Το έργο της Κάρυλ Τσέρτσιλ «Top Girls», που θεωρήθηκε σύμβολο του φεμινισμού και κραυγή ενάντια στο θατσερισμό, αποδεικνύει τη δύναμή του ακόμα και τριάντα τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη παράστασή του και παρουσιάζεται στις 23 και 24 Ιουλίου στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Οι δύο χαρακτήρες – της σκληρής Μαρλίν, που ζει ως επιχειρηματίας στο Λονδίνο, και της αδερφής της, Τζόυς, που εργάζεται στη γενέτειρά της στην επαρχία – εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ακόμα και σήμερα τις δύο αντιμαχόμενες τάξεις, την άρχουσα και την εργατική, με τις συγκρούσεις και τις αγωνίες τους.

Η Μαρλίν, της Churchill, είναι μια αδίστακτη καριερίστα που θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο όλες τις ευκαιρίες που θα της δώσει η «νέα εποχή» προκειμένου να ανελιχθεί.  Θα εγκαταλείψει την αγγλική επαρχία αφήνοντας το παιδί της στην αδερφή της και θα ριχτεί στο corporate παιχνίδι δίχως αναστολές. Η ίδια άλλωστε θεωρεί ότι ‘ο καθένας μπορεί να πετύχει οτιδήποτε αν κάνει τις απαιτούμενες θυσίες’.

Το «Top Girls» θεωρήθηκε ένα από τα πιο επιδραστικά έργα της μεταπολικής Αγγλίας – τότε που η γυναικεία θεατρική γραφή σπάνιζε. Ξεχωρίζει για την μεταμοντέρνα προσέγγιση της δομής του, της αισθητικής αλλά και της γλώσσας. Το «Top Girls» ανοίγει με ένα soirée σπουδαίων γυναικών της ιστορίας που με κάποιο τρόπο διέπρεψαν στον τομέα τους -παραγκωνίζοντας, αφήνοντας κάτι πίσω ή συρρικνώνοντας μια πτυχή του εαυτού τους.

Το έργο πρωτοπαίχτηκε τον Αύγουστο του 1982 στο Royal Court Theatre με την Μάργαρετ Θάτσερ στην ακμή της και την Μαντόνα να αποθεώνεται με το Material Girl. Σαράντα χρόνια μετά το κείμενο εξακολουθεί να αποδεικνύει την επικαιρότητά του καθώς ο συνδυασμός επαγγελματικής και προσωπικής επιτυχίας στην ζωή μια γυναίκας παραμένει μια δυσπρόσιτη υπόθεση. Ο Αλέξης Ρίγλης το επαναφέρει στην Πειραιώς 206 με 7 ηθοποιούς επί σκηνής να ενσαρκώνουν 16 ρόλους.