας ακόμη να δοκιμάσει τις δυνάμεις του και στον νέο ελληνικό κινηματογράφο. 

Με την πρώτη του κιόλας σκηνοθεσία, το «Έγκλημα στα παρασκήνια», από το βιβλίο του Γιάννη Μαρή, ήταν από τους πρώτους που εισήγαγαν το φιλμ νουάρ στην ελληνική φιλμογραφία. Σύντομα όμως θα στραφεί στην κωμωδία, όπου και θα ξεχωρίσει με μερικές από τις καλύτερες ταινίες του είδους, ιδιαίτερα με ταινίες με πρωταγωνιστή τον Θανάση Βέγγο («Θανάση πάρτε το όπλο σου», «Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας», «Ο παλαβός κόσμος του Θανάση», «Ο Θανάσης και το καταραμένο φίδι», κ.ά.).

Το Πανόραμα, του οποίου ο Ντίνος ήταν από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές, έχει στο παρελθόν παρουσιάσει τη σκηνοθετική δουλειά του, γι’ αυτό και για τα δέκα χρόνια από το θάνατό του, αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε ένα μικρό δείγμα από την υπόλοιπη δουλειά του: την ταινία «120 Ντεσιμπέλ» του Βασίλη Βαφέα, σκηνοθέτη με τον οποίο ο Ντίνος συνεργάστηκε αρκετές φορές, και στην οποία ο Ντίνος προσφέρει όχι μόνο με την ιδιότητα του διευθυντή φωτογραφίας αλλά και εκείνη του μοντέρ!»

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΞΕΝΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

«Δεν είναι λίγες οι φορές που η χώρα μας προσέλκυσε ξένους κινηματογραφιστές, συχνά, πρέπει να πω, για τις τουριστικές ατραξιόν της, αλλά και για χώρους περιπέτειας και κυνηγητών. Υπάρχουν όμως και ταινίες δεμένες, για λόγους πιο ουσιαστικούς, με την Ελλάδα και την ιστορία της. Από αυτές διαλέξαμε 2 ταινίες:

  • τη ”Φεντόρα” (1978), την προτελευταία ταινία που γύρισε ο Μπίλι Γουάιλντερ, γύρω από τη ζωή μιας διάσημης σταρ που αποφασίζει να αποσυρθεί σ´ ένα ελληνικό νησί. Εκεί καταφθάνει ένας παραγωγός του Χόλιγουντ για να την πείσει να επιστρέψει στην οθόνη – τα παρασκήνια της ιστορίας μπορεί κανείς να διαβάσει στο ωραίο βιβλίο ”Ο κύριος Γουάιλντερ κι εγώ” του Τζόναθαν Κόου, που κυκλοφόρησε μόλις πρόσφατα. 
  • και την πρώτη σκηνοθεσία του Βέρνερ Χέρτσογκ, ”Σημάδια ζωής” (1968) γύρω από τρεις Γερμανούς που φυλάνε ένα απομακρυσμένο, άχρηστο φυλάκιο στην Κω. 

Στο πρόγραμμα και η ελληνική ταινία ”Κανείς δεν χάνει σ’ όλα” (2000), του Διονύση Γρηγοράτου, τρίτο μέρος ενός τρίπτυχου γύρω από τη σύγχρονη ιστορία μας, αυτή τη φορά τοποθετημένη σε ένα πολύ κοντινό δυστοπικό μέλλον, με την κοινωνία μας να κινδυνεύει από μια οικολογική καταστροφή. 

Οι Ειδικές Προβολές κλείνουν με την προβολή της εξαιρετικής, δυστυχώς υποτιμημένης την εποχή της, ταινίας “Dune” (1984) του Ντέιβιντ Λιντς, που θα δώσει στους θεατές την ευκαιρία (ιδιαίτερα στη νεότερη γενιά που δεν γνωρίζει αυτήn την κινηματογραφική μεταφορά) να δουν και να απολαύσουν την πρώτη βερσιόν της κινηματογράφησης του εμβληματικού έργου του Φρανκ Χέρμπερτ.»

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Κάθε Σάββατο θα λαμβάνετε στο e-mail σας το newsletter του ελc με τις προτάσεις μας για την εβδομάδα!

Podpourri. Ιστορίες που ακούγονται

Ακολουθήστε το ελculture.gr στο Google News

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

27 Ιανουαρίου – 2 Φεβρουαρίου 2022

το ελculture σας προσκαλεί σε εκδηλώσεις

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.