Από τις 19 Οκτωβρίου 2012 το Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου φιλοξενεί τον μονόλογο του άγγλου συγγραφέα Τιμ Κράουτς “Το χέρι”.

Το έργο αφηγείται με τρόπο απλό, τρυφερό και οδυνηρά αστείο την ιστορία ενός κοριτσιού που αποφάσισε σε ηλικία δέκα ετών να σηκώσει το χέρι της ψηλά και να το κρατήσει. Τριάντα χρόνια μετά το κορίτσι με το σηκωμένο χέρι έχει γίνει διάσημο και το χέρι της έργο τέχνης. Ενα συγκινητικό έργο για τη σύγχρονη τέχνη, για το πώς μία αθώα κίνηση μπορεί να γίνει επαναστατική. Η ηρωίδα αφηγείται μια ιστορία τριάντα χρόνων, τη δική της, σε μια ώρα˙ ένα χρόνο κάθε δυο λεπτά. Όλα ξεκίνησαν από ένα αθώο παιχνίδι με τον αδελφό της: ποιος θα κρατήσει ένα βότσαλο στο στόμα του για έναν μήνα, ποιος θα περπατήσει περισσότερη ώρα στις μύτες των ποδιών, ποιος μπορεί να σφίξει το δάκτυλο του με ένα λαστιχάκι για μιάμιση βδομάδα. Και ένα καλοκαιρινό βράδυ με πυροτεχνήματα σκέφτηκε να σηκώσει το χέρι της ψηλά. Και να το κρατήσει ψηλά. Μέσα σε ένα μήνα είχε πια τον δικό της παιδοψυχίατρο. Εγινε το κορίτσι με το χέρι.

Το έργο μεταφρασμένο και σκηνοθετημένο από την Ελενα Πέγκα ανεβαίνει με αμεσότητα σαν μία intimate performance, όπου η ηρωίδα καθώς αφηγείται τη ζωή της σε πρώτο πρόσωπο, μεταμορφώνεται σε έργο τέχνης-έκθεμα και «εκτιθέμενη» στα βλέμματα των θεατών, μας προσκαλεί να αναρωτηθούμε για τον ρόλο της τέχνης σήμερα, τη βαναυσότητα των ανθρώπων στο διαφορετικό και την τροπή που μπορεί να πάρει η ζωή μας από μία παιδική απόφαση.

Tim Crouch
Ο άγγλος συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτης Tim Crouch γεννήθηκε στο Bristol το 1964. Έγινε διάσημος το 2003 με το έργο του My Arm (To χέρι). Από τότε τα έργα του παίζονται ανά τον κόσμο (Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Πολωνία, Τσεχία, Γερμανία, Βραζιλία, Καναδά, Αυστραλία, Αμερική, Κορέα), κερδίζοντας πλήθος βραβείων. «Ο Πιραντέλο της Μεγάλης Βρετανίας», όπως τον αποκαλούν, έχει γράψει τα έργα Το χέρι (2003), An oak tree (2005), Shopping For Shoes (2006), England (2007), The Author (2009), Rough Cuts (2010), May (2011).

Έλενα Πέγκα
Θεατρική συγγραφέας και σκηνοθέτης. Ασχολείται επίσης με την πεζογραφία και το σενάριο. Σπούδασε θέατρο και φιλοσοφία στο πανεπιστήμιο Wesleyan στο Κονέτικατ των ΗΠΑ και σενάριο-συγγραφή θεατρικών έργων στο University of Southern California του Λος Άντζελες.
Η Έλενα Πέγκα γνωστή για τις νεωτεριστικές και ποικίλες δουλειές της σκηνοθετεί έργα με σύγχρονο λόγο και προβληματισμό: στην γκαλερί Gazon Rouge (Booze-Κολοκοτρώνη) τους «Τυφλούς» του Μέτερλιγκ σε μια απρόσμενη εκδοχή (σαν οπτικοακουστικο θέαμα με 6 συχρονισμένους προτζέκτορες). Σε συνεργασία με τον Κωνσταντίνο Ρήγο «Τα Καινούργια Ρούχα Του Αυτοκράτορα» για τη γύμνια της πολιτικής τάξης. Πρόσφατα, τον «Νάρκισσο» στο Φεστιβάλ Αθηνών (2011), μία σπουδή πάνω στο θέμα του Ναρκισσισμού σε μία παράσταση υψηλής σύμπλευσης δημιουργών με τον Αγγελο Παπαδημητρίου στον ρόλο ενός ώριμου Νάρκισσου σε πτώση που καθαρίζει αντρικά αποδυτήρια και καθρεφτίζεται στα απόνερα που αφήνουν σώματα άλλων αντρών.

Θεοδώρα Τζήμου
Σπούδασε στη Σχολή του Eθνικού Θεάτρου. Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο στις παραστάσεις: «Η αυλή των θαυμάτων», σκην. Γιάννης Κακλέας, «Ηρακλής Μαινόμενος», σκην. Μιχαήλ Μαρμαρινός, «Η μητέρα του Σκύλου», σκην. Νικ. Μιλιβόγιεβιτς, «Γλυκό Πουλί της Νιότης», σκην. Εφη Θεοδώρου. Με το Θησείον σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού στις παραστάσεις: «Ακρόπολις Reconstruction», «Πεθαίνω Σαν Χώρα», «Βίοι Αγίων», «Πύργος Κάφκα», «2004», «Αγαμέμνονας», «Μέρες Καθαριότητας». Επίσης, έχει δουλέψει με τον Λευτέρη Bογιατζή στις «Σχέσεις του κ.Πήτερς» του Mίλλερ, με τον Γιάννη Χουβαρδά στην «Ελένη» του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Επιδαύρου, με την Eλενα Πέγκα στο «Oταν χορεύουν οι go-go dancers».